4.324 visninger
|
Oprettet:
Min kat er IRRITERENDE! {{forumTopicSubject}}
Jeg har en lille killing, og hun er konstant legesyg. Jeg er ved at være rigtig godt træt af at hun intet forstår,! Hun går til angreb på næsten alt man kan angribe. Selv om natten når jeg ligger og sover, så begynder hun at kravle under dynen og kradse mig på benene osv. Jeg skal godt nok ha købt et kradsetræ og lidt mere legetøj, men er der ikke noget man kan gøre for at hun falder lidt til ro, for hun er simpelthen ustyrlig. Når jeg skubber hende væk og skælder hende lidt ud, så går der mindre end 5 sek, og så hopper hun samme sted hen og gør det samme.
-Hjælp mig ?
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 6 Emner: 8 Svar: 24
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 147
feb 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 10
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 1 Emner: 16 Svar: 250
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det aller bedste, du kan gøre for hende og dig selv, er at anskaffe endnu en killing på hendes egen alder.
Ligegyldigt hvor meget, man leger med sin kat, kan man IKKE erstatte en anden kat. Du selv vil få ro, dobbelt så megen kærlighed, og en masse sjove oplevelser ved at se de to krudtugler tumle sammen.
Og så kan du gå hjemmefra med god samvittighed.
Som det er nu, keder hun sig, når du ikke er hjemme, sover det meste af tiden og samler kræfter til din hjemkomst. Du har vel også andet at foretage dig end at lege med mipsen, og det er ikke at forvente, sådan en sover 24 timer i døgnet.
Forresten skal der også en kat til at slikke en kat bag øret
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Mange problemer kan undgås hvis man vælger 2 i stedet for en killing, for lægger man sammen hvor mange timer en killing er alene, så bliver det faktisk til rigtig mange, især hvis den heller ikke må være i soveværelset om natten. Man er jo ofte væk 8-9 timer fra hjemmet dertil regnes 8 timers søvn, dvs. at der kun er 7-8 ud af 24 timer man kan være sammen med sin killing. Ud af disse timer bruges så tid på at gøre sig i stand inden man skal ud af døren, der skal måske handles ind på vej hjem fra jobbet, der skal måske også laves mad, man skal i bad osv. Alt sammen tid der går fra killingen.
Hvis man har 2 killinger laver de ofte mindre ballade og afreagerer på hinanden, de har hinanden at sove og putte sammen med. Hvis man har set hvor dejligt 2 katte kan have det sammen ville man aldrig vælge kun at have en kat.
feb 2008
feb 2008
-Jeg leger også med hende flere gange om dagen .
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 75 Katte: 5 Emner: 112 Svar: 683
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
"<b>Selskab med anden kat stimulerer</b>
En af de bedste måder katte kan stimuleres på, er at have flere katte samtidig. At anskaffe sig kat nr. 2, når den ene har boet i huset i længere tid, er ikke altid uproblematisk. Derfor anbefaler de fleste adfærdsforskere og dyrlæger, at man anskaffer to killinger på samme tid. Killingerne vil derefter stimulere hinanden med slagsmål, leg og omsorg gennem opvæksten og senere i voksenlivet."
Det er meget sjovt med en killing, der angriber tæer og fingre, men knap så morsomt, når den gør det som voksen.
Mange adfærdsproblemer som f.eks. hypersoignering og lege-aggressivitet hos voksne katte kan netop forebygges ved at have to killinger, der vokser op sammen (både iflg. Netdyredoktor og egen erfaring).
Og jo Heidi, jeg kan godt følge dig, og du skriver jo også
"... når jeg har killing<b>er</b> foregår alt i en stor leg."
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
mht. gnavinig i ledninger er der et link her som jeg synes du skulle læse. Der er også nogle råd om hvordan man undgår det og hvorfor katten måske gør det. Jeg har aldrig selv haft det problem men jeg har heller aldrig haft enekatte. (link fjernet)
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Men Anja, som de andre siger, så leg med katten og få den godt udkørt inden sengetid. Har du ikke mulighed for at holde den ude af soveværelset om natten? Vi har ikke katte i soveværelset, for så tror jeg slet ikke vi fik lukket et øje :0)
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 125 Svar: 684
men puha man er sku træt når man ikke rigtig få sovet igemmen om natten..
sep 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 67
Mht. ledninger, så kan du købe det der hedder HOLD DIG VÆK HUND/KAT, og så sprøjter du bare det på, der hvor du ikke vil have katten skal være, så holder den sig væk fra de steder.
Håber du kan bruge min svar.¨
- Annika.
feb 2007
sep 2008
Det står selv i et katteblad, at hvis der er noget man ikke vil have katten skal gøre, skal man sprøjte vand på den, da det ikke hjælper at skælde den ud, og de er ikke blevet bange eller noget som helst!
Bagpå GÅ VÆK KAT står der man kan bruge den i sit eget hjem!
feb 2007
Ja selvfølgelig gør der det - for dem der end laver det, vil jo gerne sælge skidtet til dig. Jeg vil så hellere bruge det råd jeg har fået af en dyrlæge, nemlig at det er en rigtig dårlig idé, da det stresser katten. De kan jo lugte det i hele huset.
Mine katte er så ikke dummere, end at de godt kan regne ud hvem der sprøjter vand på dem - så jeg ville ikke bruge den metode.
sep 2008
Og det med vand, kan godt være du har en snævert syn på det, men det er altså meget almindeligt, og katten tager ikke skade af det.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Efterhånden er der flere og flere (heldigvis) der har et "snævert syn" på vandsprøjteri. Muligvis kan vand bruges til nogle ting ... i nogle tilfælde .. for nogle katte. Men desværre er der mange, der misbruger det vandsprøjteri - altså sprøjter med vand pga. hvadsomhelst, der kan og bør på en anden måde.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
sep 2008
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
eller rettere sagt de for vist sprayflasken og så er de væk. Jeg sprøjter på dem når de går ud af min hoveddør da jeg er bange for at de smutter, alt andet kan et simpelt nej som regel klare.
de har i alt fået to sprøjt, nu behøver jeg bare vise dem flasken så siger det vupti så står de pænt indenfor døren.
Katte relaterer ikke dig med vandflasken. Vandflasken sprøjter vand så den er dum.
mine katte er sure på våde klude og vores bruser, de kunne ikke drømme om at angribe min, men bruser og klude som ind imellem bruges på dem, de er onde.
feb 2008
Jeg har også haft kat for et par år siden, men den kat jeg havde den gang var ikke på samme måde som min nuværende..
feb 2008
Jeg er rigtig glad for min killing !!
Og ville sådan set bare ha nogen gode råd til hva man kunne gøre for det, og har da fået en lille smule svar fra et par stykker af jer .
Og til jer der lige startede den der med at sprøjte vand på katte. : Hmm , det sys jeg altså ik man skal gøre ! Det er da synd for de små missere,.
Min kat er IRRITERENDE!