{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte savner nye hjem...
  • #1   26. sep 2021 Neutralisering skal gøres gratis hos alle dyrlæger.
    Så skal andre behandlinger sættes lidt op i pris så de på den måde ikke taber penge.

    Jeg er sikker på det ville gøre en verden til forskel.


  • #2   26. sep 2021 Gratis er måske lige rigeligt, men alle dyrehospitaler burde køre kampagne mindst 3 x årligt, så burde man fange en del nye katteejere og det er efter min mening det rene sjusk ikke at få sin kat fixet, mærket og vaccineret - det fortjener de.

    Hvis ikke man har råd til dette, så skulle man måske lige overveje en ekstra gang om man skal have kat.


  • #3   26. sep 2021 Det handler ikke om at folk ikke har råd. Det handler om at de ikke vil bruge 1200 kr på en kat de har fået gratis.

    Hvis det var gratis hele året rundt ville flere folk få det gjort.
    De der katteuger er ikke til super meget gavn. Det kræver folk lige får sig taget sammen til faktisk at få bestilt en tid i de uger hvor det er på tilbud, og så har man lige travlt på arbejdet osv osv. og så får man det ikke gjort.

    Jeg er helt enig i at det er sløset, men det sløs går ud over kattene. Derfor jeg syntes det bør være gratis. Så går det ikke ud over kattene.

    I børnehaverne har vi også lånetøj til børnene. Det er sjusk fra forældrenes side når de ikke har det tøj med de skal bruge så vi er ikke forpligtet til at have lånetøj liggende. Men hvis vi ikke har så er det børnene det går ud over.

    Så nogengange må mere fornuftige mennesker tage ansvaret fra de som ikke har fornuften for at redde de som ikke selv kan sige til og fra. smiley


  • #4   26. sep 2021 Det med lånetøj ville jeg så ikke sammenligne med neutralisering smiley smiley men uanset hvor meget tøj ungerne har med, kan det ske at der ikke er nok, eller vejret skifter og det er det forkerte som er med.
    Min datter har afleveret meget tøj til lånekassen, og de er altid glade for det den yngste er vokset af smiley og jo Kaya har præsteret mere end 3 sæt tøj er blevet vådt på en dag, hun elsker vand smiley
    Ps, nu og da vokser de også pludseligt fra det som ligger i flyttelæsset som de har med i børnehaven .


  • #5   26. sep 2021 Det jeg prøver at sige er at nogengange gør folk ikke det ansvarlige og andre folk må derfor træde til.

    Og så er det ligemeget om det er tøj, neutralisering eller andet.

    Hvis neutralisering blev gratis vil en stor del af katteproblemet forsvinde. Man vil kunne indfange mange flere vildkatte og neutralisere dem før man sætter dem ud igen.

    Men så længe der er penge involveret så vil folk ikke gøre en indsats.


  • #6   26. sep 2021 Angående de berømte 1200kr, så er det bare med at få dem sparet op og hen til dyrelægen, når tiden er inde...

  • #7   27. sep 2021 Luna:
    Det handler ikke om at folk ikke har råd. Det handler om at de ikke vil bruge 1200 kr på en kat de har fået gratis.

    Det er der altså mange der vil og man må ikke skære alle over samme kam.

    Iøvrigt?
    Hvis det er gratis, hvem skal så betale løn, faste og variable omkostninger mv. til dyrlægen???
    Det skal VI - kunderne og hvis priserne bliver presset i vejret på andre ydelser, så kan jeg til gengæld godt forestille mig, at nogle ejere lige ser tiden an med anden behandling.
    Igen - nogle - ikke alle!


  • #8   27. sep 2021 Det vil være en lille prisstigning på konsultation der ville dække neutraliseringens pris.

    Og ja massere kan finde ud af at neutralisere. Men tydeligvis ikke nok når problemet bliver ved med at være der med uønskede katte.

    Men der bliver slet ikke gjort nok. Om så man købte alle på alle internater idag så går der ikke længe før det er fyldt igen.
    Hver dag er der opslag på Facebook med folk der finder killinger som ingen vil tage ind for de aner ikke hvad de skal stille op med dem.

    Min søster fandt engang en missemor med killinger på sit høloft. De blev pludselig hendes ansvar fordi ingen ville hente dem når de var på hendes private adresse.
    (Hendes egne gårdkatte var neutraliserede.)

    Havde det været gratis at neutralisere havde hun kunnet neutralisere hele kuldet og mormis også inden hun kom af med dem. Men hun var ikke Interasseret i at bruge 7000 på andres katte/vildkatte. Hvilket jeg godt forstår.

    Så fortsætter problemet jo bare.



  • #9   27. sep 2021 Hvis vi nu tager Lucas' ophav, så sørgede jeg for at mormis blev steriliseret inden videreformidling.
    Det bliver en underskudsforretning - men hvis jeg kunne stoppe bare lidt uønsket produktion, så ville jeg gerne ofre neu på en tilløber hvis der altså er en plan med den.

    Andersen var først fastansat på min terrasse som katteskræmmer og selvom det var en fremmed kat, så blev han alligevel kastreret - og dengang var det bestemt ikke meningen at han skulle mere end det.


  • #10   27. sep 2021 Og det er fint at du som snemand og måske 100 af din slags vil gøre det samme.

