{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.188 visninger | Oprettet:

Den laver ulykker hele tiden!! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Vores kat, som vi fik for en månedstid siden, er virkelig begyndt at gå mig på nerverne! Den laver ulykker hele tiden, på nær når den sover!

Den hænger sig i vaksetøjet, går op på bordene, tager risten af ude på badeværelset hele tiden, går ind bag pasiennerne, så den vælter ting der står i vinduet, hænger sig i lampen (en høj gulvlampe lavet af "papir"), så nu er den fuldstændig splittet, man kan ikke have mad til at stå på køkkenbordet, uden den går op og spiser af det.

Det er simpelthen det rene mareridt! :S den var slet ikke sådan i starten da vi fik den, men nu er den godtnok gået over stregen. Det er el killing fra Maj i år.

Vi sprøjter vand på den hver gang den gør noget den ikke må, da vi har læst i et katteblad, det kan få en til at tade være, i stedet for at skælde den ud, da det ikke hjælper noget. Men det hjælper sgu ikke noget alligevel.

Ved virkelig ikke, hvad jeg skal stille op med den og det her, for er rigtig glad for den, og vil ikke af med den overhovedet. Den får også en legekammerat i her i oktober, og frygter det bliver værre så.

Hvad skal jeg gøre her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den laver ulykker hele tiden!!
  • #1   3. okt 2008 Er katten neutraliseret?

Man må forvente en vis forstyrrelse i de daglige rutiner, når man har kat i hjemmet. Katte skal opdrages - et højt skarpt NEJ plejer at hjælpe her i huset - hvis det ikke er nok, så et tag i nakkeskindet, mens man siger et højt skarpt NEJ.

• #2   3. okt 2008 Du har 2 muligheder.

1. Tæv den med et baseballbat hver gang den gør noget den ikke må.
    2. lær at synes det er hyggeligt at der er gang i den, og så flyt tingene fra vindueskarmen, og lad være med at lade mad stå fremme ubevogtet.

Det er de muligheder der er, og jeg har valgt nummer 2.
    Den er jo ligenu i lømmelalderen, og den keeeeeeder sig. Så når den får en legekammerat, vil den være lidt nemmere at have med at gøre.

Men at lære katten ikke at gå på borde og i vindueskarme, det er nærmest umuligt.
    Du kan måske nok få den til at lade være når du er lige ved siden af, men når du ikke er i rummet, er katten der hvor den har lyst til at være.

Hilsen Dorte med de 22 misser, som er ligenøjagtigt der hvor det passer dem, og det må de godt.

• #3   3. okt 2008 Ja, den er neutraliseret, blev den for en uge siden cirka.
    Problemet er bare, at hver gang man tager den i noget, skynder den sig at løbe væk, fordi den sikkert godt ved det er forkert det den gør. Er også begyndt at råbe nej til den, men uden virkning.

Desuden har den også splittet noget af mit tøj af, fordi den hænger sig i vaksetøjet.

• #4   3. okt 2008 Den må gerne gå i vindueskarme, det er bare trælst når den går ind bag pasiennerne og vælter alle tingene ned.
    Men er trælst den skal gå rundt på bordene.
    Ellers er der ingen grænser for, hvor den må være.

• #5   3. okt 2008 Jeg tror ikke den føler sig utryg, for den kommer når man kalder på den, og når den ikke laver ulykker kommer den hen til en og ligger, plus at den ligger og sover sammen med en om natten.

Ved bare ikke, hvad jeg skal gøre for at få den til at lade være med de ting den gør, kan ikke tage den i nakkeskinnet, da jeg er bange for det gør ondt på den.

• #6   3. okt 2008 Annika - I stedet for at skælde den ud, så afled den med noget der er sjovere.

Katten ved jo ud fra din beskrivelse godt at den ikke må, men den mangler beskæftigelse så den gør det alligevel

Leg noget mere med den, og ros den når den er de rigtige steder. F.eks. når den er på gulvet og ikke bordet. (Er den på bordet, så tag den ned og sæt den på gulvet, ros den så, så finder den ud af at det er meget rarere at være på gulvet).

Du kan evt. tage fat i noget klikker træning.

