{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.324 visninger | Oprettet:

Min kat er IRRITERENDE! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille killing, og hun er konstant legesyg. Jeg er ved at være rigtig godt træt af at hun intet forstår,! Hun går til angreb på næsten alt man kan angribe. Selv om natten når jeg ligger og sover, så begynder hun at kravle under dynen og kradse mig på benene osv. Jeg skal godt nok ha købt et kradsetræ og lidt mere legetøj, men er der ikke noget man kan gøre for at hun falder lidt til ro, for hun er simpelthen ustyrlig. Når jeg skubber hende væk og skælder hende lidt ud, så går der mindre end 5 sek, og så hopper hun samme sted hen og gør det samme.
-Hjælp mig ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat er IRRITERENDE!
  • #1   22. okt 2008 Sådan er de fleste killinger bare.

• #2   22. okt 2008 hmm .. kender det godt men jeg sys det er hyggeligt. smiley

• #3   22. okt 2008 Ja der er selvfølgelig noget hygge over det. Og ja, killinger skal jo være sådan, men onogen gange går det over gevind.

• #4   22. okt 2008 Killinger leger for at lære at blive "rigtige" katte.. Leg er en vigtig del af deres opvækst, sådan noget burde man vide når man anskaffer sig en killing

• #6   22. okt 2008 Eller skaf en killing til som hun kan lege med. :o)

• #7   22. okt 2008 Hun har kræfter og energi, og hun mangler en jævnaldrende at krudte af sammen med. I mangel af bedre prøver hun så at afreagere med dig, forstålig nok.

Det aller bedste, du kan gøre for hende og dig selv, er at anskaffe endnu en killing på hendes egen alder.

Ligegyldigt hvor meget, man leger med sin kat, kan man IKKE erstatte en anden kat. Du selv vil få ro, dobbelt så megen kærlighed, og en masse sjove oplevelser ved at se de to krudtugler tumle sammen.
    Og så kan du gå hjemmefra med god samvittighed.

Som det er nu, keder hun sig, når du ikke er hjemme, sover det meste af tiden og samler kræfter til din hjemkomst. Du har vel også andet at foretage dig end at lege med mipsen, og det er ikke at forvente, sådan en sover 24 timer i døgnet.

Forresten skal der også en kat til at slikke en kat bag øret smiley

• #8   22. okt 2008 Tænk på at killingen er alene hele dagen og intet har at foretage sig ej heller nogen at søge tryghed hos. Derfor er det jo klart at når du så kommer hjem at den har et stort behov for samvær og tryghed og leg.

Mange problemer kan undgås hvis man vælger 2 i stedet for en killing, for lægger man sammen hvor mange timer en killing er alene, så bliver det faktisk til rigtig mange, især hvis den heller ikke må være i soveværelset om natten. Man er jo ofte væk 8-9 timer fra hjemmet dertil regnes 8 timers søvn, dvs. at der kun er 7-8 ud af 24 timer man kan være sammen med sin killing. Ud af disse timer bruges så tid på at gøre sig i stand inden man skal ud af døren, der skal måske handles ind på vej hjem fra jobbet, der skal måske også laves mad, man skal i bad osv. Alt sammen tid der går fra killingen.

Hvis man har 2 killinger laver de ofte mindre ballade og afreagerer på hinanden, de har hinanden at sove og putte sammen med. Hvis man har set hvor dejligt 2 katte kan have det sammen ville man aldrig vælge kun at have en kat.

• #9   22. okt 2008 Jeg skælder hende heller ikke ud som sådan :b Det ville være synd,:) Men altså jeg tager hende bare væk hvis hun gør noget forkert , og selvfølgelig snakker til hende selvom hun ik fatter det. Men jeg ville bare høre om i havde nogen gode råd for at hun ik er så voldsomt aktid hele tiden,. Jeg har også lidt det problem som Tanja L, for min lille killing har også fat i en del ledninger. Men jeg følger i hvert fald Lis D's råd, for det lyder nu meget fornuftigt. Min missekat er i fuld gang med at tumle rundt med et stykke papir, så håber hun falder til ro efter det, og lader mig og mine ledninger være i nat.

