Stemningen på dette galleri, FØJ!! {{forumTopicSubject}}
Min kæreste, Louise, fortalte mig omkring stemningen herinde på galleriet, hvordan I egentlig opfører jer overfor hinanden, og hvordan I meget hurtigt langer ud efter andre brugere/personer herinde.
Jeg er ikke den store fan af, at folk i en rimelig alder, ikke kan te sig som fornuftige individer overfor andre.
I er egentlig ikke særlig venligsindede, såsnart der bliver spurgt om noget, det bliver meget hurtigt vendt negativt, og nedgørende overfor den enkelte.
Jeg blev målløs over den måde I var på, da emnet var oppe omkring hvorvidt en kat havde Russian blue i sig, eller ej, straks blev emnet kørt af sporet, og istedet tydet til, 'se min kat, den er mere værd end en alm. huskat'.
Hvad er det for en latterlig indstilling at ha´.
Hun spurgte kun omkring, om der var andre der kunne se noget andet i hendes huskat, nogle andre aner, hun holder af sin kat, for den den er, og ikke noget andet, hvadenten den har andre aner eller ej.
Men igen, så skulle det vendes til noget negativt.
Louise skrev sågar med en person herinde, som valgte at slette sin profil herinde, hvorfor ?.. Fordi der igen har været brugere herinde, som har ytret deres utilfredshed omkring vedkommende, når det drejede sig om opdræt af katte, at pelsen blev klippet lidt, for at skåne de katte for en filtret pels, idet de går udenfor.
En pels, vokser ud igen kære venner, og så længe vedkommende kun lige studser den, istedet for at kapere halen, klippe tufserne, eller andet makabert, så kan jeg ikke se, hvorfor der bliver skabt en voldsom harme omkring det.
Vi har jo alle hver vores opfattelse af hvordan man opdrætter katte, og når der er en, som gør det lidt anderledes, hvilket ikke kan betegnes som dyreplageri af nogen art, så gør dog plads istedet.
Kan man ikke tænke positivt, når der dukker et emne op, som ikke byder op til nogen form for harme blandt folk, så tænk jer godt om, inden i besvarer emnet, tænk en smule indad istedet, for det kunne være, at det istedet bliver således, at du bliver opfattet som en utrolig negativ person, når du ikke vælger at se positivt på emnet, fremfor negativt.
Jeg foragter de af jer, som hvæser af andre, bare fordi de ikke lige er, som I vil ha´ det, lev med det, acceptér/respekter det, men lad vær´ med at få dig selv til at ligne et fjols deraf.
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 21 Svar: 377
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 44
Jeg skriver ikke sådan en omgang, medmindre der er belæg for det, som bakker det op.
Med egne øjne så jeg jeres opførsel, da det drejede sig om min kærestes kat, Madonna, og det forargede mig.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
jeg har efterhånden været her længe og er aldrig blevet angrebet eller nedgjort. Det kommer meget an på hvordan man selv skriver. Om man sætter sig ind i det at holde kat, om man tager rådene til sig istedet for bare at vælge dem der er nemmest/billigst.
i tilfældet med madonna, så skal du tænke på at der er rigtig mange der hver uge skriver, mon ikke der er noget helt særligt race i min huskat..det være sig MCO, Russian blue eller andet.
det skyldes uvidenhed om racerne, og så kan jeg ikke se hvorfor der skulle være racekat i en staldkat. chancen for det er umådeligt små da fertile hankatte sjældent styrter frit omkring i nabolaget.
Der var ingen der stillede spørgsmålstegn ved om ejeren af madonna elsker sin kat, og jeg synes ikke tråden var negativ overfor hende, men mere generelt overfor den tendens der er til at folk ikke synes deres huskatte er "fine nok" så de ser racetræk i den som ikke eksisterer. blå pels = russian blue, tyk pels =MCO eller NFO.
Du bidrager jo ikke ligefrem selv til den gode stemning herinde lige nu.
aug 2007
Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
Jeg kan desværre ganske godt nikke genkendende til det du beskriver.
Jeg oplever at der er dybt skel mellem racekræs ejere og huskatte ditto.
Desværre.
Ofte sidder jeg og krummer tæer over hvor fordømmende nogle herind er, når der spørges omkring forskellige problemstillinger.
Jeg mener vi har meldt os til dette forum for at være fælles med andre der har samme interesse som os selv, nemlig katte uanset hvilken race de er.
