{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

hvornår er en hankat gammel nok??? {{forumTopicSubject}}

hvornår er en hankat gammel nok til at kunne lave killinger (forsvarligt) da jeg overvejer at skal ha killinger på bamseline også mummi, mennn mummi er jo stadig en killing og vil bestemt ikke gøre noget ved det før jeg er sikker på det er ok. Bamseline er helt gammel nok til det hun er efterhånden 2½ år så ingen fare på fære mht alder der smiley
Men hvad siger alle i kloge avlere smiley Jo rart man kan spørge her smiley

Pernille


Kommentarer på:  hvornår er en hankat gammel nok???
  • #1   6. sep 2008 Findes der en mindste alder, for hvornår hankatte må parre? Der er nogle gange forskel på, hvornår de kan finde ud af at parre, og hvornør de rent faktisk kan gøre en hunkat drægtig - men jeg ved ikke, at der findes en mindste alder for hankatte...

  • #2   6. sep 2008 nej det er også derfor jeg spørg smiley

  • #3   6. sep 2008 En hankat må parre, når han kan.

    Mht. alder på din hunkat, så er der måske alligevel fare på færde. I hvert fald bør en hunkat ikke være ældre end tre år, når hun skal have killinger første gang. Bækkenet bliver mere "stift" med alderen og risikoen for fødselskomplikationer stiger.

    Men noget helt andet...hvorfor skal dine katte overhovedet have killinger? Der er i forvejen en overproduktion af huskatte og slet ikke gode hjem nok til dem allesammen. Prøv at besøge et internat, inden du træffer den beslutning at sætte flere huskatte i verden smiley

    Killinger er ikke noget man bør få bare fordi det kunne være sjovt og hyggeligt at opleve. Eller fordi ens kat er så fantastisk sød, at den bare *må* avles på (det er alle vore katte smiley ).

    Tænk over det smiley


  • #4   9. sep 2008 hej kateine..

    1000 tak for dit svar smiley jamen har såmænd ikke lavet andet ind at tænke over det i godt et år nu. og ja gu ku det da være hygge at få killinger men igen jeg skal ikke kun ha killinger for at stille mit eget behov. og ved godt der er mange huskatte/killinger alle steder.
    Og det er sørgeligt at nogle mennesker bare er ligeglade med deres dyr så de ender på internat.
    Men jeg har heller ikke truffet min beslutning endnu.

    Jeg viste faktisk slet ikke det med første kuld killinger på en hunkat helst skal være inden 3 år. Også derfor jeg spørg lidt rundt engang imellem til alle dem der ved mere ind jeg og er kun glad for at få svar smiley så tak endnu engang smiley


Kommentér på:
hvornår er en hankat gammel nok???

Annonce