• #7   3. okt 2008 Det er lidt ligesom med børn smiley Katte er også i en "pilfinger-være alle vegne alder" hvor man har lyst til at SKRIGE, nøjagtig som man har når ens børn blir ved og ved med at pille alle cd'erne ud, vender koppen på hovedet, leger med perciennerne osv osv..... Det går over, men tar' noget tid og kræver noget tålmodighed smiley

• #8   3. okt 2008 Følg Dortes råd nummer 2 og så sæt tørestativet ind i et værelse som du kan lukke døren til, så han ikke kan hænge sig i dit vasketøj :o)

• #9   3. okt 2008 Jeg har en teenage kastrat dreng fra november sidste år og han laver simpelthen ALT hvad han ikke må, selvom han ved det er forkert.. Han stjæler alt, dasker til alt, leger med alt, vælter alt, jagter alt, undersøger alt og er en rigtig irriterende, provokerende lille lort, men sådan er de altså i teenage alderen.. Uanset race, størrelse og hvad har vi...

Han har lært fra lille af hvad man må og ikke må og bliver irettesat af mine voksende han katte som han os sloges og hopper på i tide og utide, men sådan er de altså og det er helt normalt...

Men det går altså over igen, du skal bare have tålmodighed, ligesom med børn....

Jeg får ny killing her den 18 oktober og jeg ved jeg skal det samme igenmen med ham også og self ser jeg ikke frem til mine potte planter bliver gnasket i og væltet så der er jord ud over det hele mens han sidder midt i det og ser uskyldig ud... Mine lamper bliver væltet, skabe bliver tømt for inhold, mine klude tæpper skal rettes hvert andet minut, mine ting på bordet forsvinder ud i det blå og jeg har lege tøj overalt i huset, at han absolut skal lege ovenpå mig mens jeg sover både udenpå og indenfor dynen, at jeg skal holde øje med om han er kravlet ind i skuffer og skabe for og undersøge hvad der er derinde ja jeg kan blive ved i uendelighed, at jeg skal hive ham ned fra borde hvert sekundt.. Men jeg ved hvad jeg går ind til og at det holder op igen...

De kan være møg hamrende irriterende og man kan dampe og koge i arrigskab hvor man alligevel ikke kan lade være med og grine af de ser så udskyldige ud og det der "Det var ihvertfald ikke mig look" Men sådan er teenagere....

Nyd dem mens de er små selvom de er banditter... De bliver alt for hurtig store... Smiler...

Pote dask fra Slaven og drengene...

• #10   3. okt 2008 bailey går også på køkkenbordet ville da også helst ha han ikke gjore.
    han gå også op på sofabordet og hver gang han gør tag jeg ham ned og siger nej.

men ja man skal lige venne sig til og ha kat igen de kommer loidt andre steder end hunde gøre i sær nåe man han en lille hund.

• #11   3. okt 2008 Misse mor:

Ja det er ihvertfald ikke altid en dans på roser og have en teenager i huset... Men man kan ikke lade være med og grine af dem og ryste på hovedet selvom det er den 3ede potte plante der ligger knust med jord over det hele og banditten sidder og kigger på en som om han vil sige det ikke var ham, selvom han har jord i hele hovedet og der er små poter fra gernings stedet... griner...

• #12   3. okt 2008 Tak for alle jeres svar, det glæder mig at det ikke kun er min kat der er en værre bisse smiley

Har kun haft kat én gang før, og den var slet ikke så legesyg og vild som ham her smiley Men må jo bare se det fra den lyse side, i stedet for at blive irriteret hver gang, skal nok bare lige vænne mig til det..
    Men det skal ikke misforstås på den måde, at jeg ikke holder af ham og han hele tiden får skæld ud, og jeg hele tiden er efter ham. For er rigtig, rigtig glad for ham, vil ikke bytte ham for noget andet i verden.
    Men håber alligevel det hjælper på det, at an får en legekammerat snart, så de kan lege med hinanden i stedet for, det er nok også det bedste for katten, synes det er synd han skal gå rundt alene uden noget af hans egen slags smiley

Men er rigtig glad for at få så mange positive svar tilbage, det har allerede hjulpet mg meget smiley

• #13   3. okt 2008 Missemor

Ja det kan jeg i hvert fald smiley Men det må man jo bare tage med, ville i hvert fald ikke være foruden ham.. smiley

