{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.341 visninger | Oprettet:

HJÆLP!!! Er min kat syg {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg har en killing på 6 uger. Den har ingen mor, derfor jeg tager mig af den! Jeg har set den kaste op 3 gange nu, dog med 3 dages mellemrum.. Men hun bliver tyndere og tyndere, synes jeg. Dog langsomt. Lige nu har hun miavet og så kastet op derefter. Hun har kastet op 5 gange nu. Nu kommer der kun tykt spydt ud. Hun har dråbet hængene ned at hagen. Hun piver meget lige nu. Hun kan slet ikke finde sig til rette. Hun har også tyndt bagved! Hvad skal jeg føre for at hun får det bedre?? Kan hun bare have fået noget forkert at spise? Eller er det alvorligt.. Denne gang synes jeg bare det virker værrer!

Hjælp!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP!!! Er min kat syg
  • #1   22. sep 2008 hmm hvorfor søger du ikk en dyrlæge???

• #2   22. sep 2008 Jeg syntes bestemt du lige skal ringe til Dyrelægen . for det lyder da ikke helt normalt. hvis hun ''kun'' havde kastet op kunne det måske vente til først i morgen. men det der lyder lige slemt nok .. en kat der savler er ikke ret godt , og hvis den måde kaster op og har tynd mave, kan den have spist noget den ikke kunne tåle.. noget der er giftigt

• #3   22. sep 2008 skriv når du har snakket med dyrelægen. men jeg sys du skal ringe nu !

da han jo kun er en lille killing er han heller ikke så stærk.

• #4   22. sep 2008 Koster det noget at ringe til en dyrelæge på denne tid?

• #5   22. sep 2008 Jeg har bare ingen penge.. Ved godt at man skal gøre alt hvad man kan.. Men jeg har bare ingen!

• #6   22. sep 2008 Der hænger virkelig tyk savl ned.. og jeg plejer at måtte kæle med den.. Men må slet ikke røre den nu

• #7   22. sep 2008 nej det koster ikke noget at ringe til en dye læge !

• #8   22. sep 2008 det koster ikke noget og ringe men det koster om komme ned.og det kan altså være det bliver nødvendigt hvis du ikke vil have den skal dø. det kan godt være det lyder hårdt men det kunne godt lyde som en forgiftning. og det er IKKE rart for katten.

det kan være din dyrelæge vil gå med til afdragning. hvis du ligger et lille start beløb når du kommer

• #9   22. sep 2008 puha det lyder ikke godt.

det kostet ingenting at ringe. skal den kigges på og du ingen penge har, så må de jo sende dig en regning.

kan den have spist noget giftigt ?

• #10   22. sep 2008 skynd dig og ring til nærmeste dyrelæge der har døgn vagt ..

• #11   22. sep 2008 og jeg ville nok ringe efter ham/ hinde nu
    så må du enten få det på afbetaling eller låne i banken

det andet er lige på gransen til dyreplageri ;O(

• #12   22. sep 2008 Jeg har lige snakket med en.. Jeg kan vente til imorgen tidlig og se hvordan den har det. Den skal bare være alene. Så jeg gør hvad jeg kan. Og så tager jeg den til dyrelægen imorgen tidlig! Hun sagde at en kat savler, når den har kvalme!! Mange tak for hjælpen! Skriver lige hvordan det er gået imorgen!
    Tak!

• #13   22. sep 2008 med en ? er det en dyrelæge..

Nu skriver du jo at den både kaster op, savler, og har dårlig mave ?? jeg har godt nok aldrig oplevet sådan noget før.. kun da min kat havde fået gift.

• #14   22. sep 2008 Jeg har snakket med en dyrlæge! Og han sagde at jeg skulle vente til imorgen tidlig. Og se hvordan den havde det! En dyrlæge fra kattens værn! Skal jeg bare tvangs drikke den? Eller hvad man kalder det? For lægen sagde at den mistede meget væske. Som kattemor skrev

• #15   22. sep 2008 altså hvis du tænker tvangs drikke den ved at stikke dens hoved ned i skålen så nej.. dryp vand i munden af den hvis du ikke har sådan en sprøjte ( nu kan jeg sku ikke huske hvad de hedder) ikke for meget af gangen så drukner den. tag dig god tid

• #16   22. sep 2008 Nej jeg kunne aldrig finde på at stikke den hovedet ned i en skål.. Men jeg har sådan en man trykker på hvorefter den suger vand op.. Ligesom de der næsespray.