Jeg har godtnok "kun" oprettet mine racekræ herinde, men har da osse huskatte og min første kat var en huskat.
Jeg synes vi i almindelighed er blevet mindre tolerante overfor vores medmennesker. Det er da skræmmende hvordan vi herinde er overfor hinanden, i ting som egentlig er betydningsløse, set i et større perspektiv.
Jeg håber at denne trend ændres, men frygter samtidig at den desværre kun forværres.
dec 2004
Du har jo knap nok været her 1 år endnu, og det betegner du som værende længe ??
Jeg har været her i snart 4 år, og der er nok mange andre herinde, der med det samme vil tilslutte sig min opfattelse af, at dette galleri ikke har fået en bedre stemning med tiden.
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Når man stille et spørgsmål på sådan et stort forum som dette, må man finde sig i de svar der kommer..
det er jo op til en selv at tage det til sig....
Jeg kan heller ikke forstå at man ikke bare kan holde af sin huskat..
alle katte er da dejlige uanset hvilken race det er og hvad der i den..
Du skriver foragter, hmm hvad er det selv du lige gør, du banker en masse mennesker på plads, Det er noget barnligt det du gør, kan din kærste ikke svare for sig selv..
jeg ved godt, at bølgerne går højt til tider her inde, men sådan er det, især blandt en flok tøser..
Og jeres lille smukke kat er dejlig uanset, hvad der er i hende..
dec 2006
Forstår jeg det rigtig, år jeg tænker at du ikke kan lide dette sted..
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
Der tror jeg der er noget du har misforstået. Faktisk har mange opdrætter både huskatte og blanding og de er lige så meget hver som deres tavle katte.
Louise og Brian, hvis i ikke kan lide stemmningen herinde og vil have det ændret, så var det måske en idé ikke selv at komme med sure opstød....
Jeg ved ikke hvilken tråd, der er snak om , mht din kærestes kat - så det kan jeg ikke komentere på.
sep 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 67
dec 2004
'Du skriver foragter, hmm hvad er det selv du lige gør, du banker en masse mennesker på plads, Det er noget barnligt det du gør, kan din kærste ikke svare for sig selv..'
'banker' en masse mennesker på plads ligefrem ??.. Det jeg gør, er at jeg giver jer et indblik i, hvordan JEG ser jer, hvordan JEG opfatter jeres opførsel overfor hinanden, og den er ikke blevet "kønnere" med tiden herinde. Jeg håber ved det her, at det giver stof til eftertanke, se det som et "wake-up-call" om du vil.
Det er ikke et spørgsmål om min kæreste kan tale for sig selv, men hun var selv målløs over den reaktion/opførsel fra andre brugere herinde, bare fordi hun spurgte noget vedrørende hendes kat, da hun ikke selv har meget forstand på katte, men havde fået at vide af sin dyrlæge, at den lignede ikke en helt alm huskat, at der var måske noget andet i hende, derfor spø´r hun et sted, hvor hun regnede med nogle brugbare svar, men sådan blev det desværre ikke.
'jeg ved godt, at bølgerne går højt til tider her inde, men sådan er det, især blandt en flok tøser..'
'en flok tøser' Er det en undskyldning for jeres opførsel ??
dec 2004
Her kan du danne dig et indtryk af det : http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=46045
dec 2006
Nu har jeg ikke skrevet i den tråd med din kærste kat, men er nok ikke en af de sødeste her inde, jeg svare kun hvis jeg har noget at sige...
Griner, jeg har skam ikke brug for en wake-up-call, og det er jeg nok ikke den enste der ikke har, det skaber nok bare mere røre i andedammen, en ro...
der er et ord sprog, tag hvad du kan bruge og smid resten i skuffen..
sep 2008
dec 2006
vi er mange der forsøger at hjælpe så godt vi kan..
okt 2007
jeg synes du tilsviner alle herinde uden at skele til at folk er forskellige, hvilket jo netop er det du samtidig beder os om at tage hensyn til. undskyld men det synes jeg er dobbeltmoralsk
det er sjovt for jeg husker det som om det var hendes meget kloge kæreste der vidste en masse om katteracer der havde sagt der var russian blue i katten..og nu er det dyrlægen?
jeg vil ikke svine dig, men synes bare du griber det hele underligt an. du vil have folk til at tænke over det de gør til en anden gang, men det er bare ikke det du opnår ved at kaste med mudder på den måde.
mar 2007
Og kan helt ærligt ikke se, hvad du hidser dig sådan op over??
