{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Hjælp til ny kat {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige overtaget en hankat på lidt over 1 år for 4 dage siden nu.... skal lige siges at jeg aldrig har taget en "ældre" kat til mig før... er kun van til killinger...

Mine andre dyr har taget godt imod ham... men han kan bestemt ikke li dem... så han gemmer sig væk, og er meget bange for dem... mit problem ligger så i at han åbenbart er så skræmt eller andet at han ender med at tisse over sig selv, da han ikke tør gå på kattebakken... ved godt jeg skal give ham tid og gøre vi os... men lige det der problem syns jeg er mega synd for ham... så hvad kan jeg gøre?? har virkelig brug for råd, så han ikke bliver ved med at tisse over sig selv....

Også lige en anden ting, han har valgt et sted ovenpå i vores tøjskab (vi har sådan et hvor man går ind i) og vil ikke ned derfra igen... skal jeg bare lade ham være der, altså kommer han ud selv? for nu er der som sagt gået 4 dage... for han har slet ikke været rundt og undersøge tingene som jeg er van til med en killing.... også da han er udekat, vil jeg os lige høre hvornår jeg kan begynde at lukke ham ud...?? Da han jo slet ikke er van til stedet her endnu overhoved...

skal os lige sige at han intet problem har med os... der vil han meget gerne snakke osv... han er meget social...

håber nogen kan hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til ny kat
  • #1   18. sep 2011 kan du ikke sætte en kattebakke op i nærheden af ham så han kan bruge den? altså så nær at han føler sig sikker i at bruge den måske?

  • #2   18. sep 2011 har jeg prøvet og han har endda sin egen så han ikke skal dele med miv... men hjælper åbenbart ikke... da jeg har set 3 gange nu at han har tisset over sig selv... og det er ikke lidt... så er som om han holder sig længe... smiley Men sjovt nok så laver han afføring i kattebakken... for kan jeg jo se når jeg renser den... så ved seriøst ikke hvorfor han gøre det, men er bare mega synd for ham smiley

  • #3   18. sep 2011 hmm kan være han ikke vil lave begge dele i samme bakke? min han har to en til tissetrangen og en til det andet...men kan det have noget med gruset at gøre? jeg havde en forkert variant af grus da min han kom herhjem først så han nægtede at bruge bakken indtil jeg skiftede gruset...

  • #4   18. sep 2011 Det er det samme grus som han er van til... Da jeg har overtaget ham fra min mor... Men tror nu hellere ikke det kan være nok til at han vælger at tisse på sig selv... altså direkte ligge i sit egen tis... for katte er som sagt meget renlig...

  • #5   18. sep 2011 I forhold til at lukke ham ud, skal han først være faldet til og derefter skal der gå en måned inden du lukker ham ud.
    Er han og din anden kat neutraliserede ? Hvis ikke, er det punkt 1. Dernæst, så lad ham ligge, prøv forsigt at lokke ham frem flere gange dagligt enten med mad eller med fx en drillepind. Dernæst vil jeg anbefale dig at få fat i en Feliway og sætte i kontakten i det rum han nu befinder sig i.
    Man skal altid påregne at der går længere tid, desto ældre katten er. Og det kræver megen ro og tålmodighed. At han tisser på sig selv er tegn på at han virkelig er angst, så det gælder om at få ro på. Prøv med dåsemad, ja alt hvad du kan komme i tanker om. Det er vigtigt at han får noget at spise og drikke.


  • #6   18. sep 2011 Jeg skal os have dem begge neutraliserede... så det ved jeg godt er bedst at få gjort smiley

    Og han spiser og drikker som han skal... så intet problem der...


  • #7   18. sep 2011 Jeg tror ikke du skal regne med ret meget forandring før begge er neutraliserede, så det vil jeg anbefale dig at få gjort snarest.

  • #8   18. sep 2011 da han er en han på den alder kan det jo osse være at han afmærker på sig selv fordi han er utryg, jeg ville skynde mig at få han kastreret og så lade ham være i et værelse for sig selv i nogle dage, dels fordi han kommer til at lugte af jeres hjem ( og ikke som en fremmet kat ) men osse for at han lærer jeres dufte at kende.... sørg for han har bakke mad og vand inde hos sig hele tiden.... måske hjælper det at give ham zylkene

    held og lykke


Kommentér på:
Hjælp til ny kat

Annonce