4.063 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

det er så pinligt :( (tis) det er så pinligt :( (tis)

ja når jeg kommer udefra og ind i mit hjem, så stinker der bare så meget af urin/salmiak og jeg synes det er pinligt at få nogle inde i mit hjem når der lugter sådan.

kan man ikke få noget så der ikke lugter sådan i ens hus?
jeg bruger EC kattregrus så tror ikke det kan være det.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  det er så pinligt :( (tis)
  • #1   12. sep 2008 følger lige med, for synes jeg gør rent og holder katte bakkerne rene, men har samme problem...

• #2   12. sep 2008 ja lige præcis smiley

jeg gør deres bakke ren hver anden dag. alt sådan helt ren. tømmer den hver dag.

• Mai-Britt O
    Mai-Britt O Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Svar: 14
    #3   12. sep 2008 Kære Carina.
    Hvis jeg havde problemet ville jeg:
    Finde ud af om mine misser har fundet andre steder at besørge end i kattebakken.
    Har de det, så find ud af hvor. Det er gerne bestemte steder. Find stederne. Læg et stykke staniol lige på stedet, eller gnid med citron.
    Find ud af om der er sket noget, som kan stresse misserne.
    Find ud af om misserne kan være syge. Blæresten, blærebetændelse. Tag dem evt. til dyrlægen.
    Du må ikke bruge rengøringsmidler med salmiakspiritus, for det kan få katten til at markere, da salmik indeholder duftstoffer, så katten tror, at der er en fremmed kat på dens territorium, og derfor selv markerer sit område.Brug evt. Rodalon, eller rengøringsmiddel uden duftstoffer.
    Håber du får løst problemet.

• #4   12. sep 2008 Mai britt: tusind tak for svar. de har vært ved dyrlægen alle 3 og der var ikke noget andet end at de har øremider.
    der er en af dem som nogle gange tisser på det vasketøj der falder ned fra tørre stativet(hvorfor?)
    ellers gør de ikke .. synes det er meget besynderligt.

• Mai-Britt O
    Mai-Britt O Tilmeldt:
    dec 2007

#5   12. sep 2008 Måske er der duftstoffer i dét vaskemiddel, du bruger til at vaske dit tøj i, der minder om salmiak eller andet, der så får katten til at markere? prøv at skifte vaskemiddel. Undlad at bruge skyllemiddel.Der findes vasketabs, der fjerner kalken i vandet og gør vandet blødt. skyllemiddel er enormt skadeligt for miljøet.
    Du kan også overveje om kattebakken står på et uroligt sted, eller har du flyttet den? Hvis du bruger kattegrus, der klumper, behøver du kun at fjerne "klumperne" og så vaske bakken én gang om ugen. ellers bliver der for meget uro omkring bakken.

• #6   12. sep 2008 jamen det er klumpende mit kattegrus.

jamen det er jo kun når det falder på gulvet tøjet at de tisser på det. ellers ikke.. kan bare ikke forstå der lugter så grimt i hele huset.

• #7   12. sep 2008 jeg har 3 katte lige nu og her lugter slet ikke overhovedet, heller ikke hvis du går forbi katte bakkerne.. Jeg bruger lindro cat som katte grus og har altid brugt det.. Havde 11 katte for 4 år siden og der havde jeg stadig ingen problemer med lugt eller andet fra dem.. Jeg gør katte kasser rent hver 4 dag og det virker fint for mig..

Jeg vil foreslå enten og købe noget andet katte grus og se om det hjælper på problemet??

Eller også kan det være de har tisset et andet sted end lige i bakkerne..

Fetile hankatte kan os sagtens være problemet da de kan lugte utrolig strækt i sig selv...

• #8   12. sep 2008 Lige et par spørgsmål Carina:

Er de to hankatte kastrerede?
    Hvis ikke, strinter de måske rundt omkring, hvilket er helt naturligt, men det er ikke til at få øje på, hvor de gør det. Det stinker bare.

Hvor mange bakker har du til de tre katte?
    De fleste katte foretrækker at tisse et sted og besørge et andet, og nogle katte vil heller ikke dele bakke med andre.
    Så hvis du kun har én bakken, vil jeg råde dig til at anskaffe et par mere og sætte andre steder i huset.

• #9   12. sep 2008 jamen jeg her 1 fertil hankat. men han strinter ikke. (endnu 7,9,13)

jeg bruger extreme classic til kattegrus.

• #10   12. sep 2008 Mega: jeg har 3 kattebakker smiley

• Mai-Britt O
    Mai-Britt O Tilmeldt:
    dec 2007

#11   12. sep 2008 Katteurin har en ekstremt gennemtrængende lugt. Og der kan jo være andre steder dine misser besørger, men du bare ikke har opdaget endnu. Der kan evt. også være problemer med "magtbalancen" mellem dine misser.
    Uha, man må bruge fantasien for at få det løst.
    Rodalon tager lugt. Luft godt ud når du har brugt det.
    Du kunne også prøve en Feliway forstøver. Den afgiver duftstoffer, der minder om de feromoner, som misserne afsætter, når de gnider med kinderne på forskellige steder, og det får kattene til at føle sig trygge i deres territorium.
    Jeg har som regel vidst, hvor mine misser gnider med kinderne(mine gamle misser døde sidste år, savner dem, suk) og på disse små steder gør jeg ikke så ofte rent. Det er ganske små områder. Men ellers prøv Feliway forstøveren.