Det er der hverken nogle som sviner til eller taler grimt til din kæreste....
dec 2004
Må indrømme, at der er nogle af indlæggene, der på mig ikke virker så positive igen.
Udover det, så søgte jeg hurtigt inde på forum, om der var andre indlæg, hvor folk har skrevet om stemningen herinde, pudsigt nok, kom der flere forholdsvis nye eksempler frem, ergo er jeg ikke den eneste af den opfattelse, ergo er der måske nogle stykker herinde du kunne gøre brug af, at skifte "retning".
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 104
sep 2008
dec 2004
Og hvad så ??
Hvorfor stille sig utilfreds med at folk spø´r til racen omkring deres katte, måske lidt tolerance hvad det angår, vil være på sin plads ??
dec 2004
'Kloge kæreste' ligefrem, hmmm!!.. Som du vil!
Når jeg kigger på Madonna, kontra en Russian blue, kan jeg se mange ligheder imellem de to, eksempelvis hovedets form, typen, formene på hendes øjne, ringene på halen etc, så ser det for mig, unægteligt, ud til at der kan være den race i hende, men nok om det, for det er for mig ligegyldigt.
mar 2007
Tror at grunden til du pisker en stemmning op er, at du ikke fik/får de svar du gerne vil have. Så er vi andre negative, netop fordi vi ikke stryger jer med hårene og siger: Ja, det er da klart der er Russer i hende....
dec 2004
Det er ikke så meget tonen i det emne, men meget hurtigt det, at folk danner sig den opfattelse af, at hun ikke er tilfreds nok med, at det er en huskat.
okt 2007
jeg har altid fået gode, venlige og positive råd herinde, og synes som annika ikke jeg har læst med i nogen tråde hvor jeg mente der blev begået overgreb på den måde som du beskriver. så lad os være enige om at være uenige.
dec 2004
Det andet eksempel bliver der istedet set imellem fingrene med/ignoreret, for det kan ikke passe, at det er sket herinde ??
mar 2007
Og du har trods alt været her i 4 år, så her kan da ikke være så slemt.....
Og ja, der kommer jævnligt tråde op om folk, der synes at her er så forfærdeligt at være. Og vi er alle negative osv osv...
De fleste af disse tråde, er lige som dine - folk som ikke bliver strøget med hårene og som ikke høre det de gerne vil høre.
Os med en anden mening vi er dumme og frygtelig snobbet, hvis vi feks. er opdrættere......
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 330
dec 2004
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at du har misforstået mig, da det er temmelig åbenlyst.
Igen, nej, det generer ikke, at det kun er en huskat, hun er en dejlig kat, hvadenten hun har rusian i sig eller ej.
Og igen, ser du på det jeg skrev tidligere oppe, så nævnte jeg ikke farven, men andre ting ved hende, som jeg mener ligger tæt opad en russian.
;o)
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
dec 2004
Det andet eksempel, mht det at klippe pelsen, slettede brugeren i sin tid, men hun modtog fortsat privatbeskeder fra andre brugere herinde, hvorpå hun valgte at slette sin bruger, hvilket jeg ser som værende forståeligt nok.
mar 2007
Det betyder ikke at der derfor, er den pågældene race i.
En huskat kan ligne hvad som helst, det er jo det som er charmen ved dem.
dec 2004
'De fleste af disse tråde, er lige som dine - folk som ikke bliver strøget med hårene og som ikke høre det de gerne vil høre.
Os med en anden mening vi er dumme og frygtelig snobbet, hvis vi feks. er opdrættere......'
Må indrømme, at jeg sidder og smågriner lidt, hvis jeg skulle tage det til mig, eller lade mig gå på, af folk der ikke stryger mig med hårene, så var jeg ikke der, hvor jeg er idag ;o)
apr 2008
apr 2008
maj 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 499
Og jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke helt ved hvad denne tråd egentlig diskuterer: handler det om, at folk er snævertsynede, eller handler det om, hvorvidt huskatte er gode nok selvom de ikke har race-blod i årerne?
Hvis det er det første tråden omhandler, så synes jeg generelt, at mudderkastningen er svundet ind de sidste par måneder - og gudskelov for det. Jeg tager ikke tingene så tung, hvis der er nogen der bider lidt fra sig - for ærlig talt er jeg dybt ligeglad. Hvis folk vil te sig barnligt, så vil jeg i hvert fald ikke synke ned på deres niveau.
