{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For tynd?
  • #1   27. jul 2021

    profilbillede
  • #2   27. jul 2021

    profilbillede
  • #3   28. jul 2021 Jeg syntes han ser ud til at være for tynd.
    En kat skal efter min mening ikke bule indad. Den skal være lige hele vejen ned fra skulderen til hoften.

    Hvis en kat pludselig begynder at tabe sig uden der er nogen decideret forklaring ville jeg ligeledes være bekymret.

    Det kan være tænderne der driller så han ikke får spist det han skal, det kan være orm der "stjæler" næringen eller en helt anden grund.

    Det kan også være mere biologisk. Nyt foder som ikke har den samme mængde fedt. Katten er blevet fertil (hvis den ikke er neutraliseret) i så fald styre hormonerne og katten "glemmer" at spise og taber sig derfor.

    Hvis jeg var dig ville jeg i hvert fald være nysgerrig og observerende på hvorfor min kat taber sig. Kan du ikke selv pege på en grund så ville jeg tage en snak med dyrlægen. smiley


  • #4   28. jul 2021 For tynd efter min mening
    Prøv at vej ham. Gerne de næste par uger. Så du ser om det er stabilt eller han taber sig mere
    Det kan være fordi at han stresser. Evt et dyrlægetjek

    Har han fri adgang til tørkost af en god kvalitet?


  • #5   28. jul 2021 For tynd.
    Jeg er lidt i samme båd med Elvis og han skal vejes 1 gang om måneden.
    Vej dig selv og bagefter med katten i favnen og træk de 2 tal fra hinanden.


  • #6   28. jul 2021 Han er faktisk kun 1 år og 4 måneder, så jeg er ret bekymret smiley
    I slutningen af marts vejede han 4,7 kg, og nu vejer han 4,2.
    Han får forskellige varianter af Purizon tørfoder, som har 44% protein og 20% fedt, og det har han fri adgang til døgnet rundt. Derudover får han vådfoder to gange dagligt, i alt cirka 150-200 gram. Jeg synes da også, at han spiser godt. Hans appetit lader ikke til at fejle noget, og han drikker også rigeligt med vand.
    Den eneste årsag, jeg selv lige kan pege på, er stress. Men er alligevel ret bekymret. Må få snakket med dyrlægen om det.


  • #7   28. jul 2021 Mon han har tynd mave eller ser det ud som det skal?

  • #8   28. jul 2021 Det ser ud, som det skal.

  • #9   28. jul 2021 Så kan det ikke være grunden.
    Jeg ville nok få tjekket tænder hos dyrlægen og så generelt tage en snak med dem omkring det at han har tabt sig smiley


  • #10   28. jul 2021 Jeg har snakket med dyrlægen og bestilt tid til på mandag. Dyrlægen bad mig lægge mærke til andre ændringer i adfærd/helbred indtil da. Jeg krydser fingre for, at det ikke er noget alvorligt smiley

  • #11   28. jul 2021 Håber alt det bedste smiley

  • #12   28. jul 2021 Det er et problem her om sommeren, at vores katte spiser mindre i varmen.
    Så jeg giver dem out door og sensibel noget med kalorier i.
    Min avlshan taber sig meget her om sommeren, men om vinteren får han slankefoder, da han ellers hurtig bliver overvægtig.
    Håber ikke din kat fejler noget og turen går fint hos dyrlægen.


  • #13   29. jul 2021 det kan os være orm. (: det kan os give katten en vægttab

  • #14   29. jul 2021 Hvis han har tabt sig fra 5,3 til 4,2, så er der stor grund til bekymring. Jeg håber, at dyrlægen finder ud af, hvad han fejler. ??

  • #15   29. jul 2021 Han har aldrig vejet 5,3. Hans maxvægt har været cirka 4,9, men det er selvfølgelig stadig et stort vægttab - især fordi han altid har været til den slanke side. Hans bror, Amigo, har hele tiden vejet cirka et kilo mere end Chico, og de er faktisk lige høje. Og Amigo er helt normalvægtig. Ved ikke om det er normalt med et kilos forskel, når de er lige høje?

    Han udviser ingen symptomer på at have orm, og jeg har også læst mig frem til, at det er yderst sjældent, at orm forårsager vægttab hos voksne katte. Men man kan selvfølgelig aldrig vide.

