{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
400 visninger | Oprettet:

Leg {{forumTopicSubject}}

Det går rigtig godt med Tikha og hun har siden min seneste udmelding opsøgt mig hver dag for at blive kælet og leget med.

Men! De i denne uge har hun også da dappet til mine hænder i større og mindre grad som om hun tænker de også er perfekt legetøj. Hun havde ikke klørene ude i starten men kan godt fornemme hun måske ikke helt forstår mine menneskehænder er egnet til det.

Jeg har forsøgt at straks tage legetøjet frem men hun er virkelig interesseret i mine hænder. Hun kan sagtens finde på at hoppe op gnide sig op af mine hænder, nusse og dernæst har kommer poterne pludselig hen til mine hænder. hvordan vænner jeg hende af med dette uden af skræmme hende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leg
  • #1   22. maj 2021 Hav altid noget legetøj indenfor rækkevidde, så I kan "bytte" smiley Eventuelt i lommen smiley

  • #2   22. maj 2021 Enig med Hippie og sørg for IKKE at trække hænderne til dig hvis hun gør det.
    Hold dem stille eller skub stille og roligt mod hende og sig eventuelt højt nej, fy eller hvad du nu vil sige.
    Også hvis kløerne er ude, træk IKKE hænderne væk så bliver du revet eller angrebet.
    Men dejligt at høre at det går bedre og hun kommer til dig. smiley


  • #3   23. maj 2021 Sig samme lyd som en søster-killing eller som morkat vil gøre når hun leger for vildt.

    Alle mine må gerne lege med fingre men de må ikke bruge klør. Så bruger de klør så siger jeg et højt piv. Så stopper de legen.
    Det har alle mine lært mens de var killinger. Jeg syntes det er enormt hyggeligt at lege med de der bløde poter smiley


  • #4   23. maj 2021 @DKLalunaMoonlight

    God ide! Må undersøge hvad sådan søster eller mor kat siger smiley smiley

    Tikha er en vildkat jeg har taget ind, så jeg er ikke trygt med at hun vil lege med mine hænder. Da hun er omkring 2 - 3 år tør ikke stole på at hun stopper hvis hun bliver revet af legen da hun er langt fra tam og det nok aldrig helt selvom hun er glad for at opsøge os smiley smiley



  • #5   23. maj 2021 Nej så giver det god mening allerede nu at sætte en stopper for den. smiley

    Mine er tamme racekatte så de er måske lidt nemmere at stole på, på den front smiley


  • #6   23. maj 2021 Andersen er jo min tæmmede vildkat og han har ofte angrebet mine hænder.
    Det er dog umuligt når jeg knytter hånden og siger "a-a".
    Nu sker det kun når han kommer "op at køre", så legen stopper inden det bliver for vildt.


  • #7   23. maj 2021 Åh, hvor lyder det velkendt. Og jeg har nok ikke noget gyldent svar, så følger lige med i de svar, der ellers kommer. Jeg trækker langsomt hånden til mig og siger “nej”, når Theo mener, at mine hænder skal leges med. Det får ham i hvert fald til at stoppe op, og han kan faktisk altid distraheres med legetøj. Men nu er det jo bare sådan, at jeg virkelig arbejder på at få ham til at ville lade mig røre ham. Det lykkedes omsider her til aften, at jeg fik lov at nusse hans pande og kinder - for første gang! Der gik dog ikke mange minutter, før balladekatten kom op i ham og ville lege med hånden. Det medførte lidt smårifter. Men kæmpe fremskridt, det er det, når han ellers altid flytter sig, hvis mine hænder kommer for tæt på - eller giver mig et dask. Så jeg er en glad kattemor lige nu smiley

Kommentér på:
Leg

Annonce