{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Min kat er begyndt at bide {{forumTopicSubject}}

Hejsa, vores kat på 3 år er begyndt at bide os i det hun sikkert selv synes er en sjov leg. Hun har siden hun var killing været utrolig blid, er altid tæt på os, og hun er vandt til at blive løftet, sove i ske etc. Kan det være at hun keder sig? Hun er nemlig også begyndt at udfordre grænser ved eks at hoppe op og gå på ting hun ved hun ikke må gå på. Den eneste store ændring i hendes liv er at vi har fået et sommerhus, hvor hun kommer med nogle gange og er under opsyn med korte ture i haven. Ellers er hun indekat. Er det sen teenage adfærd?


Kommentarer på:  Min kat er begyndt at bide
  • Dorte  H
    Dorte H Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 29
    #1   4. apr 2022 Det kan jo aldrig blive andet end gæt, når man ikke kender katten - men mit gæt går snarere på "keder sig" end på "sen teenage adfærd"...

    Kan man forestille sig, at sommerhusopholdene byder på flere og mere spændende aktiviteter - her tænker jeg især på udeadgang - end livet i lejlighed og/eller oplever I samme adfærd der?


  • #2   4. apr 2022 Katten udfordre jer ikke! Hun har katte adfærd, og den kan ændres ved nyt sted nye regler, i kattens øjne, eller ved ny kat, nyt familiemedlem.
    Jeg har haft flere katte som bidder, men det er kærlighedsnap, som kan være hårde for os hårløse skabninger, de 2 af dem er dem jeg har nu, de er 9 og 10 år, og det har ændret sig over tid, de får lov at nappe forsigtigt i mine hænder hver morgen, bliver det for hårdt, så slutter det med det samme!
    Da Mitti var yngre gik han efter mine ankler, ikke jagt for det var når jeg havde bare ben om morgenen, når jeg var på badeværelset, men det gør han stort set ikke mere.
    Det starter altid som slik og så nap.
    Begge mine er så tandløse, men tro mig, de kan nappe hårdt og give blå mærker, så de bliver stoppet.


  • #3   4. apr 2022 Det kan godt blive et problem når man vælger at lade sin indekat komme ud engang imellem
    nogle katte kan godt finde ud af det, men en del vil forvente at komme ud resten af tiden. altså også når I ikke er i sommerhus.
    har oplevet at katte er begyndt at bide netop fordi ejeren ikke gik tur med katten om vinteren men kun om sommeren

    så det er noget at I bør overveje meget

    Det kan også være noget hun gør pga smerter, så få hende tjekket hos dyrlægen
    der er også katte som bare gør det. Min Fie på 4 år gør det. Hun har sin egen mening og er ikke bleg for at vise hvad hun syntes

    så det kan være mange ting. så det er at prøve at udlukke smerter som det vigtigste


  • #4   6. apr 2022 Vi har også sommerhus, hvor kattene er ude (under opsyn) - vi har aldrig oplevet problemer med kedsomhed, når de kom hjem i lejligheden? Min ene tager også mine ben (han er kun 3 år og nummer 6 i rækken af "sommerhus"katte) - men han vil bare have opmærksomhed... han gør det også i sommerhuset! Så måske lidt mere leg vil hjælpe?

  • #5   9. apr 2022 Hvad har hun af aktivering i hverdagen?

Kommentér på:
Min kat er begyndt at bide

Annonce