{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.197 visninger | Oprettet:

HJÆLP - min gamle kat har det svært med min nye killing! {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har her i sommerferien anskaffet mig en lille ny killing som nu er 7,5 måneder. Der ud over har jeg i forvejen en hun kat på 7 år. Siden jeg fik killingen har min store kat haft en del 'humørsvingninger'. Nogle gange må killingen godt komme tæt på og snuse, hilse og lege, mens andregange hvæser, knurre og slår den store kat ud efter killingen. Det virker også nogle gange som om, at den store er sur på mig. Det er rigtig ærgerligt og frustrerende og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre eller hvordan jeg skal gribe det an.

Mit råb om hjælp lyder derfor på:
- Hvad skal jeg gøre?

Jeg håber i kan hjælpe mig.

Hilsen Helene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP - min gamle kat har det svært med min nye killing!
  • #1   25. nov 2015 ærlig talt?
    det er næsten noget af det dummeste man næsten kan gøre.

    så gammel en kat vil næsten aldrig syntes godt om en killing.

    det bedste du kan gøre at at skaffe en legekammerat til killingen, som den kan lege samme med.



  • #2   25. nov 2015 Det er ikke fordi de slet ikke kan sammen. De kan sagtens hygge sig sammen - som du kan se på billedet.

    profilbillede
  • #3   25. nov 2015 Er de begge neutraliserede? Det vil helt klart være en god ide.
    Ellers vil jeg give andre ret - få en legekammerat til killingen, gerne af samme køn.


  • #5   25. nov 2015 Jeg vil også foreslå en jævnaldrende killing/ ungkat, alle skal selvfølgelig være neutraliserede.
    Jeg vil også foreslå et helbredstjek af den gamle, fordi den har forandret sig.
    Hvis du kun må have 2 katte, eller kun har økonomi til 2, så fortvivl ikke, den alder din ungkat har gør, at den har mistet sine killinge privilegier og bliver opdraget med hård hånd af den gamle, som ikke finder sig i unoder længere, og den lille får lært hvordan den må opføre sig som en ordentlig kat, og den må bla. Ikke forstyrre den gamle.
    Jeg har haft killing og ungkat med en 7 årig, det gik fint med accepten, som hos dig, men de var og blev ikke bedste venner, jeg havde så en 4 årig kat også, så der blev leget vildt og voldsomt.


  • #8   26. nov 2015 Tak for alle de gode råd. Jeg er glad for at det er en helt naturlig adfærd og selvfølgelig skal de have tid til at finde den rette balance. Jeg blander mig skam ikke, når der er gnidninger mellem dem, da jeg tænker at de selv skal have lov til at finde ud af det. Og når deres 'skænderier' ikke er værre, så er der heller ingen grund til at jeg blander mig. Det er dog den gamle der er alfahunnen og det skal hun også være. Den lille er ikke steriliseret endnu, men jeg er ved at spare op. SU er ikke den mest givende indkomst hehe, men det er tanken at hun skal steriliseres.
    Mange tak for hjælpen i søde mennesker smiley


Kommentér på:
HJÆLP - min gamle kat har det svært med min nye killing!

Annonce