Syg kat.. hmm Syg kat.. hmm
Hey.. Jeg fik min dejlige killing hjem her for to uger siden.. han er nu 15 uger og er en perserhan..
Han får præcis det samme foder som han gjorde fra opdrætteren, royal baby kitten..
Problemet er lidt at lige siden at jeg har fået ham har han haft dårlig mave.. Det ligner ikke orm, hans lort er ikke grumset eller noget, det er bare meget tyndt.. Og det har det været næsten hele tiden.. jeg har så læst meget inde på forskellige tråde.. Først købte jeg zoolack som jeg har givet ham.. Efter to dage hjalp det ikke, hvor jeg tog til dyrlægen..
Dyrlægen besluttede at give ham Noroclav til at dræbe de pathogene bakterier i maven og det har han været på i 5 dage nu.. Han sagde at ved siden af skulle jeg give ham pillerne i noget a38 som jeg skulle sprøjte ind i munden, så han får ca 1ml a38 2 gange dagligt med sit antibiotikum knust nede i..
Nu har han jo været på det i 5 dage.. Men lorten er stadig meget tynd... Han spiser stadig rigtig godt, og han tager også lidt på, og er mega frisk..
jeg koger også hans vand før han får det, og indimellem får han kogt kylling..
Er der noget specielt jeg kan gøre? Har overvejet at prøve med pro-kolin men er det ikke, hvis det er sådan helt vandet? Fordi det er sådan lidt tykkere end det og han er ikke ved at være dehydreret..
Jeg ringer self til dyrlægen imorgen, han snakkede noget om, at det kunne være en anden bakteriestamme, så måske skulle han prøve en anden slags antibiotikum...
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
giv kun det og kogt vand over et par dage og se om ikke det kan samle maven lidt.
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=47579
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 21
Den har generelt været tynd, ikke helt vandagtig men sådan tynd.. Og da den har lang pels så sidder meget fast:( Det kommer ud tit..
Jeg må prøve at give dyrlægen en prøve af det imorgen..
Skånekost, jeg er lidt bange for at give den skånekost, fordi den spiser jo meget, og tænk hvis den ikke ville spise af skånekost og så ville få det dårligt og miste sin energi?
Jeg tror ikke på det er opdrætteren:)
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
mine er vilde med det skånekost, det er bedre end vådfoder hvis man spørger dem. og to dage skader så vidt jeg ved ikke katten.
det var det råd vi fik af dr.dyr da balder havde samme problem
Syg kat.. hmm