{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Vores katte bliver angrebet {{forumTopicSubject}}

Vores to hun katte kan ikke være i fred for en anden kat, der angriber dem, så snart de er ude for døren. Begge katte er steriliseret.
Den yngste kat blev angrebet som lille killing slemt af selvsamme kat og er nu igen blevet angrebet. Bortset fra det er synd for katten, er det jo også dyrt med dyrlægen. Er så ked af det.
Kan ikke komme tæt på den for den stikker af, men vi formoder det er fra gården overfor vi bor.
Hvad gør vi? Hvad hvis vi ikke kan finde ud af hvem ejer den, hvordan får vi den væk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores katte bliver angrebet
  • #1   9. jul 2021 Måske ikke det svar du ønsker eller har brug for, men her er den alligevel smiley kastrater kan ikke altid klare sig i kampen om territorium eller systemet med parring, du ved godt de kan blive parret selv som kastrater? Ud fra det du fortæller ville jeg ikke betænke mig et øjeblik på, at lave en indhegning/løbegård til dine katte, de vil få meget mere ro på, for det lyder til, at nabokatten ser din have som en del af hans område, og dine kan ikke klare kampen, så giv dem deres eget område, hvor de kan være i fred både fysisk og mentalt.

  • #2   9. jul 2021 Ej hvor er det synd for jeres katte. Kan godt forstå at du er ked af det.
    Er helt enig med Jette i, at det vil være en god løsning, at kattene får voliere eller kattesikret have at komme ud i.
    Vi katte-sikrede haven for 2 år siden, så Tinka har sikkert udeliv. Har bestemt ikke fortrudt smiley


  • #3   9. jul 2021 Det er det samme her, hvor jeg bor. Min hun kat kan heller ikke gå sikkert ude. Jeg er enig med Jette L og Li Lot. Det er synd for dine hun katte. Kan du ikke lave en lukket katte gård med loft ,så vil selv et hegn om haven hjælpe utrolig meget.
    Bliver dine katte konstant ligefrem angrebet i eget hjem . Altså hvis den går ind så kan du muligvis anmelde ejer til politiet. Du skal så selvfølgelig have både navn og adresse. Og gerne beviser i form af billeder.
    Men måske kommer der nye han katte til så et sikkert sted til dine katte fremover vil være bedst.


  • #4   9. jul 2021 En måde at beskytte dine katte på er at indhegne (en del af) haven. Få evt inspiration her: www.katteindhegning.dk

  • #5   9. jul 2021 indhegning af haven eller en løbegård
    Det er nok den bedste løsning
    både for dig og for pigerne

    tænker at det nok er en herreløs/gårdkat fetil dreng du har besøg af
    ja du kan prøve at fortælle naboen at de SKAL holde deres kat på egen grund- det kræver dog også at du holder dine på egen grund (det har man pligt til i følge loven)
    Men det eneste man får ud af det er en f.. ballade. det er ulempen ved at have kat, at man hurtig kan blive uvenner med naboerne

    man kan forsøge at smide vand efter katten - men det kræver at man kan komme lidt tæt på dem
    du kan også gøre det sådan at dine katte kun er ude når du/I er ude, sådan at I passer på dem ved at holde øje med ham

    Håber at du finde den rigtige løsning, for dine pigers skyld. For det er synd at de ikke kan gå i fred
    jeg har selv valgt for mange år siden at få løbegård til mine. Netop for deres sikkerheds skyld.
    har haft en Batman som tidligere boede hos en genbo. Han var meget udsat fra de andre katte. han kunne ikke gå i fred, og han var altså ikke en slagsbror. har tit måtte rede ham ned fra træer fordi det var det eneste sted han var i sikkerhed.Men efter jeg overtog ham, og han kom i løbegård, blev han en helt anden kat. han kunne få lov til at være i fred. Han endte med at blive næsten 19 år. havde han gået ude så havde han ikke været blevet ret gammel, for han blevet jagtet både ud over en stor landevej mm.





  • #6   11. jul 2021 Det er meget normalt for friløbere, at de får klø. Dette er blot en af grundene til, at mine ikke løber frit.

    Mere synd ville det være med en smadret bagkrop pga en bil, hvor den kunne ligge og lide i dagevis.

    En bekendt til mig havde en hund, der var nede og lege på motorvejen. De fandt hans halsbånd i inderskærmen på lastbilen. Chaufføren havde ikke opdaget noget. Der var ikke rigtig noget at begrave.

    Det er et valg, man træffer på sine dyrs vegne.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #7   15. jul 2021 I USA kan man købe vand-sprayflasker med sensor, som stilles strategiske steder og udsender lidt vand på den indtrængende kat HVER gang den kommer det forbudte sted (d.v.s. hvor Dine katte skal kunne være uden at blive angrebet).

    Der går få dage før den fremmede kat helt holder op med at komme på stedet. - Man skal selvfølgelig holde sine egne katte inden døre, så de ikke bliver skræmt væk af vand-sprayen og så fjerne sprayflaskerne, når de har haft effekt.

    Det skal formodentlig gentages efter nogle uger...

    De allerbedste hilsener


  • #8   15. jul 2021 Man rejser helt sikkert lige til USA for at hente nogle. smiley

  • #9   15. jul 2021 De har en enkelt jet vandstråle skræmmer på skadedyrs shop.dk men hvordan den virker ved jeg ikke noget om. Jeg tror selv mere på hegn som beskyttelse..

Kommentér på:
Vores katte bliver angrebet

Annonce