• #12   12. sep 2008 der er slet ikke låg på kattebakkerne, fordi så vil de ikke tisse derinde, men gøre det alle mulige andre steder. så tog jeg låget af og de tisser deri nu.
    men synes bare det er svært.

den der forstøver, hvor køber men den? og når man bruger det der rodalon må kattene så godt komme i kontakt med det eller hvad skal man?

• Mai-Britt O
    Mai-Britt O Tilmeldt:
    dec 2007

#13   12. sep 2008 Feliway forstøveren kan man købe i dyrehandlere. Men dyrlægerne har dem som regel.
    Rodalon er ikke mere giftigt end andre rengøringsmidler. Det er bare godt lige at lufte ud, når man har brugt det, for ikke at indånde "dampene" fra midlet.
    Mit gæt er, at problemet løser sig, hvis din fertile hankat bliver kastreret.

• #14   12. sep 2008 mai britt: okay så må jeg ud og købe det i dag.
    han skal også kastreres.

• Mai-Britt O
    Mai-Britt O Tilmeldt:
    dec 2007

#15   12. sep 2008 PS. Rodalon findes i en "udendørs" og en "indendørs" variant. Det skal naturligvis være den "indendørs" variant du anskaffer. Og følg brugsanvisningen. Så er der ingen problemer i det.

• #16   12. sep 2008 Jeg ville som det første kastrere den fertile hankat. Og som andre også skriver, så kan det være et problem med kun en enkelt kattebakke til flere katte.

Hos hos kan man ikke lugte noget fra kattebakkerne, når man kommer ind udefra. Og jeg har tjekket med at spørge besøgende som ikke selv har kat. Vi bruger EC.

• Mai-Britt O
    Mai-Britt O Tilmeldt:
    dec 2007

#17   12. sep 2008 Held og lykke med projektet.

• #18   12. sep 2008 tak smiley

• #19   12. sep 2008 Jeg ville i stedet for Rodalon bruge ganske alm. eddivand (hvid lagereddike) til afvaskning. Det er en bedre lugtfjerne og tilmed ugiftigt.

Du kan også sætte et par små skåle med ren eddike et par diskrete steder i huset (vindueskarme o.lign. steder).
    Det frisker luften i huset. Den metode har været kendt og brugt i mange år, hvis man f.eks. har haft en flok stor-rygere på besøg, og lejligheden stinker af tobaksrøg.

• #20   12. sep 2008 har selv en lukket kattebakke, med lem den kan gå ind ad, og kul filter, der tager lugten. Samt kattegrus, der også mindsker lugten, og man kan umuligt lugte vi har kat.

Hvis kattenb pisser andre steder end i kattebakken, så dyp dens snude i pisset, og sæt den med det samme ud i kattebakken!

• Mai-Britt O
    Mai-Britt O Tilmeldt:
    dec 2007

#21   12. sep 2008 Annika J.: At dyppe missens snude i dens egen tis, er efter min mening ikke hensigtsmæssigt. Det er menneskesprog, og missen forstår det ikke. Det er synd. der er altid en eller anden grund når missen tisser uden for bakken. og den grund må man finde.

• #22   12. sep 2008 Har heller aldrig selv gjort det, men har bare hørt man kunne gøre det, og den kunne lære noget af det..?
    heldigvis var min renlig, da jeg fik ham.

• #23   12. sep 2008 åhh jeg synes det er svært. jamen har aldrig set ham strinte ... hmm

det der rodalon er det også noget man bruger når der er lopper i huset?

• #24   12. sep 2008 "Hvis kattenb pisser andre steder end i kattebakken, så dyp dens snude i pisset ..."

Det var dog et grotesk og modbydeligt forslag smiley
    Er der virkelig nogen, der i 2008 ikke ved bedre? - Jeg er rystet!

For det første er det direkte uhumsk og ondt over for katten, og for det andet er det ENESTE, man opnår ved den metode, at katten bliver bange for en.

• #25   12. sep 2008 okay. hvordan finder man så ud af om han har strintet nogle steder? så jeg kan vaske det af?