• #17   22. sep 2008 ja hvor der kun kommer en dråbe ad gangen ikke ?? tror det er den jeg mener.. men pas på. og det kan tage laang tid. det kræver tålmodighed..

men hvis du ikke tager afsted i aften sys jeg du skal gøre det som det første i morgen tidlig. hvis den bette klare den så længe..

du kan osse gå ind på www.hittekilling.dk
    der står der vidst osse hvad du kan gøre for måske og give noget mere energi..
    hold den varm det tager mange kræfter hvis han osse skal det..

ærgeligt Lis D ikke er her. hun gav et super råd til en forleden

• #19   22. sep 2008 ja missemor.. præcis smiley godt man har dig i de her siturationer..

kan huske lis d gav et godt råd der hjalp en smule på hendes misser..

men tina r.. en smule ad gangen og du skal nok regne med at den godt kan finde på at kaste det op igen..
    men væske flere gange . det kan godt være du ender med at være vågen i nat for du skal holde meget øje og være klar til at rykke hvis der er den MINDSTE forværing

• #20   22. sep 2008 men nogle dyrelæger kan altså godt finde på at sige : se tiden an til i morgen fordi de selv er lidt dovne . så jeg ville ringe til en anden dyrelæge og høre en mening derfra . og fortæl ALT som det er uden at udelukket NOGET . og sig så som det er at du ingen penge har. men du gerne vil afdrage.. de fleste dyrelæger plejer og sige du skal komme med lidt også kan du afdrage resten.. det gjorde jeg

• #21   22. sep 2008 jeg må være ærlig og sige jeg tror det er en forgiftning og det er MEGET smertefuldt for en kat

• #22   22. sep 2008 Jeg har fået en tid kl. 8 imorgen tidlig! Så jeg har taget fri om morgenen! Undskyld der går så lang tid imellem jeg skriver. Men jeg er igang med at passe på hende imens. Jeg har sørget for et rum, hvor hun kan være alene. Lagt et tæppe hun kan ligge på (hvor der ligger en varmepude under) Er det godt nok til at holde hende varm? Hun savler ikke ligeså meget nu som hun har gjort.. Så det kan være (som dyrlægen sagde, når den savler er det fordi den har rigtig meget kvalme) at den måske har lidt mindre kvalme nu?
    Hvis jeg intet druesukker har, hvad kan man så bruge i stedet?

• #23   23. sep 2008 ved faktsk ikke om det kan blive for varmt :s har du været inde på hittekilling og på det link missemor sendte .. ??

ikke for at være hård for ved du står i en frygtelig situration. Men ring til en anden dyrelæge og det skal altså helst være nu !

hvis de siger det kan vente til i morgen så spørg hvad du kan gøre for den imens.. for den bette stakkel har det MEGET skidt og meget ondt ..

og dyrelæger plejer og være flinke til at give lov til afdrag

• #24   23. sep 2008
    Felis F: Jeg har selv en han kat som er steriliseret. Og jeg har desuden fundet et kul på 7 hvor moderen er blevet kørt ned. Jeg har bare valgt at tage mig af den. Jeg kunne da også have været en kold skid og så lade dem ligge hvor moderen havde født dem. Jeg er kun vant til at have råd til 1 kat som jeg har valgt at have fordi jeg har råd til det. Jeg havde ikke ligefrem råd til 8 katte i alt. Men jeg har brugt alt hvad jeg havde på ormekur og loppekur og dyrlæge besøg til nogen af dem jeg synes var meget tynde.
    Jeg kunne bare ikke lade dem ligge i denne gård hvor jeg fandt dem (hvor jeg desuden fik afvide at moderen var blevet kørt ned og faderen ikke ville have noget med dem at gøre)? Så kan man sige jeg er ligeglad eller jeg altid siger jeg ikke har nogen penge. Men her synes jeg selv at jeg gjorde det rigtige. Der var ingen andre der gjorde noget ved det!!!

Felis F. Hvad ville du selv have gjort? Lade dem ligge? Jeg har jo selv sørget for min første kat var til dyrlæge og blev steriliseret. Og sørget for jeg har råd til at have min egen.. Så .. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige.. Man bliver jo dømt inden folk kender ens historie..

• #25   23. sep 2008 Tina, Din killing lider ... MEGET, og det er urimeligt, at det skal vare ved til i morgen, du kan komme til dyrlægen (hvis den lever så længe).

Om ikke andet, må du tage ind på Københavns Dyrehospital og få den aflivet humant. Ikke at gøre noget nu, er faktisk dyrplageri.

Jeg ved ikke, hvor længe du har haft killingen, men der er en risiko for, at den har kattesyge, og så håber jeg inderligt, du har din anden kat optimalt vaccineret, da det smitter meget.

• #26   23. sep 2008 For lige at svare på overskriften: JA, din killing er syg, og hun har det
    rent ad helvede til smiley og som du beskriver det, lyder det til at det har stået på nogle dage og er blevet værre og værre. Jeg kan godt være bange for, at det ikke ender godt!