Handler tråden derimod om huskattes 'rang', så vil jeg ikke blande mig. Jeg er forelsket i alle katte, også huskatte
Jeg har stor respekt for opdrætterne og læser gerne deres velmenende råd, selvfølgelig med det forbehold, at de ikke er orakler - alligevel er jeg klog nok til at vide, at der er meget jeg ikke ved. Derfor læser jeg gerne med, for de har ofte god forstand på katte
Jeg synes som sagt ikke (lige for at opsummere), at der er kæmpekonflikter i hønsegården lige p.t. - men vi elsker jo alle at diskutere, derfor ender det ofte med, at nogen føler sig angrebet - både berettiget og uberettiget. Ret ærgerligt, eftersom vi jo gerne alle skulle have en plads og en mening herinde
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 21 Svar: 377
så kan jeg kun sige : I lig måde
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 240
Ofte er det ens egen holdning der gør om det forståes som positivt eller negativt, det oplever jeg ihvertfald selv.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Det er faktisk rigtig irriterende, når folk bliver så eddikesure over at de ikke lige får de svar de ønsker. Så er vi da også bare en flok møgtøser og kællinger hele bundtet. Jow jow..
dec 2004
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 240
Hvor vil du egentlig nå hen med denne diskution?
Jeg tror personligt ikke du får noget godt ud af det.. Jeg kan se nogen mening med det..
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 38
Jeg havde skrevet forældrekattene på min kat, som begge er stambogskatte, men det fik jeg streng besked fra haerne på at slette hurtigst muligt, da jeg ellers ville få slettet min bruger herinde. Det KAN ikke være rigtigt at folk går i så små sko, at man KUN må gøre det som behager andre.
Jeg ved udmærket det ikke er supergodt at skrive forældrenes navne, når katten ikke er stambogsført. Men ikke desto mindre, er hans forældre de samme, uanset om jeg må skrive stamnavn eller ej på hans forældre.
Næste skridt, bliver vel jeg skal sætte ham under blandinger. ( Ironisk ment)
Så brian, jeg giver dig så fuldstændigt ret. Herinde, er vi ikke alle lige velsete. Nogle må alt, og andre skal bare holde sig på lavt plan. Mener man der evt. kan være andet end huskat i sin kat, så får man at vide man er heeeelt forkert på den. ;-))
Jeg har selv valgt, at holde mig helt neutral, og lade være at skrive ret meget herinde. Ærgeligt, men sandt. Jeg har købt den forkerte kat, det forkerte sted. Men elsker ham, med eller uden stamtavle.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Vil man have en Russian Blue, så køb en renracet med tavle. Længere er den ikke.
- Jeg er af den holdning at man ikke nødvendigvis skal tænke positivt konstant - ellers bliver det hele alt, alt for lyserødt. Jeg er glad for at nogle søde, men kritiske brugere herinde på KG i sin tid, gav mig nogle lidt hårde facts frem for at ’slikke røv’. Tillad mig at anvende denne vending selvom den ikke er helt sober. Jeg tror i stedet for at man skal tænke lidt over, om man kan tåle negative svar herinde i stedet for. Kan man ikke, så lad være. Hver mand/kvinde sin måde at opdrætte eller have katte på, men ikke alle måder er lige hensigtsmæssige. Det handler om at opsamle erfaring, sortere det, og bruge det i praksis, i stedet for at sætte sig ned og tude over de uønskede svar, man får.
Det kan muligvis være at jeg misforstår dit budskab, men jeg synes generelt at du er meget tvetydig i dine argumenter, der mest af alt bygger på ”jeg-har-været-her-længere-end-dig-og-derfor-er-jeg-klogest”. Hvilken primitiv tankegang i mine øjne, og det gavner ikke just din sag.
Jeg ved ikke hvem, der er det største fjols i denne her sag. Og jeg skal ikke kommentere dette yderligere, men husk at accept går begge veje.
dec 2004
Har I to overhovedet fulgt med i den her debat, og såfremt dét skulle være tilfældet, så forstår jeg ikke, hvorfor I to svarer i vest, når jeg snakker i øst.