• Mai-Britt O
    Mai-Britt O Tilmeldt:
    dec 2007

#26   12. sep 2008 Nej, Rodalon er et rengøringsmiddel, der fjerner dårlig lugt,dræber bakterier og desinficerer. Du kan læse om det på rodalon.dk.
    Eddike er ellers også godt, men ikke når man har katte i huset, da katte ikke kan lide lugten af eddike.Man kan dog bruge eddike eller citron, pletvis, lige på det sted(hvis man kan finde det) hvor katten tisser.
    Til lopper skal man bruge loppemidler. Hvis man har lopper i omgivelserne, så sprøjt langs paneler og på tæpper med Kvit mod myrer. Og fjern alle katte fra rummet imens og lad rummet stå urørt i nogle timer. Kattene selv behandles med loppemidler fra dyrlægen eller apoteket. Alt skal gøres i et og samme hug.Så har man næsten med garanti ikke flere lopper.

• #27   12. sep 2008 hvor kan man så få loppemidler til huset? altså det der ikke skal på katten? fordi jeg har nemlig loppe også. og så kan jeg ligeså godt gøre ALT på en gang

• Mai-Britt O
    Mai-Britt O Tilmeldt:
    dec 2007

#28   12. sep 2008 Carina. Jeg ville gøre grundigt rent i hele huset med Rodalon i den rette fortynding. for det er naturligvis giftigt, hvis katten eller du selv indtager det ufortyndet. Man kan også fjerne kattene fra rummet, mens man gør rent. Og tørre af efter sig, så der ikke ligger "våde pletter" Brug spand eller fad, der ikke har været i kontakt med alm. sæbe, da Rodalonens virkning ellers ophæves.

• #29   12. sep 2008 missemor: kan det købes andre steder end en farvehandler?

jamen rodalon skal jeg bare fortynde det og så bruge det som når jeg gøre rent og tørre af over det hele?

• #30   12. sep 2008 hvis du gider smiley

• Mai-Britt O
    Mai-Britt O Tilmeldt:
    dec 2007

#31   12. sep 2008 Kvit mod myrer kan du få hos farvehandlere og i byggemarkeder. Sprøjt i et rum ad gangen. Og luk rummet af i nogle timer med udluftning, indtil midlet er helt tørt og luften er frisk. der går nogle timer pr. rum. Følg brugsanvisningen nøje. Sprøjt efter du har gjort rent, dvs vasket gulve, støvsuget m.m. Jeg har én gang haft lopper, og ringede til Statens Skadedyrslaboratorium. Men du skal helst kun sprøjte langs panelerne. Og husk at lufte grundigt ud og lad midlet tørre grundigt, inden du lukker misserne eller dig selv ind i rummet.

• #32   12. sep 2008 hihi tusind tak alle sammen smiley

så må jeg hellere ud og købe nogle af alle de ting i dag smiley

• Mai-Britt O
    Mai-Britt O Tilmeldt:
    dec 2007

#33   12. sep 2008 Kvit mod myrer og Trinol 810 er begge insektmidler med permetrin. Statens skadedyrlaboratorium har sagt til mig, at Kvit mod myrer er godt, fordi det har en vis langtidsvirkning. Trinol 810 har jeg ingen erfaring med.
    Men sørg nu for ,ikke at bruge rummet, indtil insektmidlet er HELT tørt, og rummet er godt luftet ud.Og husk at vaske hænder.
    Held og lykke Carina.

• Mai-Britt O
    Mai-Britt O Tilmeldt:
    dec 2007

#34   12. sep 2008 Carina: Rodalon fortynder du, der er brugsanvisning på flasken. Og så gør du rent og tørrer godt af over det hele, som du selv foreslår. Men brug en ren spand eller fad, der ikke har været brugt til alm.sæbe, fordi sæbe ophæver rodalonens virkning.

• #35   12. sep 2008 hvornår må jeg vaske det af? må kattene så ikke kommer ind før jeg kan gøre rent igen?

• Mai-Britt O
    Mai-Britt O Tilmeldt:
    dec 2007

#36   12. sep 2008 Det er bl.a. derfor det er godt at sprøjte med insektmiddel langs panelerne. Det er ofte her skadedyrens søger hen. Og her kan kattene eller du selv ikke så godt komme i nærkontakt med midlet. Desuden kan man bedre lade midlet virke
    i længere tid uden at være nødt til at gøre rent.

• Mai-Britt O
    Mai-Britt O Tilmeldt:
    dec 2007

#37   12. sep 2008 Jo, Du og misserne må godt komme ind i rummene, når der er luftet godt ud og midlerne er tørret.

• #38   12. sep 2008 jeg bruger det fra www.oliver.dk og har ikke problemer med lugt

• #39   12. sep 2008 jo manglede lige et s smiley

• #40   12. sep 2008 Min kat er kastreret. Og jeg havde et problem alligevel, med at han tissede i en stol, indtil jeg skiftede kattegrus. Det eneste der virkede var de små hvide kugler.. Efter at have prøvet næsten alt, var det kattegruset. Han har ikke gjort det siden, jeg skiftede..

Ved godt dit problem var lugten. Men hvis det nu var fordi han tissede andre steder.. Så ...

Kommentér på:
det er så pinligt :( (tis)

Annonce