    Jeg håber i hvert fald, at dyrlægen og jeg finder ud af, hvad der er galt smiley


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #16   29. jul 2021 Jeg håber I får lavet "den store katte-profil" altså undersøgt blodprøver for hvordan de indre organer fungerer. Blodprøver kan også (og helst sammen med en medtagen prøve af hans afføring) give svar på, om han er inficeret med parasitter eller har en indre betændelse. Læg også mærke til, om han vasker sig mere intenst, end han gjorde før han begyndte at tabe sig. Visse organ-problemer kan give hudirritation og dermed får katten til at vaske sig mere end sædvanligt.
    Det er rigtig godt, at han drikker rigeligt med vand, men det kan også betyde, at der er problemer med sukkersyge eller med dårligt fungerende nyrer...
    Er han neutraliseret?
    Husk at fortælle dyrlægen, at hans bror er noget tungere smiley
    Hvor VAR det dejligt at læse om Jeres daglige liv med gå-ture og alt det andet smiley

    De allerbedste hilsener


  • #18   29. jul 2021 Tak A. I - selvom beskrivelsen ikke er helt opdateret smiley
    Jep, han er neutraliseret.


  • #19   30. jul 2021 Der står i hans galleri, hvad han vejede før, og det går jeg ud fra passer!

  • #20   30. jul 2021 Er du sikker på, at det ikke er Amigos galleri, du har fået kigget på Susanne? smiley

  • #21   2. aug 2021 Åhh sikke en omgang…
    Vi er lige kommet hjem fra dyrlægen, og hold da op hvor det stressede stakkels Chico. Han tabte godt nok mange hår og halsede helt vildt. Det første, han gjorde, da han kom ind i lokalet, var at hoppe helt op i vindueskarmen og sprang derefter fra vindueskarmen og ned på bordet. Så miavede han højlydt og hoppede op på skabet, så dyrlægen måtte hente en stol og få ham ned fra skabet smiley
    Vi fik snakket om vægttabet, og dyrlægen syntes, der skulle tages en blodprøve. Blev godt nok nervøs da hun sagde det, da jeg har læst flere skrækhistorier om katte og blodprøver. Dog var hun rigtig god til det. Hun gav ham lokalbedøvelse, inden hun stak ham, så det gik faktisk rigtig fint. Chico var da ikke glad for det, men det gik.
    Blodprøven får jeg så svar på i løbet af i morgen.
    Årh, hvor jeg krydser fingre for, at det ikke er noget alvorligt smiley
    Og nu er Chico heldigvis faldet til ro igen og sover smiley


  • #22   2. aug 2021 Dyrlæger er noget en vis herre har skabt i vrede - skulle jeg hilse at sige fra Elvis smiley

    Vi krydser fingre for, at alt er vel smiley


  • #23   2. aug 2021 Ja, der er Chico og Elvis vist helt enige smiley

  • #24   4. aug 2021 Gode nyheder:
    Blodprøverne var helt normale smiley
    Dog har jeg aftalt med dyrlægen, at jeg skal kontrolveje ham mindst en gang om måneden for at se, om vægttabet fortsætter.
    Både dyrlægen og jeg tror, at hans vægttab skyldes stress, så jeg må prøve at finde ud af, hvad det er, der stresser ham. Synes dog allerede, at det er blevet en smule bedre, efter jeg har fået haven helt sikret smiley


  • #25   4. aug 2021 Godt at der ikke var noget alvorligt galt med ham

    så må I tage en dag af gange og få ham til at falde til ro igen
    så hjælper det også med vægten


  • #26   6. aug 2021 Victoria K. En anden gang kan du med fordel få en udekørende dyrlæge hjem til dig. Så slipper katten for turen og komme hjemmefra. De kan ikke klare alt i ens hjem, men meget kan de.

    Stressen kan komme fra andre/nye katte i nabolaget, eller noget du har ændret i hjemmet, uden at tænke over det.

    Med det vægttab er 1 gang om måneden for lidt, efter min mening. For præcis vægt, kan du de fordel købe en kuffertvægt og finde en taske/net, som din kat kan lide, at være i. Så får du et bedre tal.


Kommentér på:
For tynd?

Annonce