For I har misforstået det HELT og aldeles, hvilket bare understreger min opfattelse af, hvordan nogen reagerer på baggrund af noget de ikke er særlig velvidende omkring, hvilket i dette tilfælde er, at det drejer sig om den <b>generelle</b> tone herinde på dette galleri, at det ikke kun er vedrørerende et bestemt emne, som jo lader til at ske ret hurtigt herinde, at brugerne låser sig fast på et bestemt omtalt emne.
apr 2008
Du skriver at baggrunden er tonen med argumentation fra omtalte emne om den formodede Russian Blue som en ”ekspert inden for området har vurderet”. Problematikken opstår for mig, at du påstår at der forefindes en dårlig tone i omtalte emne, men der forekommer jo ingen dårlig tone, snarer at du/din kæreste ikke kan lide svaret - andet kan det jo næsten ikke være? Jeg spørger bare.
Er det en dårlig/nedladende tone blot fordi man konstatere at chancen for at en kat ikke er en blanding, men derimod en huskat, er minimal? I så fald står verden da ikke længere. Det er et forum det her, ikke en hyggeklub. Enten bruger DU de forkerte vendinger, eller også har vi en 180 graders forskellig forståelse hvad ”en dårlig tone” er.
Jeg ser ingen steder nogle uddybede argumenter, men det kan være fordi jeg er så akademisk, at jeg ikke tror på noget, der er ikke er understøttet af et konkret bevis. Man kan ikke sælge sand i Sahara til mig.
Man er vel her for at lære, ikke for at få små klap på skulderen uanset hvor tosset man nu bærer kat.
dec 2004
Hvis du læser det emne der bliver linket til, så burde du også kunne se, at det bliver vendt til, at det er trættende, at der er nogle der tror deres huskat er mere "værd", at der derfor må være noget race i dem.
Det jeg prøver at påpege (endnu engang) er, at hun er for såvidt temmelig ligeglad med, om der er noget race i hende, eller ej, hun spurgte bare, om der var nogle der kunne se noget ved hende, andet end huskat.
Men sjovt nok, så forholder du dig også KUN til det ene eksempel, fremfor det andet der faktisk også står skrevet i emnet, men det undrer mig ikke.
Andet er, at jeg har intet imod kritik, så længe det er konstruktivt, og det derved er holdbart, skulle jeg tage det for nært, det folk de skriver, så ville jeg ikke være dér, hvor jeg er idag, hvilket jeg (sjovt nok) også har nævnt tidligere.
apr 2008
Muligvis kan det være trættende at få gentagende svar, men hey, er det så svært at distrahere fra? Det er tydeligvis omtalte indlæg, der har fået "dit pis i kog" - i hvert fald så meget, at det får dig til at oprette dette emne.
- Desuden kan jeg ikke se hvor den dårlige tone er. Handler din debat om dårlig tone, eller det faktum at 1-2 brugere har luftet tanken om hvorfor det er så relevant for Jer at vide om jeres kat er en Russian Blue, blot fordi den er "blå" (grå)? Igen, hvad er det præcise formål med dette indlæg?
dec 2004
Lad mig gøre det meget kort, og forhåbentligt forståeligt
Eksempelvis bliver der oprettet et emne, det drejer sig om hvorvidt der er noget race i en kat eller ej.
Et fuldstændigt harmløst spørgsmål, som vedkommende forventer at få et <b>ordentligt</b> svar på.
Istedet som debatten skrider frem, bliver det gjort til et andet emne, end hvad det oprindeligt var, nemlig hvorvidt det er irriterende, at folk spø´r til, at der må være noget race i deres huskat.
Min pointe hvad det angår er :
<b>Hold jer til det der står i emnet, eller opret jeres eget, hvilket jo egentlig ikke er så svært</b>
dec 2004
Jeg takker mange gange, og kan se, at du forstår hvad jeg mener, og dejligt at se, at du har holdt dig til det der blev spurgt om ;o)
mar 2007
Der bliver da kun snakket om racekat/huskat....
dec 2004
'vi har brug for lidt hjælp til at bedømme vores lille madonna-pige om hun ikke liner lidt en Russian Blue, tjek hende lige ud så vil vi blive rigtige glade. for dyrelægen siger hun kun er en hus kat, meeennnnn.......??'
