Spørgsmål om lejekontrakt Spørgsmål om lejekontrakt
ja, vi vil jo så gerne have en hund herhjemme, men nu bliver jeg helt i tvivl om hvordan vi står sådan i forhold til lejekontrakten...
Husdyrafsnittet i vores lejekontrakt lyder således:
Husdyr: Det er tilladt at holde husdyr i lejemålet (x i ja)
Og så står der at særlige vilkår for husdyrstilladelsen står i kontraktens stk. 11.
I stk. 11 står der INTET om husdyr overhovedet. Betyder det så at vi må have alle de husdyr vi lyster i lejemålet? Så længe de holdes forsvarligt og ikke er til gene for de andre beboere i opgangen?
Jeg ringede og tjekkede med vores udlejer, og de sagde at de jo intet kunne gøre hvis vi valgte at anskaffe os en hund (de ved vi har kat), men er det rigtigt?
Der forligger ikke pt. for opgangen nogle husregler (eller hvad de nu hedder), men KAN hvis det pludseligt besluttes beboerne i opgangen med et flertal bestemme at man ikke må have hund her?
Det ville jo i så fald være i strid med vores kontrakt ville det ikke? og især fordi de regler ikke eksisterede da vi flyttede ind?
Håber der er nogen der har styr på lidt jura omk. dette For jeg vil være STENSIKKER på at vi ikke pludseligt sættes i en situation hvor vi skal flytte pga. de har ændret reglerne for husdyrhold...
Poteklem Cemile
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.226
apr 2006
Ja, det med at gø er noget vi er klar over.. Men nu vil vi også vide den fra starten at dens gøen ikke får den nogen vegne... vi har med vilje kigget på en Cavalier, som i følge div. opdrættere ikke har den store lyst til at gø *gg* Kan selv ikke snuppe hunde som gør konstant...
apr 2006
<b>Ja, det med at gø er noget vi er klar over.. Men nu vil vi også lære den fra starten at dens gøen ikke får den nogen vegne... vi har med vilje kigget på en Cavalier, som i følge div. opdrættere ikke har den store lyst til at gø *gg* Kan selv ikke snuppe hunde som gør konstant...</b>
apr 2006
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 391
Jeg synes dog det er fint at du har forhørt dig hos udlejeren først, og også har tænkt dig at snakke med de øvrige i opgangen - det er sådan noget jeg også ville gøre
apr 2006
Maria: nej den er ikke til at misforstå
Myggen: Det havde jeg også tænkt mig at gøre... Nu er det sådan at vi allerede er medlem af LLO, så de skal også lige tage et kig på vores husleje...
Udlejeren er ikke glad for det (de har åbenbart en politik om INGEN kæledyr whatsoever, men da vi flyttede ind før de lavede den politik kan de intet gøre), så vi har deres "velsignelse" *gg*
Det vi har lovet de andre beboere er at de ikke kommer til at mærke noget til at vi får hvalpen i deres dagligdag, men vi har så også bedt om forståelse de første par måneder, hvis hvalpen skulle pive lidt osv... Det skal den nok vokse sig fra, når vi opdrager den til det
apr 2006
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
apr 2006
Kom lige til at tænke på om der er nogen af jer der har problemer med knirkende gulve? og om jeres underbo har klaget? det kan man jo ligesom ikke gøre noget ved
Og så løber Røskva jo nogle gange rundt om natten.. det må da også være irriterende... så jeg håber ikke at underboen brokker sig til os en dag
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 391
Vi bor i en gammel ejendom (lidt over de 100 år), og vi har teægulve. De knirker og knager... Og vi har både en overbo og en underbo. Vores underbo siger hver eneste gang vi møder hende - og spørger - at vi simpelthen bare er så stille. Hun hører os aldrig! Og det på trods af vi har en kat på 7 kg til at dundre rundt når vi leger, og en vaskemaskine der centrifugerer så det halve kunne være nok, når vi vasker. Dertil kommer sorround sound og de får gange vi har gæster, men lige lidt hører hun (og hun er altså ikke døv eller noget!!!!) Vi har været nede ved hende (vi kommer godt ud af det med de øvrige i opgangen) og har hørt man hverken hører musik, kat eller vaskemaskine, så det er jo rart nok.
