{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Transport af killing {{forumTopicSubject}}

Jeg har en killing på 5 måneder, der simpelthen er så ulykkelig i hendes transportkasse. Det kammer især over hvis hun er træt når hun skal transporteres, der bliver hun direkte farlig for sig selv. Jeg vil gerne undgå at stresse hende mest muligt og gøre livet til en leg. Jeg har forsøgt at vænne hende til at komme med rundt, hvilket hun tager mega flot, så længe hun ikke er i transportkassen.
Det er en kasse i standardmål. Tror I en større kasse ville hjælpe, evt en hun kan kigge ud af? Eller hvad siger jeres erfaringer?

Det er ikke min første kat, men min første egen kat.
Jeg er på SU og smider egentlig de fleste af mine penge efter en opsparing, så jeg orker ikke at skulle ud og købe en masse forskelligt for at det bare ikke virker alligevel, for alternativet er bare at vi altid er 2 når hun skal ud og køre. En til at sidde med hende og en til at køre bilen.

Med venlig hilsen Smilla og Dorte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transport af killing
  • #1   19. sep 2021 har du prøvet at lægge et tæppe over kassen når I kører?
    det virker på mange katte
    med 11 katte så har jeg stort set noget af det hele.


  • #2   20. sep 2021 Jeg så på et tidspunkt en YouTube video om, at rigtig mange katte associerer transportkassen med noget skidt, da de kun er inde i den, når de fx skal ud og køre langt eller til dyrlæge.
    Derfor kan det være en god ide at lade transportkassen stå fremme i hjemmet, så katten kan undersøge transportkassen og blive fortrolig med den. Du kan også prøve at lægge nogle godbidder inde i transportkassen, så katten kommer til at associere den med noget godt. Generelt bare sørg for, at katten får nogle positive oplevelser med transportkassen.
    Derudover vil jeg klart anbefale en transporttaske i stedet for, da de ofte er lidt mere hyggelige for katten at ligge i.
    Til selve turen kan du prøve med dr bach rescue og så et tæppe over transportkassen, så det virker huleagtigt for katten.

    Jeg har selv trænet mine katte til at associere deres transporttasker med noget godt, så jeg kan faktisk både rejse med mine i bil, bus og tog i flere timer, uden at de brokker sig overhovedet. De ligger som regel bare og sover.


  • #4   20. sep 2021 Jeg er også med på at kassen skal stå fremme, og et tæppe over hjælper nogen katte.

    Jeg har haft to undtagelser fra dette, Manne vejede kun 4 kg da han ikke kunne med transportkassen som ellers passede perfekt til mine andre katte på 4 kg, for ham blev løsningen en kæmpekasse med hjul på, købt hos dyrlægen, da vi var der og straks faldt Manne til ro, som om han vidste han ville blive en stor kat på 11kg, og han brugte kassen resten af hans liv.
    Så er der Røde, ham har jeg endnu, her har det intet at gøre med, hvad han transporteres i, men det at blive transporteret, han har haft flere forskellige bokse, og så var en cykelanhænger til stor hund, med kattebakken i den ene ende og Mitti med for selskab, men intet hjælper, han stresser helt vildt, og klager sig højlydt, bare det så blev ved det, men han får tynd mave og selv med kattebakken med, så er han klisteret til i lort på hele bagenden.
    Jeg er så heldig at min dyrlæge nu køre ud, så selv her under corona, hvor hun holder til ved en anden klinik, så køre hun ud til mig, hun ved hvor træls det er når Røde skal transporteres smiley
    Jeg håber din løsning bliver let, men de fleste katte er da ikke særligt glade for transport, og kan give lyd fra sig, og hvis transport er nødvendigt, så er det sådan.


Kommentér på:
Transport af killing

Annonce