• #16   3. okt 2008 Missemor

Den er skam neutraliseret, og det er efter den er blevet det, den er blevet så vild :S For da vi fik den, var den mere rolig, og legede bare med sit legetøj, uden at lave alle mulige ulykker smiley

Jeg får også min nattesøvn, da den altid ligger i sengen og sover, hele natten. Den render ikke rundt og leger om natten, men står faktisk først op, når vi selv gør det, det er bare om dagen der er vild. Mest kun om morgenen. Og det er underligt, for når min kæreste kommer hjem, er der ingenting, det er kun når det er mig der er her, den er på tværs smiley

• #17   3. okt 2008 Misse mor:

Heldigvis er Anton over hans natte roderi og sover sammen med de 2 andre hele natten.. Han vågner kun hvis jeg skal på toilet for så skal han lige med ud og kæle lidt hvorefter vi lunter i seng igen begge to.. Men når vi så står op så skal jeg lige takke for der er gang i ham igen.. Så kan jeg starte forfra når jeg få den bette hjem.. Suk de kære børn.. smiler..

• #18   3. okt 2008 Felis:

Min teenager keder sig ihvertfald ikke.. Han har de andre 2 og lege med, sloges med samt putte med i en bunke... Jeg er sikker på det andet bare er i sjov og ballade og få og se om han kan rykke grænser.. De er klogere end man lige tror.. Og desuden er det nok os lidt sjovt når mor skal rejse sig helt op af sofaen hver gang han laver noget han ikke må og desuden er han slet ikke bange for mig overhovedet, han kigger bare op på mig og viser dit uskyldige blik for og sige det ikke var han der gjorde noget, mens man bander og sætter ham på gulvet igen og siger nej...

• #19   3. okt 2008 Misse mor..

Tror han var knap 5 måneder før han sov igenmen.. Han fandt ret hurtig ud af det var kedelig og være oppe om natten når de 2 andre bare lå og sov i sengen...

• #20   3. okt 2008 Skal lige siges jeg hverken bruger vand, kommer farende hen til ham, råber af ham eller kaster ting efter ham, selvom man nogen gange har lyst til og myrde ham.. griner... Jeg laver ikke store arm bevægelser eller tager hårdt fat i mine katte...

Jeg vil ikke have katte der er bange for mig eller nervøse for mig overhovedet, her hedder det gensidig respekt...

Desuden får man nogle vel afbalancerede katte, men god mentalitet og så hviler de i sig selv...

• #21   3. okt 2008 ja bailey er også snart 5 måneder og han sover hele natten

• #22   3. okt 2008 Dåse slaven og siameser drengene.. .

Du må ikke tro jeg er ond ved min kat, har bare læst at det er en god idé at sprøjte vand på dem, når de gør noget de ikke må, istedet for at råbe ad dem.
    Han er heller ikke bange for mig eller min kæreste, han løber bare automatisk væk, når han kan høre vi rejser sig, hvis han har gang i noget han ikke må. Så kommer han hen til os, som om han ikke havde gjort noget smiley
    Tager heller aldrig fat i ham osv, synes det er synd, det gør jo ondt på ham..

Missemor

Vores kat har også huler og kradsebrætter. Vi har sat to op i dørkarmen, oveover hinanden, så han kan klatre helt op, og gøre han tit, ser så sjovt ud smiley Har også købt en lille katte/pude kurv som han elsker at ligge i smiley

• #23   3. okt 2008 Gentager lige Felis' indlæg, for hvor er det bare rigtigt:

"Din kat er ingen bisse, men den er en helt almindelig kat, med naturlig katteadfærd.

Men, den naturlige adfærd kan den ikke give udtryk for i naturlige omgivelser, derfor går det ud over dine borde og vindueskarme, hvor katten udenfor ville balancere rundt på plankeværker o.s.v......den hænger sig i vasketøjet og lampen fordi den ikke har træer og buske at klatre i.....og endelig så løber den når du sprøjter vand eller råber efter den.....i naturen ville den også flygte og gemme sig, hvis den møder noget ubehageligt.

TILLYKKE, du har fået kat.......dog uden helt at sætte dig ind i dens adfærd og hvad det indebærer at ha' en kat ;-))))))))))"

PS: Måske skulle du rykke dine urtepotter ud til siden og rulle persiennerne så meget op, at han kan sidder og kigge ud!