Til gengæld hører vi så vores overboer... igår aftes kvart i elleve begyndte vores døre at klapre i karmene, fordi de af uvisse årsge rhavde valgt der skulle vaskes tøj på lige netop det tidspunkt. Og det er desværre ikke en éngangs ting, for de vasker altid på de mest uhyrlige tidspunkter. Og det høres klart og tydeligt! Det høres også når de og deres gæster en hel aften og en halv nat hver anden weekend dapper rundt i højhælede sko... Behøver jeg sige mere???!!!!
Nå, men jeg har i hvert fald ikke været ude for at vi forstyrrer vores underbo, for det har vi egentligt gjort meget ud af at sikre os. Men vi har også gjort os tanker om ikke at gå rundt med sko indendøre da det kan være generende for underboen.. Men prøv at spørge underboen, når du møder ham/hende i opgangen en dag. Du kan jo bare udtrykke din bekymring for om I larmer, så får du sikkert at vide at han/hun ikke hører mere til jer, end til de tidligere lejere så det skal du ikke bekymre dig om. Jeg tror man føler det er værre end det rent faktisk er
apr 2006
Vores underbo har bare været vant til fred heroppe fra da lejligheden har stået tom i 11 mdr inden vi flyttede ind.. derfor er det nok ekstra irriterende.
Nu flytter han snart, og jeg håber bare ikke at vi får problemer med den nye lejer mht knirken. For vi gør det så godt vi kan, men jeg NÆGTER at føle mig som en belastning i mit eget hjem pga knirken... Har snakket med udlejeren om der evt kan gøres noget ved det, men da det er et problem i hele ejendommen, er de ikke meget for det... det er for dyrt :s
Så heldigvis er vi viceværter og skal vise interesserede lejere rundt i lejlighederne, og så vil vi gøre opmærksom på knirkeriet... De skal have mulighed for at sige nej, hvis de mener det er et problem...
Vi bor jo på 3. etage (den højeste her) så vi har ingen problemer med overboere... tilgengæld har vi en nabo til den anden side, der LARMER hver torsdag, fredag og lørdag.. han spiller heavy metal, hiphop osv osv... suk, HAN er en belastning *gg*
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 1 Emner: 39 Svar: 206
Vi bor også i en rigtig gammel ejendom. Vores gulve er sådan nogen brede bræddegulve. De knirkede helt sindssygt da vi flyttede ind, så man var ved at blive idiot efter bare 5 minutter.. Vi skrev det på sedlen da vi synede lejligheden, hvilket vi i øvrigt selv gjorde alene og fik så udlejeren til at skrive under på sedlen med de fejl og mangler der nu var. Men det var især også ved døråbninger og sådan præcis de steder hvor man går mest.
Han sagde også at der ikke kunne gøres noget ved det, men det er kun fordio det ikke må koste. Der er INTET der bliver lavet, fordi han ikke vil bruge penge. Nå men da gulvene i forvejen er gamle og ikke slebet inden indflyning og det er slidt nogen steder, samt at der flader stykker op af gulvet dagligt (fra "fugemassen" fra de brede revner mellem brædderne) valgte min far at skrue et par skruer i rundt omkring (som vi så skruer op når vi engang flytter) og det har virkelig gjort underværker! Det kan man selvfølgelig ikke hvis det er et flot gulv, men her kommer man ikke til at se.. Vores underbo er glad for det for der er rimelig lydt..
Vores kat kan hun også godt høre, når den løber hen over gulvet og leger, men det synes hun kun er hyggeligt.. Så det er vi glade for
sep 2006
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 27
Men hun siger at hun slet ikke hører os, så det er jo fint nok :o) (måske fordi hun selv har kat og kender de lyde der følger med)
her synes jeg også det hele knager når vi bruger vaskemaskinen, især ved centrifugering, så vi bruger den aldrig senere end kl 22. der er jo ingen grund til at genere de andre lejere.
Vores overboer tænker til gengæld ikke over den slags... De kan ligesom dem *myggen* bor under finde på at vaske på de særeste tidspunkter....
Men hvad, vi overlever jo nok :o)
Spørgsmål om lejekontrakt