341 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Vanskelig adfærd? Vanskelig adfærd?

Min kat fik et kuld killinger sidst i april, så killingerne er i dag 4½ måned.
går fik jeg en sms fra en af køberne, som spurgte om den før havde haf problemer med renligheden. De sidste 5 dage havde hun tisset på dynen, ellers har der ikke været problemer med hende. Hun har adgan til ren kattebakke. Køber mener hun muligvis er adfærdsvanskelig. Hvad mener I?
Og har I gode råd til hvad de/jeg kan gøre?

Samme køber skrev en del i starten, da hun ikke kunne enes med hunden. Dette skulle selvfølgelkig have lidt tid og nu er de perlevenner.

Jeg håber på lidt råd og vejledning, da jeg ikke ved hvad jeg skal stille op.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vanskelig adfærd?
  • #1   7. sep 2008 Hej

jeg har en hun kat her hjemme der også har gjort det med at tisse rundt omkring, og jeg gik til dyrlægen som ikke mente der var noget i vejen med hende... Så har jeg læst et eller andet sted at, det kan være fordi der sker en forandring for den. F.eks. at den kommer et nyt sted hen også videre, ved vores gik det over af sig selv, det var bare fordi jeg ikke var så meget hjemme som hun var vant til... Håber du kan bruge det til noget:-)

• #2   7. sep 2008 Jeg synes ikke det lyder helt betryggende, at katteejeren opfatter killingen som adfærdsvanskelig - det er den næppe.
    Men hun må jo selv herind, så vi har mulighed for at spørge yderligere ind til killingen osv.... Under alle omstændigheder kan hun da bruge søgefunktionen her på KG. Hvis hun søger på fx "tisser" eller "urenlighed" så kommer der mange tråde frem om emnet. Og så er der jo google smiley Mener at Inges Kattehjem har skrevet en udmærket artikel om emnet - jeg skal lige se, om jeg kan finde link.

4½ måned er vist lidt tidligt at blive kønsmoden, men nogle katte er meget tidligt på den, så hun skal snart til at have bestilt tid til neutralisation.
    Den årsag, som Missemor nævner, bør også overvejes.
    Men det kan også skyldes stress, utryghed, bakkeforhold...

• #3   7. sep 2008 http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed

• #4   7. sep 2008 Bed hende læse ovennævnte link!

• #5   7. sep 2008 Tak for jeres svar... Og super link. Det vil jeg sende tll hende:o)

Kommentér på:
Vanskelig adfærd?

Annonce