{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

hvad gør man? (ang. katte på bordene) {{forumTopicSubject}}

Er her nogle der har en god ide til hvordan jeg vænner mine to vandaler af med at gå på bordene? Det gælder både Spiseborde, sofa borde tv møbler og hvad har vi ellers.... Det er ved at drive mig til vanvid at jeg ikke kan efterlade noget på bordene:-( En fin arbejdssweater er nemlig rigtig pæn med hvis kattehår....
Jeg har forsøgt med tape som jeg har lagt med klistret opad, med lidt held men det er sq besværligt at huske på hver aften...
Har hørt at stanniol skulle hjælpe men er der nogen der kan bekræfte?

Hjææælp!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad gør man? (ang. katte på bordene)
  • #1   7. nov 2008 Det skal siges at Vandforstøver er også prøvet... nu går de ikke på bordene mens vi er hjemme/vågne. Der går ikke 10 min efter vi er gået i seng.....

• #2   7. nov 2008 Tja Kenneth, Det er nu engang kattens natur at færdes i højder, og som du selv har konstateret, så gør de det bare, når du ikke er hjemme.
    Desuden elsker katte at ligge på deres families tøj.

Så mit råd er derfor:
    Tør bordene af, når du skal bruge dem, og læg dit tøj på plads, når du ikke bruger det :-))

Så undgår du ærgelser og spild af tid.

• #3   7. nov 2008 Min erfaring er at... intet... hjælper.
    Desværre...

Kattene vil søge op i højde, og hvis det så lykkedes dig, at få dem ned fra borde mm, så tror jeg måske alligevel de gør det, når du ikke er hjemme...

Syntes også vi har prøvet alt, og kan kun trøste os med at et par i flokken ikke gider hoppe rundt, og holder sig til gulvet...

• #4   7. nov 2008 sølv papir det hjælper har lige brugt det.. bare læg et stykke der hvor de plejer at hoppe op... de bliver så forskrækkede at de ikke tør igen...

• #5   7. nov 2008 okay ja der er jo forskæl på katte heldig vis for det vil sgu være surt hvis alle katte liner hinanden....

• #6   7. nov 2008 Enig.. intet hjælper andet end at lægge sit tøj væk og tørre bordene af.

Heldigvis har jeg ikke de problemer for mine katte må være over alt undtagen på komfuret og køkkenbordet, når der laves mad ellers har de frit spil :D.

• #7   7. nov 2008 Jamen selvfølgelig går kattene da på bordene. De er jo katte!
    Hvis det er indekatte, så mener jeg, at du må vælge mellem arbejdssweateren og kattene, hvis du ikke kan overskue at bruge en fnugrulle eller en rensebørstedims (sådan en dims man kan købe for en tyver, med et velouragtigt stof på, som fanger hårene).

**Det gælder både Spiseborde, sofa borde tv møbler og hvad har vi ellers....** Det der er ALT for mange forbudtsteder!

• #8   7. nov 2008 Hehe missemor... jeg har ingen gardiner mere for dem ødelagde min main coon han. Nu er der persienner og hver morgen bliver alle snore bundet op i en højde hvor kattene ikke kan komme til skade på dem smiley

• #9   7. nov 2008 Har også opgivet at holde mine katte fra bordene. De er der ikke når vi spiser eller ellers og et nej.. forstår de fleste af dem, men helt klart når jeg vender ryggen til, er der der igen... Det handler om ikke at lade noget være på bordene, og ja ligge tøjet man gerne vil have beskyttet mod kattehår blive i skabet til det skal bruges og ellers en fnugrulle.

• #10   7. nov 2008 ja sådan er det og ha kat jeg vil ikke ha bailey op sofaboredet men han gør det da alligevel he he og ja de gør det jo når man ikke er der alligevel så man må bare gøre lidt mere rendt og leve med det..
    bailets tørfoder står også oppe på køkknet bordet da mig hund ellers spiser det. men jeg tøre det også meget af i rodalon..

• #11   7. nov 2008 **Det gælder både Spiseborde, sofa borde tv møbler og hvad har vi ellers....**

Det der er ALT for mange forbudtsteder!

Det har du helt ret i Tinka.

Hvor må kattene i det hele taget være - kun på gulvet? :-((

• #12   7. nov 2008 Mine må altså heller ikke være på køkkenbord, spisebord og sofabord. At de så gør det når jeg ikke er der, er deres sag;). Skrivebordet i soveværelset på de så godt være på.
    Jeg har så også et meget stort kattemiljø/kradsetræ, og hylder og diverse ting de kan være på i stedet.
    Jeg må sige som Mega, Lad vær at ligge tøjet fremme.
    Det er en af de ting man må tage med når man har kat.

• #13   7. nov 2008 Jeg har to katte som heller ikke må gå på bordene. Jeg blev ved med at smide dem ned fra dem så snart de hoppede op og nu ved de godt at de ikke må være der, men gør det self. alligevel, men nu skal jeg bare råbe deres navn eller nærme mig bordet så er de nede igen. Mine Katte får ikke lov at komme ind i stuen og køkkenet når vi ikke er hjemme eller sover så det er kun når vi er hjemme de kan gå der ind.