Det er hvad der bliver spurgt om, fortæl mig så, hvorfor folk skal komme ind på, hvorvidt det er irriterende, at dem med huskat spø´r til, om der er race i deres alm. huskat/te ??
feb 2007
Og faktisk, så skriver din kæreste jo, at katten er "for pæn i pelsen, og med flere karakteristika, efter at have studeret hende, der gør, at det efter hans mening, ikke kan komme på tale med en ren huskat, han behøver ikke nogen stamtavle, eller at overvære en parring for at kunne se, der må være andet end huskat over hende." Og dette efter at hun har fået en masse meninger omkring, at katten er en smuk huskat..
Det er altså heller ikke den bedste indgangsvinkel, for jeres kat er jo åbenbart ALT for pæn til at det kan være en huskat - måske forståeligt at nogen bliver irriteret over hvorfor en huskat ikke er godt nok til jer?
Ved ikke hvad det er du vil med det her indlæg, måske skulle du ta' og granske ind i dig selv, og tænke lidt på hvordan du virker på OS. Du kan jo passende tænke lidt over den her sætning:
"Jeg foragter de af jer, som hvæser af andre, bare fordi de ikke lige er, som I vil ha´ det, lev med det, acceptér/respekter det, men lad vær´ med at få dig selv til at ligne et fjols deraf."
Hmmm.. Hvem var det lige der var et fjols
dec 2004
Hvis du nu bare opfattede en brøkdel omkring emnet/debatten, så ville det være et fremskridt, hvilket du jo end ikke har formået i det andet emne.
Jeg vælger ikke at svare på det du nu har skrevet, da det er langt fra det, jeg mener, og det jeg egentlig skriver herinde.
Sjovt nok, så undrer det mig ikke, at du har perserkatte ;o)
mar 2007
feb 2007
feb 2007
dec 2004
hvad er det du ikke forstår, emnet her har STADIGVÆK ikke noget at gøre med vi prøver at ophøje vores kat vi har en huskat og en main coon og vi er rigtige glade for dem.!!!! så skal vi så ikke holde os til emnet nu!
feb 2007
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Man skulle da tro, at siden folk så gerne vil tro at der er blandet noget i deres kat, at de ville synes at katten blev mere spændende eller noget i den stil. Hvorfor ellers gå så højt op i det?
Da jeg fik Putti, følte jeg mig rigtig fancy med en fancy colourpoint.
Jeg fandt så ud af at jeg ikke kan kalde hende raceren colourpoint, og jeg blev faktisk skuffet. Ikke over min lille engel, hun bliver kun smukkere og mere dejlig for hver dag, men over at det ikke var lige så "fancy" at have en blanding. DERFOR tror folk at det er fordi man ikke er tilfreds med at have en huskat/blanding, for det er der altså bare folk der er.
Nu er jeg selvfølgelig ligeglad, for min putti er sku så fancy at det ikke kan være i ordet..
Bottom line is, vil man have en racekat, så køb sådan en. Ellers kan man jo være ragende ligeglad med om der er lidt af dit eller dat i. Hvad skal man også bruge det til?
Mht det med at klippe pelsen for at undgå filtre (kender ikke andet til den sag end det du skriver), så må der være noget andet også.
Jeg klipper min putti på maven/brystet, da hun filtrer utroligt nemt, og hader at blive børstet på maven. Jeg har aldrig nogensinde hørt noget dårligt om det. Faktisk gør jeg det, fordi jeg læste det i flere tråde herinde, at det ville være den bedste løsning for sådan en kat.
Min opfattelse af KG er at der ikke er så meget hygge som der har været. En del af "de hyggelige" er her ikke/ikke så meget mere.
Men udover det, så synes jeg ikke at her er så negativt som jeg efterhånden så tit hører folk sige.
Nu læser jeg altid næsten alle tråde igennem, og de eneste steder jeg ser folk "hvæse af andre", er dem der er galt på den. Dem der fx har syge katte/killinger og ikke tager til dyrlægen. I langt de fleste tilfælde starter folk ud med at sige at det er vigtigt at katten kommer til dyrlæge hurtigst muligt (for lige at viderebygge mit eksempel), men hvis ikke det råd bliver taget til sig, mister folk med det samme tålmodigheden, fordi de er så kede af det på vegne af den kat der må lide.
Du brokker dig over dårlig stemning, men de fleste herinde er glade og tilfredse.. Dog blev stemningen lidt dårligere herinde, med dit ubegrundede, sure opstød. Ubegrundet fordi stemningen herinde er fin.
