{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

Dyrlægebesøg {{forumTopicSubject}}

Tinka har idag været til kontrol hos dyrlægen, efter hun fik opereret sin ene hjørnetand ud for 14 dage siden (forumemne oprettet på dagen).

Alt er heldigvis fint og hun må nu begynde at få tørt tørfoder. Nøj det sætter hun pris på smiley , efter 2 uger med opblødt tørfoder og selvfølgelig vådfoder, men ingen af delene er hendes livret. Faktisk har hun tabt 300 gram, det er jeg ikke så vild med, men hun virker til at trives og være i godt humør. Dyrlægen var ikke bekymret.

Hun fik desværre konstateret resorptioner, for 14 dage siden, i de to forreste kindtænder i undermunden. De skal fjernes 29. oktober. Håber hun tager lidt på i vægt, så hun bliver "kampklar" til endnu en tur på opblødt tørfoder og vådfoder i tiden efter.

Som det ses på billedet, så er sofaen indtaget - skønt ovenpå "ordentlig mad" = tørfoder og for hende irriterende dyrlæge besøg - men hun klarer det bare så flot. Det er vist tid til afslapning for Tinka smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlægebesøg
  • #1   14. sep 2021 Hvis du gerne vil give hende ekstra på sidebenene så kan "mother-babycat" fra Royal Canin sætte skub i den proces. Men selvfølgelig altid risky at skifte foder smiley

    Hvor er det dejligt alt ser fint ud. Håber hun klare 2. Omgang lige så godt.
    Hvis bare man kunne finde en kur mod den sygdom smiley


  • #2   14. sep 2021 Nåå den stakkels pige smiley håber at det snart er overstået med de tænder

  • #3   14. sep 2021 Tak Luna og Anja, ja jeg håber også at anden omgang går godt. Det bliver dejligt, når det er overstået. Desværre betyder den her møg-sygdom, at vi kan forvente at andre tænder også angribes. Øv altså - men planen lige nu er røntgen igen næste sommer. Vi må holde øje.

    Tak for foderanbefalingen Luna. Det vil jeg overveje, hvis hun ikke begynder at tage lidt på, nu hun igen får tørfoder. Dog skal jeg jo også være opmærksom på foderet, da hun er på specialfoder til forebyggelse af urinsten, så ja - for hende kan det være særlig risky med foderskift... men hun skal i hvert fald ikke tabe mere i vægt uden andet må forsøges smiley


  • #4   14. sep 2021 Åhh det er rigtigt. Det havde jeg glemt..

    Måske man kunne give hende mother-baby vådkost og så beholde tørkosten for at give hende det hun har brug for i forhold til det med urinen?


  • #5   14. sep 2021 Ja Luna, det kan være en løsning bare at erstatte noget af foderet med mother-baby. Lyder som en god idé smiley
    Hvis det bliver aktuelt, så bliver det dog i samråd med dyrlægen. Det vådfoder hun får er nemlig også specialfoder mod urinsten, og da det virkelig var et sejt sygdomsforløb på 7 mdr, inden vi fik has på urinstenene i juni, så tør jeg slet ikke tage chancer smiley Altså, der er meget at tage hensyn til. Det hele er en balancegang, men tak for rådet i hvert fald smiley


  • #6   15. sep 2021 Og så TR oveni - stakkels Tinka smiley

    Ja, det er en møgsygdom, men vi må håbe, at den ikke skrider så hurtigt frem smiley


  • #7   15. sep 2021 Ja, det er lidt synd for hende, men det er faktisk "lidt" held i uheld, at hun knækkede hjørnetanden - ellers havde vi ikke opdaget TR, og smerter skal hun i hvertfald ikke have.

  • #8   15. sep 2021 Håber hun snart er oppe i vægt så der ikke bliver brug for noget der. smiley

  • #9   15. sep 2021 Ja, Luna det håber jeg også.
    Var lidt påpasselig med, at hun ikke "overspiste" tørfoderet da hun startede op igen igår - men hun spiser lidt mange gange i løbet af dagen og natten, præcis som hun plejer smiley Så kan ikke forestille mig andet, end at vægten kommer fint med smiley


  • #10   15. sep 2021 Dejligt at høre smiley

Kommentér på:
Dyrlægebesøg

Annonce