7.598 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

nye møbler og katte klør nye møbler og katte klør

Hej KG

Jeg har idag fået mig en ny fed læderstol til min stue. Jeg er meget øm over den og ville høre her, hvad man kan gøre for at gøre kattene så lidt som muligt interreseret i den. Er hammer bange for at de skal begynde at væse klør i den eller sådan noget. Hvis man starter fra dag 1, så de finder ud af at stolen ik er spændene.. det var min tanke.. hvad kan man gøre for at hjælpe det på vej?

MVH
Mikkel

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nye møbler og katte klør
  • #1   17. okt 2008 sprøjt gå væk kat rundt om stolen evt.

• #2   17. okt 2008 har sprøjtet gå væk kat på en klud og lagt den under stolen, har gulvtæppe så det skal gerne være til at få væk igen. ved godt det kan være lidt "ondt" at prøjte gå væk kat i sit hjem. men hvis det er for at undgå interrese for stolen og det kun er så de ved at den ikke er sjov. er det så ik ok?

• #3   17. okt 2008 Spray stolen med Feliway.
    Når katte hvæsser kløer i nye møbler er det for at afsætte deres egen duft på møblerne. Hvis du sprayer møblet med Feliway lugter det for katten som om møblet allerede har den rigtige duft smiley derfor vil de være mindre tilbøjelige til at kradse i dem.
    Og læg evt også et tæppe løst hen over stolen i starten - det er ikke så interessant at kradse i noget, der bare falder ned.

• #4   17. okt 2008 Jeg synes det er en dårlig ide at bruge "fjendtlige midler" på kattens teriitorium. Og unødvendigt, når der er et venligere alternativ.

• #5   17. okt 2008 hmm. jeg render over og høre til det feliway i morgen. kan man ikke få det i en lille spray form?

• #6   17. okt 2008 Har i prøvet feliway? det kan være at ud fra deres hjemmside kan mine to store katte nok blive lidt bedre venner igen. napolion hvæser ofte af alexander og de jager hinanden her hjemme for at give et chock og et par dask. det kan være at det også vil hjælpe på deres adfær overfor hinanden

• #7   17. okt 2008 Feliway i sprayform findes mig bekendt kun i én størrelse. Det er lidt dyrt, men hvis man kan forlænge sine møblers levetid så er pengene jo givet ogdt ud smiley Jeg har brugt Feliwayspray til min yndlingsstol - et enkelt lille pift i ny og næ - og kattene kradser stort set ikke i den.

Feliway kan godt have en mildnende effekt på katteballaden, men der bruger man nok typisk Feliway duft-diffuser til stikkontakt. Køb det hos dyrlægen, h*n bør kunne rådgive.

Er dine katte kastrerede?

• #8   17. okt 2008 ja begge to. jeg kan få det i bonnie dyrecenter her, ved ik om de har det ude ved dyrehospitalet..

• #9   17. okt 2008 Hvis det bare er til stolen, så køb bare en spray i Bonnie (tjek datoen på Feliwayflasken - så ærgerligt at købe noget, der udløber inden for få måneder)

Har just kigget billeder af dine katte, og kunne næsten regne ud at de smukke, velplejede, magelige katte er kastrater. Hvor er de bare flotte!

• #10   17. okt 2008 De er nogle rigtige hyggemissere. bare synd at de napolion og alexander slås nu, førhen kunne de sove op ad hinanden men nu skal der ik meget til før de ryger i totterne på hinanden. bare lige et enkelt dask til den anden og så væk igen. det ser lidt ud som scare tactic... men tror jeg køber den der til stikkontakten. kan se en refil koster lige så meget som en spray. så det holder nok mere i det lange løb

• #11   17. okt 2008 Uha.... Katte og lædermøbler er en RIGTIG dårlig kombination. Bare spørg mig om det :S Her kradser de ikke engang klør i dem, men det er når de hopper op, eller løber rundt efter hinanden *KRATSH* så er der ridser i..... Nu har jeg så også cremefarvede møbler, og det er både sofaer og stole, men håber du er mere heldig når nu det kun handler om at få dem til at holde sig fra en enkelt stol smiley

• #12   17. okt 2008 Jeg har kun gode erfaringer med feliway. Dels som beroligelse hvis kattene er lidt oppe at køre i en periode og også imod bla. urinmarkering.

Jeg har feliway til at sætte i stikkontakten til at berolige i de perioder hvor jeg f.eks. har fået nye killinger ind.

Feliway spray er god til at sprøjte nye møbler så de dufter "rigtigt" og jeg har også haft lidt problemer med få steder den ene af mine kastrater urinmarkerede. De steder har jeg sprøjtet med feliway og han har ikke siden tisset op ad disse.

Jeg har selv lædermøbler og jeg har aldrig haft nogle katte der har hvæsset kløer op ad dem, men selvfølgelig kan det ikke undgås at møblerne får ridser efter kløer efterhånden som møblerne bliver ældre. Især hvis kattene sætter hurtigt afsted. Jeg er nu heldigvis af den mening at læder kun bliver smukkere med tiden efterhånden som det bliver slidt. Jeg synes på den måde at møblet får sin egen historie at fortælle og man må gerne se at ting bliver brugt.

• #14   17. okt 2008 har købt en filiway til stikkontakten så ser vi om det kommer til at virke. smiley

Kommentér på:
nye møbler og katte klør

Annonce