Lejekontrakt. {{forumTopicSubject}}
Hej I søde mennesker
Jeg håber lidt på der er nogen af jer der evt kan hjælpe.
Ang fraflytning står der i kontrakten:
Istandsættelse efter fraflytning må kun udføres af momsregistreret firma.
Det siger jo sig selv at det så skal være et firma der maler, og ikke en selv.
Men mit spørgsmål går på om man selv må gå ud og indhente tilbud fra malere, eller skal det være en maler udlejeren vælger?
Har nemlig snakket med andre naboer som står og skal flytte snart, som fortæller at udlejeren har sin "private" maler som gør det sort for ham, MEN at de stadig skal betale 2000 oven i hva maleren tager. Det er sgu da fusk i mine øre? (det er noget udlejeren selv har sagt til dem)
What to do? Det blev da et halv langt indlæg alligevel.
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 32
Hans ord var at han havde en sort maler som ku gøre det billigere, de skulle dog betale 2000 oveni til ham.
Er ret sikker på hans svar på om man selv må vælge maler vil være nej, da han jo ikke får de sorte penge i hans egen kasse så.
Derfor jeg tænkte om der muligvis var nogen herinde der havde helt styr på reglerne og om udlejeren bare snørre en for penge
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 68
Hvis jeres udlejer alligevel vil have 2000 kr ekstra "til maleren", ville jeg som lejer kræve at det blev en momsregistrerede maler og se kvittering for det.. Så udlejeren ikke score sig selv en masse cash.. Hader sådan nogle fesne typer - nogle mennesker kan bare ikke tåle at få lidt penge mellem hænderne, så bliver de grådige og griske.
Det er en jungle af love og regler.. Så det bedste man kan gøre hvis man er i tvivl er, som Jesper så klogt nævner - blive medlem af LLO.
sep 2006
Der står bare at firmaet skal være momsregistreret.
Nej det er vi ikke, men tænker da at vi kan nå det endnu?
Det er ikke os der flytter, men kan da være 100 på at han laver samme nummer med os, som med naboerne.
Hvis han skønner at arbejdet ikke er godt nok, så er der jo bare INTET at gøre? Med mindre man er medlem af LLO?
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Der findes i øvrigt gratis advokatbistand nogle steder, der kan du måske lige få et par tip.
Er du sikker på at naboerne ikke har fået noget galt i halsen? Sladder kan jo hurtigt opstå.
sep 2006
Jeg bliver hurtigst muligt medlem af LLO, det skal da være helt sikkert.
Jeg er faktisk ligeglad med om jeg skal af med 5000 kr af mit indskud for at få malet ved fraflytning MEN udlejeren skal ikke ha en øre af de penge!
Jeg ved ikke om "hans maler" er momsregistreret, men bare gør det sort for ham, så kan de jo let anskaffe en kvittering, og derefter dele pengene.
Derfor håbede jeg på at man selv kunne vælge en maler så man var sikker på at de ikke havde specielle aftaler.
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 68
Vi fik en kæmpe regning flere mdr efter vi havde givet udlejer nøglen til vores gamle lejlighed. Det har været et helt vildt forløb, for min mand og jeg. Især fordi mine svigerforældre kender udlejeren. Vi flyttede pga. skimmelsvamp i lejligheden som udlejer ikke rigtig ville gøre noget ved. Vi regnede med at få penge tilbage fra ham for svie og smerte i forhold til sygdom - så det var et chok at vi fik sådan en giga efterregning på en masse ting han ligesom havde fundet på.
Da vi ikke syntes at det kunne være rigtigt skrev vi et pænt brev om at hvis vi ikke kunne snakke fornuftigt og blive enige, ville vi gå til LLO... Pludselig er han ihhh og åååh så flink og vi får nogle penge tilbage - han ved jo godt selv han har fusket og ikke gjort det hele efter loven...
Så LLO kan også bruges som et godt "våben" mod uærlige lejere.
Dog skal i huske at når i engang flytter, få ALT på skrift.!! Det er så vigtigt med dokumentation.. Billeder og mangellister, alt hvad der kan hjælpe jer engang hvis i engang flytter...
Hehe, undskyld det blev lidt langt, men vil bare advare jer mod sådan nogle udlejer-fuskere som tror de kan ribbe folk for deres penge.
sep 2006
Og jeg venter med LLO medlemskab i så fald.
Er lidt spændt på at høre om naboens fraflytning, og vil give rådet vidre med LLO hvis de nu ikk er medlem
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Men tag billeder ind flytning, så i har lidt bevis og så alt på skrift. LLO er ikke meget bevendt, med mindre man har været medlem i over et år. Så hvis i står og mangler hjælp her og nu, så kan det ikke betale sig at melde jer ind, for at få hjælp i denne situation. At det så på sigt er en god ide, er noget andet.
PS hvis der i lejekontrakten står moms-registreret firma og ikke andet, så må det gerne være en firma i som lejer vælger.
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 19 Svar: 140
Vores udlejer blev ved med at sige at vi ikke måtte, at det kun var ham der måtte vælge, så enten skulle vi tage hans ven som tog 25000 for 87 kvm og ellers skulle han selv gøre det og så ville han tag det samme for det :s vi sagde at det nægtede vi og han truede derefter med a slæbe os i retten. Vi betalte aldrig (fik ej heller en regning) og vi er ikke blevet retsforfulgt, endnu hehe
Lejekontrakt.