{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Et seriøst problem {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået et mærkeligt problem med Lucas.
Han er pludselig blevet bange for min søster og han angriber hende.

Lucas er 7 år, blind på det ene øje og har for slapt spiserør - det var så helbredssituationen.

Han har altid godt kunne lide min søster, men hvis jeg tager ham op, så bliver han nærmest panisk.

Hun har selv 2 katte, men dem har hun haft i flere år, så det er ikke det der er galt.
Hun har ikke skiftet creme (de hader kamfer) så der er synderen heller ikke.

Hvad kan jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et seriøst problem
  • #1   12. jul 2021 Hun behøver bare, at have været tilstede, på et tidspunkt hvor han er blevet forskrækket, og så har han set hende, og mener det er hendes skyld, de kan omdirigere den dårlige oplevelse, til den der er nærmest.
    Jeg har oplevet det med mine to første drenge, men der var så også andre ting blandet ind, men da jeg var til foredrag ved adfærdsbehandleren, fortalte hun om det, og det sker både med hunde og katte, og nu og da kan de blive så slemt ( når det er rettet mod en anden kat/hund i familien) at man må vælge ompladsering eller aflivning, for at få ro i huset igen for både mennesker og dyr.
    Så galt er det forhåbentlig ikke, hos dig men det kan da være besværligt når det er din søster smiley


  • #2   12. jul 2021 Hvordan er han når din søster ikke er der?
    Bliver han så også panisk når du løfter ham?


  • #3   12. jul 2021 Min datter har været ude for lidt af det samme bare med en veninde . Det var en også en besynderlig ubehagelig oplevelse at katten pludselig var rædselsslagen for et menneske der aldrig havde gjort ham noget . Han angreb så heldigvis ikke men var meget bange. Hun kunne godt give godbidder til sidst, men det gik lidt frem og tilbage længe inden det endelig gik over. Håber du finder en løsning .

  • #4   12. jul 2021 Anja:
    Så er han helt som han plejer.
    Han gider generelt ikke at blive båret, men det er når jeg går i retning af min søster at han panikker. Han hvæser og slår ud efter hende, bare hun rækker hånden frem, er det galt.
    Nu er hun så bange for ham og det mener jeg er en ond spiral, for det vil jeg mene, at Lucas kan mærke.


  • #5   12. jul 2021 Ja det er rigtig skidt hvis hun er bange for ham, for det mærker katten.
    Hvordan reagere han overfor din søster hvis du ikke har ham oppe? Går han så eller panikker han så også??
    Mit bud er at når hun kommer så giver hun kattene noget lækkert mad, så vil Lucas jo over tid forbinde hende med mad og så vil han formentligt ikke være bange for hende.
    Evt kan du jo bede hende om at sove i/gå med en t shirt et par dage og så give den til dig uvasket og så ligger den i nærheden af Lucas ynglings sovested, så vænner han sig til duften af hende og vil ikke se det som en trussel.


  • #6   12. jul 2021 det vigtigste er at du ikke tvinger ham til at være der

    det kan være at hun en dag har lugtet anderledes på en eller anden måde
    af noget som han ikke kan lide. Og det forbinder han så med hende nu.

    så I skal starte forfra.
    lad ham komme til hende når han vil
    lad hende komme med noget han virkelig godt kan lide - og kan tåle at spise
    hvis han vil lege, så prøv at lade hende lege med ham med en drilleping - med god lang snor

    ja det er en ond spiral de to er inde i pt. Og det kan være svært at bryde
    men prøv med overnævnte


  • #7   13. jul 2021 Tak.
    Heidi:
    Han starter allerede når hun kommer. Ser ond ud, hvæser og slår ud efter hende - også selvom de andre har en anden adfærd.

    Hun må udstyres med godbidder i massevis, så må vi se om det virker.


  • #8   13. jul 2021 Det er da imponerende at han reagere så tidligt, han må jo virkelig være skrækslagen.
    En mulighed er at have feliway eller baldrian som forhåbentligt kan berolige ham og så masser af lækre godbidder, måske hans ynglingslegetøj. Det primære er at han får forbundet hendes ankomst med noget godt og behageligt, men jeg tror det kommer til at tage noget tid, før der er en tillid der skal opbygges.


  • #9   13. jul 2021 Ja noget af Det hele som Heidi skriver, men også blinke til ham, og vende hovedet væk, ikke stirre og så ignorere ham.
    Godbidder skal altså ikke serveres fra hånd lige nu, men de må gerne drysse ned på gulvet, og gradvist tættere på, hvis han reagere positivt.
    Men Det kan jo også være, at alle hans skavanker gør ham usikker, og det er ikke nemt at ændre, så hjælper det andet ikke, så vælg et sted han kan få ro, og ikke mindst et sted hvor din søster kan være tryk smiley så hun fortsat tør komme.


  • #10   14. jul 2021 Jette:
    SÅ bange er min søster da gudskelov ikke smiley
    Feliway sidder altid i kontakten fordi der ind imellem er gnidninger.


Kommentér på:
Et seriøst problem

Annonce