• #10   22. okt 2008 T.J . :
    -Jeg leger også med hende flere gange om dagen .

• #11   22. okt 2008 heidi er os enig med dig..

• #12   22. okt 2008 Du får lige dette, som jeg faldt over hos Netdyredoktor:

"<b>Selskab med anden kat stimulerer</b>
    En af de bedste måder katte kan stimuleres på, er at have flere katte samtidig. At anskaffe sig kat nr. 2, når den ene har boet i huset i længere tid, er ikke altid uproblematisk. Derfor anbefaler de fleste adfærdsforskere og dyrlæger, at man anskaffer to killinger på samme tid. Killingerne vil derefter stimulere hinanden med slagsmål, leg og omsorg gennem opvæksten og senere i voksenlivet."

Det er meget sjovt med en killing, der angriber tæer og fingre, men knap så morsomt, når den gør det som voksen.

Mange adfærdsproblemer som f.eks. hypersoignering og lege-aggressivitet hos voksne katte kan netop forebygges ved at have to killinger, der vokser op sammen (både iflg. Netdyredoktor og egen erfaring).

Og jo Heidi, jeg kan godt følge dig, og du skriver jo også
    "... når jeg har killing<b>er</b> foregår alt i en stor leg."

• #13   22. okt 2008 Jeg kan også godt følge dig Heidi. Jeg synes det er skønt at have killinger og synes næsten de bliver store for hurtigt.

mht. gnavinig i ledninger er der et link her som jeg synes du skulle læse. Der er også nogle råd om hvordan man undgår det og hvorfor katten måske gør det. Jeg har aldrig selv haft det problem men jeg har heller aldrig haft enekatte. (link fjernet)

• #14   23. okt 2008 Selvfølgelig kan en kat være irriterende, og jeg er da glad for at jeg ikke er forælder, for synes i høj grad at børn er endnu mere irriterende (for nu at tage Heidis eksempel), især når de skriger og skaber sig, Puha.. ;0) Min missepige er da også irriterende når hun for femte gang, springer op på spisebordet, hvor hun ved hun ikke må være - Men sådan er det jo med katte, de er ikke modtagelige for opdragelse og skæld ud, som fx hunde er. Så det skal man vide når man får sådan en lille en.

Men Anja, som de andre siger, så leg med katten og få den godt udkørt inden sengetid. Har du ikke mulighed for at holde den ude af soveværelset om natten? Vi har ikke katte i soveværelset, for så tror jeg slet ikke vi fik lukket et øje :0)

• #15   23. okt 2008 he he ja det kender jeg hvis alt for godt Bailey driver os også lidt til vanvid men den er mest om natte da han kommer ind og synes at det er tid til leg, han hopper på dynen og driller min hund, vi kan dog nogle netter være så heldig at han sover igemmen.
    men puha man er sku træt når man ikke rigtig få sovet igemmen om natten..

• #16   23. okt 2008 Hvis den gør noget du ikke må, så sprøjt vand på den, med en lille vandpistol evt. Katte kan ikke live vand, og hvis du derfør sprøjter vand på den, hver gang den gør noget den ikke må, hjælper det, den til at lade være. Det virker i hvert fald meget effektivt herhjemme. Og katten bliver ikke bange eller noget som helst, den lærer blot, at det må den ikke.

Mht. ledninger, så kan du købe det der hedder HOLD DIG VÆK HUND/KAT, og så sprøjter du bare det på, der hvor du ikke vil have katten skal være, så holder den sig væk fra de steder.

Håber du kan bruge min svar.¨
    - Annika.

