6.831 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar

12. okt 2007 Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 30 Svar: 319
Spørgsmål om katte, ønsker svar. :p Spørgsmål om katte, ønsker svar. :p
Ja underligt indlæg måske men har da undret mig over nogle ting og tænkte det måske er her svaret ligger.
_ hvorfor har min ene kat tit ekstrem kolde øre ?
_ hvorfor er der nogle katte, som absolute kun drikker af
vandhanen ?
_ må katte spise, yoghurt, creme fraiche, mælk ? med
måde selvfølgelig !
_ er det meget vigtigt man selv klipper deres klør ?
_ & det sidste. hvordan er den bedste måde, at få sine
katte bedst muligt ind i det at flytte ?
0 synes godt om
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 30 Svar: 319
1. Ja det var også det første som faldt mig ind og ville se om der var nogle med same tanke som mig. (: Eller andre ideér måske.
2. jamen vi har ikk kun vandskål, vi har en der løbene rinder vand ud, og alligevel behager den ikk ligeså meget som vandhanen overhoved. Dyyyrt i længden. /:
3. jeg ville ikk følg dyrelægens råd i det tilfælde. Det er fordi jeg selv er bevidst om at katten er et rovdyr. Deres tænder og fordøjelse har aller bedst af at få nogle af alle deres behov dækket af kød. Har selv skrevet bologirapport om katten derfor jeg nævner dette. (:
4. jeg har aldrig klippet vores, men de også rigtig gode til at bruge deres kradsetræet og ikk alt andet. Og har heller aldrig hørt fra dyrelægen at de var under kritik. Men holder selvfølgelig øje.
5. jamen det var mere om man egentlig ska ligge mærke til noget. Jeg vil ik tro det bliver andet end et luksusproblem for dem at komme fra 50 kvm. til 170 kvm.og 56 tdr. land !
okt 2007
Ja men syntes man hører om flere og flere der drikker af vandhanen. Den lille gjorde det ikk i starten, men selvfølgelig gør den efter den store nu. /:
Vi klipper ikk da vores har fri mulighed for at bruge deres klør i deres kradsetræer og det er også der de gør det når det er efter deres behov. Men så vil jeg ihvertfald også holde mig til ikk at klippe dem.
Ang. mælk og det er vores katte helt syge med yoghurt, og andre mælkeprodukter. Men selvfølgleig begrænset så de smager og ved at de ska gå væk bagefter.
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Jeg gør i hvert fald...
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
det med kløerne er jeg så uenig i, mine katte får også klippet klør, de har et kradsetræ, men ellers ingen mulighed for selv at slide dem ned og de er indekatte så de skal ikke forsvare sig, så de får altså en lille trimning ind imellem.
det med at fjerne kløerne er en helt anden diskussion og i den grad dyrplageri så det skal der en ny tråd til at diskutere
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Her er et link omkring emnet, godt nok på engelsk ADVARSEL, stærke billeder:(link fjernet)
(link fjernet)
Her er udtalelse fra dyreetisk råd omkring declawing:
I Konventionen til beskyttelse af kæledyr lægges
endvidere op til et forbud mod kirurgiske indgreb
med ikke helbredende formål, dvs. indgreb der
udføres af kosmetiske grunde eller af hensyn til
dyreejerens bekvemmelighed (fx fjernelse af kattes
kløer). Henvisningen til ejerens bekvemmelighed er
ikke direkte omsat til dansk lovgivning, men Det
Veterinære Sundhedsråd drøftede allerede i 1986
spørgsmålet om operativ fjernelse af kattekløer af
bekvemmelighedsgrunde. Sundhedsrådets holdning
var, at et sådant indgreb må anses for ikke at
være i overensstemmelse med dyreværnsloven.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Jeg klipper kun kløerne "meget" når de skal på udstilling da det der er påkrævet..
Jeg tror ikke at jeg tør gå i gang med kun at servere mad jeg selv laver, for det har jeg ikke nok viden til at kunne.. men jeg tror at det er vigtigt at man variere foderet og evt skifter mellem forskellige mærke tørfoder eller / og supler med vådfoder, kød, fisk og andet..
okt 2007
Dog vil jeg stadig stå fast ved at så længe mine katte ikk hænger fast over alt og kun hiver deres klør frem når de ælter eller på kradsetræet så klippes de ikke.
Louise - må så lige sige dig at jeg ikk kan give dig ret ang. maden. Specielt norsk skovkat har et stof i sig der gør de kan tåle at spise rå kylling ! Det er et stof der kan nedbryde de farlige bakterier...
Jeg mener ligesom andre ikk at man gør sin kat det bedste ved at lade den leve at tørfoder da katten altid vil være et rovdyr og derfor også har brug for at få andre sager end tørfoder. kattens rette jeg, er at jagte mus og småfugle. Og selvfølglelig derefter spise det. Deres fordøjelse er bygget efter rovdyrets og har brug for en masse kød og ikk kun tørfoder.
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Spørgsmål om katte, ønsker svar. :p