{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

Regler om husdyr {{forumTopicSubject}}

Hej.

Som jeg tidligere har skrevet kunne vi godt tænke os en legekammerat til Berlioz. Han virker til at have behov for det... MEN MEN MEN... så er der lige blevet vedtaget nye regler omkring katte. Vi må kun have en kat pr. husstand. Grundet at de skider i andres haver m.m. Vores skulle have været indekat...

Turde i købe en kat mere???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler om husdyr
  • #1   26. okt 2008 Ja jeg turde godt hvis det er en indekat.

• #2   26. okt 2008 ja jeg vil også turde uden at blinke

• #3   26. okt 2008 Jeg er bare SÅ bange for, hvis nogen ser dem i vinduet og får ondt i røven og klager.... JA HVAD GØR VI SÅ??!!

• #5   26. okt 2008 ...Også her da....Har selv to...og overvejer meget kraftigt at anskaffe én mere...og bor også endnu et sted hvor man kun må ha´ en indekat...

• #6   26. okt 2008 Felis F - Berlioz er indekat?? Hvor har du udekat fra?

Jeg har haft en tidligere tråd omkring Berlioz, hvor der var en del der vurderede at han kunne have godt af en legekammerat... Men selvfølgelig vil jeg også gerne have ne kat mere, ellers var det nu ikke på tale.

• #7   26. okt 2008 Lis D - Vi har overvejet at få en blå masket (ligesom Berlioz) måske tabby... Så tænker jeg at folk ikke kan se det.... Men er alligevel bange for, at folk vil få ondt i røven... Og ´når jeg køber en kat, så er det for evigt, så ville blive meget ked af det, hvis jeg modtog et brev om at jeg skulle finde et nyt hjem til ham/hende.

Jeg har skrevet til vores formand nu med forslaget.... Men hvis nu forslaget bliver stemt nej til... Hmm ja.. det ville ikke være så fedt... Før hen var der ingen regler omkring husdyr.. (men folk blev træt af kattene rundt omkring).

• #8   26. okt 2008 Vi har også den regel, vi må have 1 hund og 1 kat pr. husstand. Vi har så 1 hund og 3 katte smiley Viceværten er ligeglad. Så ja, det ville jeg godt turde.

• #9   26. okt 2008 Det kommer an på hvem der bor i nærheden... en regel er en regel og skal efterleves, - i værste fald kan du hvis andre beboer klager få en påtale hvor du har 14 dage til at afskaffe katten igen ellers bliver du sat på porten....
    tænk dig godt om... ikke rart at skulle af med en kat som man har knyttet sig til....

• #11   26. okt 2008 <i><b>Du skal bare købe en der ligner den du har nu . hehe

• #12   26. okt 2008 Jeg har to og vi må også kun have én. Det rør mig ikke, tror ikke på nogen ville klage over det.

Tror bare det er en regel de har, fordi hvis der nu sidder en eller anden tosse med ti katte, som lugter og ødelægger lejligheden kan de smide vedkommende ud..

• #13   26. okt 2008 Felis - "vores skulle have været indekat" - altså den kat som vi havde haft i vores tanker (altså nummer 2). Men kan forstås på to måder.

Jeg tror da heller ikke, at nogen ville klage over det, så længe kattene ikke går udenfor eller larmer... Men der er jo stadig en chance for at det bliver opdaget... så derfor tænker jeg meget over det...

• #14   26. okt 2008 Der findes noget film man kan sætte på ruderne, der hindrer skarp sol i at komme ind.
    Som bonus forhindrer filmen også andre i at kigge ind, men man kan stadig kigge ud. Jeg kender flere der har brugt det med gode resultater hvis de har haft en kat for meget smiley

• #15   27. okt 2008 dengang hvor vi boet i rækkehus måtte man også kun have en kat smiley
    vi havde 4, men vi viste også at vi skulle flytte i en nær fremtid smiley

jeg tog bare de andre 3 i transportkasser og ud i bilen hvis der skulle komme håndværkere eller vicevært smiley

vi har så to forskellige racer, men de ligner hinanden 2 og 2
    2 blå sphynxer (fra samme kuld) og 2 bengaler..

• #16   27. okt 2008 Jeg er endt med at have 4 - og må have 1. Jeg bor dog så højt at ingen kan se ind af mine vinduer ;o) Har boet her i snart 4 år, endnu har ingen haft ondt i røven, meeen..

Men ja - en i samme farve,. super idé.

• #17   27. okt 2008 da vi fik bamserne, måtte man kun have 1 kat i boligselskabet. jeg købte alligevel to fordi jeg syntedes at kattens tarv måtte komme først.
    Så blev reglwen ændret til at man må have to katte, og nu skal jeg så have nr. tre.

mine bamser ligner nemlig hinanden i farven så man kan ikke se om det er den ene eller den anden kat hvis man står langt væk.

fordelene ved endnu en kat opvejer 120% risikoen for at blive opdaget.

• #18   27. okt 2008 I vores andelsforening må man kun have 2 katte, men jeg tror ikke at nogen ville klage, hvis vi fik en til. Grunden til reglen er, at en kvinde, der boede i bygningen, havde 20-30 katte der var over det hele.
    Hvis din nye kat ligner din "gamle" og de oven-i-købet er indekatte, kan jeg virkelig ikke se problemet. Tror ikke nogen kan få ondt i r**en p.g.a. 2 indekatte smiley

• #19   27. okt 2008 Nej det tror jeg heller ikke, men risikoen er der jo - og det bliver jeg nød til at tage stilling til .... Altså når jeg køber mig et dyr, så skal det blive hos mig så længe den lever... SÅ HVIS jeg fik et brev om at jeg skulle skille mig af med et af mine husdyr ... Hmm det kunne jeg bare ikke ...

Men ja... Vi overvejer at få en blåmasket birma mere, så måske ser folk det ikke engang...

• #20   27. okt 2008 Hvis man ikke har en plan B, ifald der kommer klager, så synes jeg det er en dårlig ide at anskaffe sig flere katte, end der er tiladelse til. Når det så er sagt, så har jeg svært ved at tage uigennemtænkte, idiotiske, meningsløse husdyrregler alvorligt.

Her, hvor jeg bor, må man (suk stadig) kun have én kat. Jeg har sendt en længere afhandling om katte til boligforeningen, vedlagt kopier fra KV, IK, Dyrefondet samt kopier fra diverse kattebøger osv.

I sidste uge kom der så nye husdyrregler og gudhjælpemig er de elendige regler for katte ikke ændret (eneste ændring er forbud mod kamphunde) Så man må stadig kun have max ÈN - indekat. Katten skal bære halsbånd. Der er ingen krav om mærkning eller neutralisation. Skal være ansvarsforsikret :S
    SÅ tåbelige regler vil jeg ganske enkelt ikke acceptere. Basta.

Jeg har to katte, og hvis nogen klager, så må jeg gå hele vejen med retssag. Taber jeg (mod forventning), så flytter vi. ALDRIG nogensinde kommer det på tale, at jeg skulle skaffe mig af med den ene kat. Aldrig!

• #21   27. okt 2008 Tinka - Enig, synes det er bindegalt at en kat skal bære halsbånd. f.eks. Den kunne alt for nemt komme til skade med det.

MIn plan B er også at flytte hvis det er. Ikke om mine katte skal væk. I baghånden har jeg så en veninde der akut kan passe kattene, hvis det mod forventning skulle tage lidt tid at finde bolig.

Kommentér på:
Regler om husdyr

Annonce