Leg Leg
Det går rigtig godt med Tikha og hun har siden min seneste udmelding opsøgt mig hver dag for at blive kælet og leget med.
Men! De i denne uge har hun også da dappet til mine hænder i større og mindre grad som om hun tænker de også er perfekt legetøj. Hun havde ikke klørene ude i starten men kan godt fornemme hun måske ikke helt forstår mine menneskehænder er egnet til det.
Jeg har forsøgt at straks tage legetøjet frem men hun er virkelig interesseret i mine hænder. Hun kan sagtens finde på at hoppe op gnide sig op af mine hænder, nusse og dernæst har kommer poterne pludselig hen til mine hænder. hvordan vænner jeg hende af med dette uden af skræmme hende?
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 559
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
Hold dem stille eller skub stille og roligt mod hende og sig eventuelt højt nej, fy eller hvad du nu vil sige.
Også hvis kløerne er ude, træk IKKE hænderne væk så bliver du revet eller angrebet.
Men dejligt at høre at det går bedre og hun kommer til dig.
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 842
Alle mine må gerne lege med fingre men de må ikke bruge klør. Så bruger de klør så siger jeg et højt piv. Så stopper de legen.
Det har alle mine lært mens de var killinger. Jeg syntes det er enormt hyggeligt at lege med de der bløde poter
jan 2021
Følger: 2 Følgere: 17 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 59
God ide! Må undersøge hvad sådan søster eller mor kat siger
Tikha er en vildkat jeg har taget ind, så jeg er ikke trygt med at hun vil lege med mine hænder. Da hun er omkring 2 - 3 år tør ikke stole på at hun stopper hvis hun bliver revet af legen da hun er langt fra tam og det nok aldrig helt selvom hun er glad for at opsøge os
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 842
Mine er tamme racekatte så de er måske lidt nemmere at stole på, på den front
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.288
Det er dog umuligt når jeg knytter hånden og siger "a-a".
Nu sker det kun når han kommer "op at køre", så legen stopper inden det bliver for vildt.
apr 2021
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 30
Leg