Hvis du har fortalt dyrlægen det samme om killingens symptomer, som du har fortalt her, så ryster det mig, at h*n mener det kan vente.

• #27   23. sep 2008 Hun har ikke kastet op i nu 1 time og har heller ikke haft tynd mave i en times tid. Hun er mere rolig nu.. Men stadig svag.. Men hun savler ikke rigtig mere.. Og jeg kan sagtens tage hende op nu..
    Jeg har ringet til en anden læge.. Han sagde jeg skulle vente.. Jeg skulle bare holde øje, og hvis hun begyndte at blive dårligere igen så skulle jeg tage afsted..

• #28   23. sep 2008 hvad er den normale temperatur på en kat?

• #29   23. sep 2008 Jeg synes bare det er mærkeligt fordi hun har løbet rundt og leget i dag.. Og spist godt!

• #30   23. sep 2008 altså fordi hun ikke har kastet op og haft tynd mave en time betyder det ikke hun har det bedre. det kan jo ikke blive ved med at løbe ud af hende. hun er sikkert tom for ALT. hvilket er ligeså slemt, har du givet hende noget vand ?? det kan være du kan bløde noget tørfoder op og se om hun vil have lidt af det

• #31   23. sep 2008 Jeg vil vende tilbage til jer imorgen. Nu vil jeg tage mig af hende og se om det bliver værre eller bedre.. For ellers kører jeg med det samme! Tak for hjælpen! Jeg skriver igen imorgen!

• #32   23. sep 2008 det er nok lidt ligesom hvis du er syg, så kan du osse godt lige have en time eller to hvor du egentlig føler dig frisk nok også går det ned ad bakke igen bagefter..

• #33   23. sep 2008 Ja jeg har givet hende lidt vand. Og jeg skal til at fortsætte igen og det kommer til at tage tid. Så jeg vender tilbage imorgen!

• #34   23. sep 2008 ja prøv og gør det med lidt mellemrum self ikke for store.. også se om hun vil spise noget tørfoder der er blødet op . og hvis du har vådfoder..
    held og lykke natten over.håber hun klare den.

du får osse en laaang nat.

• #36   23. sep 2008 Man kunne også tage dem med, og straks søge efter enten en ammekat, eller en plejemor med råd til dem og forstand på det.

Det er ikke kun at lade dem ligge og lide eller at tage dem med når man ved man ikke har råd. Du gjorde det uden tvivl i en god mening, men burde have tænkt længere end som så, så du ikke stod i den hjerteskærende situation som du står i nu.

Jeg havde en veninde som stod begravet i l*** til halsen økonomisk set, var ved at miste alt, og skyldte penge alle steder. Men i det SEKUND hendes kat blev syg, tog hun den til dyrlægen. Hvor der er vilje er der vej.
    Det er ikke iorden at ens kat skal lide så voldsomt fordi man mangler penge.

• #37   23. sep 2008 Felis F: Kendte nogen der kunne tage sig af de andre, som gerne ville have katte. Men har sørget for at dem der gerne ville have kattene, havde en voksen kat og at de tog 2 killinger. For at de havde én at se op til og en bror eller søster. De var 4 uger da jeg fandt dem.

* Zabrina * : Jeg skulle selvfølgelig have tænkt længere end jeg gjorde da jeg valgte at tage dem til mig!

Til alle herinde:
    Jeg skrev tidligere igår at den ikke havde kastet op i en time og at den ikke savlede mere. Jeg holdt meget øje med den hele tiden. Men efter jeg loggede af igår for at give killingen min fulde opmærksomhed, begyndte hun så småt at få det bedre. Jeg fandt noget vådfoder frem som hun ikke havde smagt før. Og der var BiD! Hun begyndte så småt at have appetit igen, og spiste lidt. Og i løbet af natten fik hun spist meget. Og jeg gav hende lidt vand ind imellem. Og jeg havde uden tvivl taget til lægen i nat hvis det havde fortsat! Men hun fik det langsomt bedre og bedre. Og kunne ved en 3 tiden i nat, begynde at løbe lidt rundt smiley Jeg Jublede!! Men jeg valgte alligevel at tage til lægen, selvom hun så fuldstændig rask ud til morgen (hun sloges med de andre og legede).

Var til lægen imorges, med alle de 3 killinger, hvis de nu også havde fået en infektion. Den lille fik en indsprøjtning. Og så fik noget mad der kunne rense hendes mave og noget medicin til hende. Og så skal jeg bare holde øje med de andre killinger, så de ikke også bliver syge.

Nu er killing familien på rette spor!

Tak for hjælpen! smiley

Kommentér på:
HJÆLP!!! Er min kat syg

Annonce