• #17   23. okt 2008 Nej nej nej! Man må ski da ikke bruge "Gå væk kat" i sit eget hjem, det stresser katten mere end det gavner. Og jeg ville heller ikke bruge vand. Afstraffelsesmetoder af den kaliber duer ikke til katte, så ender det bare med at katten bliver bange for dig og føler sig utryg - Så rigtig dårlig idé! Lad endelig være med det.

• #18   23. okt 2008 Mille H - Mine katte er de mest kærlige og omsorgsfulde.
    Det står selv i et katteblad, at hvis der er noget man ikke vil have katten skal gøre, skal man sprøjte vand på den, da det ikke hjælper at skælde den ud, og de er ikke blevet bange eller noget som helst!

Bagpå GÅ VÆK KAT står der man kan bruge den i sit eget hjem!

• #19   23. okt 2008 Annika
    Ja selvfølgelig gør der det - for dem der end laver det, vil jo gerne sælge skidtet til dig. Jeg vil så hellere bruge det råd jeg har fået af en dyrlæge, nemlig at det er en rigtig dårlig idé, da det stresser katten. De kan jo lugte det i hele huset.

Mine katte er så ikke dummere, end at de godt kan regne ud hvem der sprøjter vand på dem - så jeg ville ikke bruge den metode.

• #20   23. okt 2008 Mille H - Det er meget muligt, men indtil videre har mine katte ikke forandret sig, de er stadig de samme, og færdes over hele huset, uden problemer.

Og det med vand, kan godt være du har en snævert syn på det, men det er altså meget almindeligt, og katten tager ikke skade af det.

• #21   23. okt 2008 Annika, Det der opleves som irriterende ved killingen her er, at den er legesyg. Man sprøjter dælme ikke vand på en kat,fordi man ikke selv kan holde ud at den er legesyg!

Efterhånden er der flere og flere (heldigvis) der har et "snævert syn" på vandsprøjteri. Muligvis kan vand bruges til nogle ting ... i nogle tilfælde .. for nogle katte. Men desværre er der mange, der misbruger det vandsprøjteri - altså sprøjter med vand pga. hvadsomhelst, der kan og bør på en anden måde.

• #22   23. okt 2008 kan og bør ordnes på en anden måde.

• #23   23. okt 2008 Tinka - jeg sprøjter vand på den, når den går op på borde, da det er det eneste den ikke må. Kan ikke se, hvad der skulle være så galt i det.

• #25   23. okt 2008 mine får altså også et sprøjt med vand ind imellem.

eller rettere sagt de for vist sprayflasken og så er de væk. Jeg sprøjter på dem når de går ud af min hoveddør da jeg er bange for at de smutter, alt andet kan et simpelt nej som regel klare.

de har i alt fået to sprøjt, nu behøver jeg bare vise dem flasken så siger det vupti så står de pænt indenfor døren.

Katte relaterer ikke dig med vandflasken. Vandflasken sprøjter vand så den er dum.

mine katte er sure på våde klude og vores bruser, de kunne ikke drømme om at angribe min, men bruser og klude som ind imellem bruges på dem, de er onde.

• #26   23. okt 2008 Tro mig, det er skønt at have min lille killing, jeg er også rigtig glad for hende. Og jeg leger med hende op til flere gange om dagen, og også om aftenen.
    Jeg har også haft kat for et par år siden, men den kat jeg havde den gang var ikke på samme måde som min nuværende..

• #27   23. okt 2008 I skal da ikk tro at jeg ik elsker min killing fordi den kan være irriterende, for det er der så mange andre ting der også er som f.eks. min mor ,.
    Jeg er rigtig glad for min killing !!
    Og ville sådan set bare ha nogen gode råd til hva man kunne gøre for det, og har da fået en lille smule svar fra et par stykker af jer .
    Og til jer der lige startede den der med at sprøjte vand på katte. : Hmm , det sys jeg altså ik man skal gøre ! Det er da synd for de små missere,.

Kommentér på:
Min kat er IRRITERENDE!

Annonce