• #14   7. nov 2008 Mette, hvor er de så?
    (Mine katte er overalt altid, og det giver ingen problemer)

• #15   7. nov 2008 De er i gangen, soveværelset og badeværelset og i soveværelset har de et stort kradsetræ og så må de self være i sengen og den ældste elsker at ligge og sove i håndvasken smiley

• #16   7. nov 2008 Det samme er mine Mega og det giver heller ikke problemer her overhovedet.

• #18   7. nov 2008 Kan også være fordi mine stadig er killinger endnu, så det går jo indimellem lidt vildt for sig.

• #19   7. nov 2008 Tja hvad skal jeg så sige ,mine er overalt på bordene ,undtagen når jeg skal have gæster ,så er de i soveværelset og der er adgang til deres kattegård /voliere ,ellers overalt også på bordene ,deres mad er på bordet ellers æder hundene det ,;)

• #20   7. nov 2008 jeg sætter stolene ind til bordet så de ikke kan bruge dem til at komme op, - og det virker ind til videre... i stuen hvor bordet er lavere hopper de konstant op... så det er så blevet til deres bord.
    Glemmer jeg at sætte stolene ind til bordet i køkkenet, så er de der med det samme.
    Den dag jeg ikke længere kan holde dem nede fra bordet må jeg jo bare indfinde mig med at sådan er det..... det er en del af det at have kat... så må bordet bare tørres af lidt oftere.

• #21   8. nov 2008 Tjaaa hvad hjælper...

Du kan overfodre dem, så de bliver så fede, at de ik kan få måsen med sig....

Meget muligt at kattene ik hopper op NÅR man er hjemme....men når man ik er....hehe

• #22   8. nov 2008 Ja anne man plejer at sige "når katten er ude leger musene på bordet" her er det bare "når ejeren er ude leger kattene på bordet" smiley

• #23   9. nov 2008 Så er problemet løst. De sover bare indtil videre på deres eget værelse hvor de kan gøre lige nøjagtigt som de vil...
    Så må vi se på situationen igen hvis vi skal ha' familie forøgelse....
    Tak for jeres input!

• #24   9. nov 2008 Kenneth, er det værelse møbleret?

• #25   9. nov 2008 jeg har aldrig haft det rpoblem med nogle af vores, men sagde også nej hvergang de satte potterne på kanten af bordene..

• #26   10. nov 2008 > **Det gælder både Spiseborde, sofa borde tv møbler og hvad har vi ellers....**
    > Det der er ALT for mange forbudtsteder!

Jeg vil nu heller ikke have min kat op på nogen form for borde! Og reolerne er da heldigvis for fyldt til, at hun overhoved kan være der smiley

Til gengæld har hun en masse andre steder: barstole, spisebordsstole, sofa, 3 lænestole, skammel, sækkestol, vindueskarm, seng, 2 styks kradsemiljøer (det ene er gulv til loft)... og som det nyeste, er jeg ved at at lave mulighed for at komme op på et skab vha. en form for hylder ved siden af på væggen.

Det gælder vel bare om at have et godt indrettet hjem.
    Nu er jeg så heldigvis så heldig, at min kat slet ikke er interesseret i bordene. Der er åbenbart rigelig med andre steder smiley
    Men jeg sørger også altid for, at stolene står inde under bordet, at der ikke står noget ved siden at køkkenbordene, som opfordrer til at hoppe derop osv. Bare for en sikkerheds skyld.

• #27   11. nov 2008 Mega...
    Ja der står nogle ting der inde, Hvorfor?

• #28   11. nov 2008 Kenneth> Det har nok noget at gøre med, at det er naturligt for katten at tænke i rum og derfor har det bedst med at kunne bevæge sig i forskellige højder. Og det er muligvis også derfor du har dit bord-problem, hvis katten ikke har så mange andre muligheder?

• #29   12. nov 2008 Ja, missere skal have hygge-lege-klatre-kradse-springe-og-hoppe-op-osv.-muligheder. Et værelse bare med en stol og et bord fx, er der ikke meget sjov ved.

• #31   12. nov 2008 Anskaf jeres katte et gulv-til-loft klatrestativ, hvis de ikke må være i møblerne.
    Det er nu engang kattens natur og instinkt at søge højder.

Og forresten, hvordan skal de komme i kontakt med jer (læs ansigtshøjde), hvis de kun må være på gulvet?

Hvis jeg skulle have et dyr, der kun måtte være på gulvet, ville jeg anskaffe en hund eller en skildpadde.

• #32   12. nov 2008 Jeg har lagt mærke til noget her på det seneste. Min Bjarne leger tilsyneladende jorden er giftig nogle gange smiley
    Op i klatretræet, og ned på bænken - videre til midterste hylde på det andet klatretræ - ned på skrivebord - videre til den ene vindueskarm og over i den anden vindueskarm - videre til stol - spisebord - stol - vægskab (der står midlertidigt på gulvet) -sofa - stol - det andet vægskab (der står midlertidigt på gulvet) - sofabord - sofa - vægskab osv. osv ... Og det ser bare SÅ fedt ud, når min store smukke dreng springer fra det ene møbel til det andet smiley Bump bump. En ren fornøjelse smiley

• #33   12. nov 2008 vores får lov til, at færdes over det hele... også på borde.... dog undtaget når vi spiser... der vil vi ikke have det... og det kan de sagtens lære....

Bare rengør bordene inden brug.... det er det nemmeste... smiler

Kommentér på:
hvad gør man? (ang. katte på bordene)

Annonce