Du siger at din kats DYRLÆGE fortalte din kæreste at der så ud til at være noget blandet i hende. Dog skriver hun selv at det var dyrlægen der sagde "kun en huskat".
Og det er så hendes kæreste "Som er bekendt med de forskellige katteracer" der siger at der må være noget andet blandet i. Altså dig.
Huskatte findes altså i alle størrelser, farver og pelstyper (grov/fin).
Tråden du henviser til at kvalmende (
Der er rigtig mange katteelskere herinde. Nogen synes deres kat er sød, mens andre går op i det med liv og sjæl, og bruger størstedelen af deres fritid på dem/relaterede ting som kurser udstillinger osv.
Og det er klart, at folk hvis hjerte har kattehår over det hele ;), bliver dybt forargede og sørgelige over at der er folk der kun viser en tiendedel af den bekymring og omsorg for deres kat som de selv har. (Igen eksemplet med dyrlæge)
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
For det vil jeg ærligt talt gerne have uddybet :o)
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Jeg er dybt uenig i at stemningen er dårlig herinde, tværtimod den er en af de få katteforas hvor folk snakker ordentlig til hinanden og behandler hinanden ordentlig (i hvertfald i de fleste tilfælde). Du skulle prøve at besøge nogle af de andre katteforas hvis du gerne vil se folk der sviner andre til.
De eneste tilfælde hvor folk kan komme lidt op at køre herinde, er hvis en kat er syg og ejeren ikke vil søge dyrlæge hjælp, og det er klart at man som katteelsker der selv kører til dyrlæge ved de mindste ændringer i kattens adfærd, kan blive rystet over at folk kan have en dødsyg kat, der ikke kommer til dyrlæge.
Selvom jeg har racekatte (burmesere) så synes jeg da ikke at en huskat er mindre værd en mine. Jeg har selv haft mange huskatte igennem tiden og jeg har da elsket dem lige så højt som jeg gør mine racekatte.
Som nogen skriver kan man godt blive lidt "træt" af at folk der har en dejlig huskat absolut lige skal spørge om der mon ikke er lidt racekat i den, hvorfor spørger man om det? Kan det ikke være fuldstændig lige meget, om der skulle være blandet lidt racekat i den på et tidspunkt? De svar man kan få ved at oprette sådanne tråde, bliver jo alligevel kun rent gætværk fra brugerne herinde. Ville man blive mere eller mindre glad for katten, fordi jeg måske skrev "det kunne godt se ud som om der var blå burmeser i din kat"? Jeg håber ikke det er tilfældet, for i så fald skulle man have valgt sig en racekat med stamtavle i stedet huskat eller en kat af ubestemmelig race.
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Jeg tror, at de af os der har været her meget længe, sagtens kan genkende det du skriver, men vi har på den anden side også set en milliard søde, velmenende, gode og mindre gode råd flyve over skærmen.
Ikke alle skriver lige godt og ikke alle skriver lige diplomatisk...........jeg er ikke så aktiv her inde mere, men har været meget aktiv en overgang......og jeg er helt på det rene med,at jeg ikke bliver betragtet som den mest diplomatiske, men jeg ved med mig selv, at jeg altid skriver det jeg mener og kan man ikke lide det, kan man da springe mine indlæg over.
Jeg kan så ikke helt forstå hvorfor du efter 4 år finder på at skrive et indlæg som du startede denne tråd med...............ville det ikke have været langt bedre at gå foran med gode eksempler og prøvet at påvirke andre debattører i en bedre retning?
Næææ jeg tror i bund og grund at dette drejer sig oj et såret ego, en mand der må sande at hans viden omkring racers særpræg ikke er så stor som han har bildt sin kærreste ind..........nogen skal det jo så gå ud over, for det er vigtigt at redde ansigt.
dec 2004
dec 2004
Problemet er sikkert, at det skrevne ord altid kan misforståes OG så er der frygteligt mange her inde der endnu ikke er modne nok til at debattere, det betyder ganske simpelt, at bliver de modsagt opfører de sig med det samme tøse-surs-agtigt..............buhuuu alle er imod mig og alle kan ikke lide mig.
Dette forum er et DEBAT forum.............faktisk er alle fora debatfora...................lær at debattere, lær at sluge nogle kameler hvis du får uret og lad for himlens skyld være med at føre dig "bedrevidende" frem, det falder skisme ikke i god jord.
Stemningen på dette galleri, FØJ!!