    Men hvis det var gratis kunne det være 5000 ville gøre det samme. Det ville gøre en kæmpe forskel fremfor 100.


  • #12   27. sep 2021 Sidst vi prøvede at hjælpe bare en sølle hjemløs kat gennem boligforeningen blev alle forslag nedstemt . For efter den ville der jo bare komme flere. Og sådan er det også gået. Det var billigere at gi den med vandslangen når de kom ind i haven, som en desværre sagde.
    Hvis folk ikke anskaffede sig flere katte end de havde råd til at neutralisere og mærke var det jo ikke et problem. Det kan dyrlægen ikke gøre for. Efter min mening kunne dyrlægerne lave mere en en enkelt kattens uge med tilbud på neutralisering , hvis viljen var der. Det er jo ikke fordi det er gratis den uge, bare lidt billigere . Jeg tvivler meget på dyrlægerne ville miste ret meget ved det. De får jo netop flere kunder i den uge, hvis folk benytter tilbuddet.


  • #13   27. sep 2021 Okay så lad os sige at det er gratis:
    Lad os stille os i kø.
    Du har et opdræt - hvor mange katte skal du have gratis neutraliseret?
    JA! Jeg ved godt at jeg stikker hånden i en hvepserede, men hvis det skal gælde for nogen, så skal det gælde for alle!
    Synes du at det er fair at jeg skal betale (indirekte) for den opdrætter der kommer med et kuld på 5 og så lige en pensioneret avlskat der skal neutraliseres?
    Synes du at det er fair, at hundeejeren skal betale for at katteejeren kan få det gratis - hunde bliver jo også steriliseret..

    Næhh.. man skal starte helt forfra.
    Der skal dyrevelfærd på skoleskemaet så børn for det første kan lære at det kræver noget at have dyr og dermed kan måske også komme nogle afstumpede mishandlinger til livs i fremtiden. Børn spejler sig i de voksne, så de skal hanke op i kravetøjet og få neutraliseret deres dye.


  • #14   27. sep 2021 De par kroner er dybt egoistisk ikke at ofre på sin kat.

    Min tager 1000 for en hunkat og 700 for en hankat. Det er jo ikke mere, end hvad et pænt sæt tøj koster.


    profilbillede
  • #15   27. sep 2021 @Susanne, jeg er helt enig, hvis man er for nærig til at bruge 1000 kroner på katten, så burde man undlade at anskaffe sig en kat smiley

  • #16   27. sep 2021 Husk vildkattene:

    Jeg lover dig st hvis konsultationen blev sat op for at dække. Så ville opdrætterne komme til at betale inddirekte for deres egne neutraliseringer.
    Jeg ved godt hvad jeg har brugt på dyrlægeregninger på bare dette kuld.

    Man kan jo også sige at racekatte er det ikke gratis for, da det ikke er dem der er i overflod.

    Jeg har intet behov for at få neutralisering gratis. Det var slet ikke der jeg ville hen.

    Men jeg drømmer om et andet liv og en anden status for de 500.000 hjemløse huskatte der flakker rundt, eller sidder i et lille bur og venter på nogen får lyst til at tage den med hjem.


  • #17   27. sep 2021 Husk vildkattene:

    At forsøge at undervise nutiden generation i dyrevelfærd tror jeg ikke på ville give noget som helst. Skolerne kæmper for bare at lære børnene helt almindelige sociale spilleregler og det at kunne indgå i en klasse.

    At begynde at undervise i hvorvidt man skal neutralisere sin kat ville slet ikke give mening.


  • #18   27. sep 2021 DKluna er du uddannet folkeskolelærer, spørger fordi at det er jeg smiley

  • #19   27. sep 2021 Nej jeg er uddannet pædagog. Men har en søster der er uddannet folkeskolelærer.

    Og tro mig. Vi ser problemerne inden de når til skolen.


  • #20   28. sep 2021 Som Skolelærer, er vi tilbøjelig til at give pædagogerne skylden for, at børnene ikke er undervisningsparate...Hvilket faktisk er helt urimelig...Og mange af mine kollegaer, vil ikke røre børn med særlig behov med en ildtang, det overlader man....Ja til pædagogen...

  • #21   28. sep 2021 Uha de lærer skulle prøve et par år i en børnehave smiley


  • #22   28. sep 2021 DKLaluna, jeg tager hatten af for det arbejde pædagogerne udfører i Børnehaven, børnehaveklassen mm...
    Jeg har arbejdet på et Behandlingshjem for udsatte børn, som special-lærer, så undertegnet har da lidt pædagogisk indsigt. Børn skal jo ikke kun uddannes men også dannes og opdrages til at blive myndige og agere selvstændig i samspil med andre i det Danske Samfund...


  • #23   28. sep 2021 Jeg er faktisk virkelig glad for mit fag og mit arbejde. Jeg ville omvendt aldrig fungere i skolen. Det er slet ikke mig. smiley

    Meeen ligesom alle andre menneskelige fag, så kunne vi jo godt bruge flere hænder smiley


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 508
    #24   28. sep 2021 @susanne må sige du er heldig med de priser din dyrlæge har, de eksisterer ikke her smiley


  • #25   29. sep 2021 Berit, ellers kører folk bare til Tyskland i stedet, så vil de beholder kunder, er priserne derefter.

Kommentér på:
Katte savner nye hjem...

Annonce