• #24   3. okt 2008 Mega!

Pasiennerne er jo ikke rullet for, så han kan sagtens sidde og kigge ud, Og gør han også tit.
    Tror su selv jeg lever i dulm og mørke?
    Svar dog pænt, istedet for at vrisse!

• #25   3. okt 2008 vi har to katte og den ene han laver også vildt meget ballade og har altid gjort dte. Han er nu 2½ år og jeg tror bare nogle katte er således , men vi beholder ham, da hane r vores et og alt (selvom det koster tapet, glasting, blomster mv)

• #26   3. okt 2008 <i>Jeg tror det kommer til at hjælpe meget når der kommer en mis mere ind i huset . så underholder de hinanden.. hvis de keder sig finder de på alternativ leg smiley det hjalp ihvertfald her at få en mere.. så glæd dig til det . og glæd dig til de blir lidt ældre smiley

• #28   3. okt 2008 Nu sprang jeg lige en del indlæg over, men vil bare lige sige; velkommen i klubben af katteejere (eller omvendt:)). Du har en helt normal kat, med en helt normal adfærd og alt tyder på, at han er en sund og rask kat. Mit råd, køb lidt mere solide ting, og accepter at katten er der, og måske lidt klodset, men det er der en del katte der er. Nogle er mere forsigtige. Men dejligt du trods alt er glad for katten:).
    Hilsen Lotte der jævnligt køber nye urtepotter osv:))

• #29   4. okt 2008 Jeanette A
    har det på nøjagtig samme måde som dig smiley

Vibeke H
    Ja, håber også det hjælper at få en kat mere, og glæder mig også helt vildt til vi får den smiley

Lotte J
    Tak, hehe smiley Er også glad for at høre, at min ikke er den eneste der laver ulykker, hehe..

• #30   4. okt 2008 Jeg har en mco på næsten 7 måneder og der er også fuld fart på. Jeg vil sige ligesom de andre, at det er nomalt i den alder. Det er en værre bandit alder.

jeg vågnede i morges ved, at sil stod på brystkassen af mig og kiggede på mig. Og nu er Silke ikke nogen helt lille kat, at have stående der. Hvorefter hun med 120 km i timen farer ned og bider i mine tæer.
    Ja, så var det bare at stå op, for nu skulle der leges.

• #31   4. okt 2008 sil= Silke

• #32   4. okt 2008 Har du prøvet at klikker træne den?

Det gør jeg ved min, og PT larmer han kun lige omkring spisetid, fordi han er ved at være sulten smiley

• #33   4. okt 2008 Annika J: **Den hænger sig i vaksetøjet, går op på bordene, tager risten af ude på badeværelset hele tiden, går ind bag pasiennerne, så den vælter ting der står i vinduet, hænger sig i lampen (en høj gulvlampe lavet af "papir"), så nu er den fuldstændig splittet, man kan ikke have mad til at stå på køkkenbordet, uden den går op og spiser af det.

Det er simpelthen det rene mareridt! :.**

Hvis du oplever det som et mareridt at bo sammen med en kat, der opfører sig som en kat, hvorfor pokker så anskaffe sig en til??? Katten holder jo ikke op med at opføre sig som en kat, fordi der kommer en kat til i huset.
    Bedre at forsøge at finde et nyt hjem til den kat, du allerede har.

• #34   5. okt 2008 Tinka.. Dette var helt unødvendigt, at skrive. Da jeg startede med, at læse indlægget, var det også min første tanke, men prøv lige, at læse videre, både på svar fra os andre og hendes reaktioner. Hun er glad for sin kat, og får blot bekræftet, at det er en normal opførsel, og får gode råd, om at hjemmet måske er nødt til, at indrettes lidt anderledes. Hun tager imod dem alle.

• #35   6. okt 2008 Tinka.... Den var squ lidt tarvelig den dér. Man har både som katte eller hunde-ejer eller som mor og/eller far til et barn, ret til at udfritte sin urtilfredshed omkring vores små poders skarnstreger, og som det mindste skal det da være helt i orden man spørg andre til råds..... Puha, får da helt kuldegysning ved tanken om hvis vi alle kom med det "råd" du kommer med dér.

Kommentér på:
Den laver ulykker hele tiden!!

Annonce