{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Hjælp min nye kat strinter. {{forumTopicSubject}}

Hej

Ja som i kan se i overskriften, så er problemet at vi hentede ny mis i går. Hun er vores første avlskat.

Jeg har lige opdaget at hun render og strinter rundt i hele vores hus. Er der noget jeg kan gører for at stoppe hende, jeg håber bare ikke dette er noget der fortsætter.

Håber i derude har nogle gode råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min nye kat strinter.
  • #1   30. aug 2008 Puha, det er så frustrerende :S Jeg havde et problem med min kat, som brugte mine hundes senge som kattebakke, og syntes bare det var lige meget hvad jeg gjorde :S Nu er sengene smidt ud og der ligger kun tæpper, men er ret spændt på om hun så bliver ved når der kommer senge igen :S
    Men det eneste råd jeg har er, at vaske af med rodalon...det fjerner i hvert fald lugten.
    Held og lykke smiley


  • #2   30. aug 2008 Ja har allerede været rundt med rodalonen = )

    De andre misser tissede også i vores hunds seng til at starte med, men efter at have vasket den 2 gange er de 7-9-13 stoppet med det.


  • #3   30. aug 2008 ja da det er en avls kat er det nok ikke så godt og strelisere den men det kan virke.... skal bare helst gøres inden 14 dage fra den begynder

  • #4   30. aug 2008 Hvor gammel er den kat du har købt...??
    For hvis den strinter lyder det for mig som om det er en voksen kat.


  • #5   30. aug 2008 Hej Heidi

    Hun er lige blevet 1 år. Hun strintede ikke hos opdrætteren.
    Hun bliver ikke streliseret for hun skal pares når hun går i løb.


  • #6   30. aug 2008 Hvor længe har i haft hende...??
    For det kan jo godt være flytningen og de nye lugter der stimulerer hende til at strinte. Det er ikke sikkert hun bare sådan lige holder op med det.
    Har du snakket med hendes opdrætter om det og hvad er hendes råd...??


  • #7   30. aug 2008 Vi har kun haft hende i 24 timer. Så det har helt sikkert noget med det og gøre. Jeg skyndte mig at lave tråd herinde fordi jeg ville prøve undgå at det er noget hun forstætter med.

    Opdrætte mente også det nok var de nye omgiverlser. Han forslog os at give ende buks på, eller fjerne hende fra de andre katte lidt.


  • #8   30. aug 2008 Det med bukserne bremser jo ikke problemet.
    Se det an i et par dage, fortsætter det kan du være rimelig sikker på at det ikke lige stopper, så må du jo overveje om du kan leve med en kat der strinter eller om hun skal tilbage til opdrætteren.


  • #9   30. aug 2008 Jeps jeg fortsætter bare med rodalonen = )

  • #10   30. aug 2008 Altså du kan jo selvfølgelig godt skærme hende lidt for de andre katte og sætte dem langsomt sammen, det er jo altid meget godt hvis man kan se det påvirker katten en del.
    Men som sagt, hvis du har fået en strinter er der ret stor sandsynlighed for at det fortsætter.


  • #11   30. aug 2008 Hun fungere nu ellers rigtig fint med alle kattene. Jeg må se tiden an.
    Men tak for hjælpen Heidi



  • #12   30. aug 2008 det er fordi hun er i gang med at afmærke sit nye teritorie. hvis hun kommer fra et sted med flere katte end hende, så er hun vandt til at man skal have sit eget teritorie og beskytte det hele tiden. hunkatte plejer at stoppe når de finder ud af at der ikke er nogen der vil tage det fra hende og hankatte stopper højstsandsynligt ikke hvis de først er gået i gang med det. får at få en hankat til at stoppe med at tisse over alt kan man kasterere den, ellers spørg dyrlægen hvad man ellers kan gøre.

    ps. stem på min kat smiley


Kommentér på:
Hjælp min nye kat strinter.

Annonce