{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Maria P
Maria P
Tilmeldt:
15. maj 2022
Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2

Søger erfaring med foderautomat m. chip {{forumTopicSubject}}

Vi har lidt problemer herhjemme med overvægt og madtyveri blandt vores tre katte - Tulle (6 år), Mike (6 år) og Luffy (1 år).
Vi har altid fodret vores katte på tre faste tidspunkter på dagen, med afmålt foder. Før vi fik Luffy, gik det egentlig fint, hvor Mike og Tulle kunne lade maden blive og gik til og fra skålene i løbet af dagen, uden at støvsuge skålene helt.

Men nu er Luffy en del af familien og han tømmer alle skålene og slikker dem fri for krummer, når han kan komme til.
Tulle har sat Luffy på plads, så han er ikke slem imod hende. Men ved Mike maser han sig bare ind, så Mike sidder og venter pænt på at Luffy bliver færdig, eller også sætter Luffy sig ved siden af, imens Mike spiser og stikker poten i skålen og skraber det ud på gulvet, for at spise det der. smiley

Vi har derfor snakket lidt om, det måske kunne være en løsning med en foderautomat, der er registreret til Mike’s chip. Men hvor godt virker de? Vi er bekymret for om Luffy stadig kan nå at stille poten ind under Mike og stjæle, imens Mike spiser.

Nogen som har erfaring?l


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger erfaring med foderautomat m. chip
  • #1   15. maj 2022 Jeg har selv foderautomater med chip.
    Jeg har det dog fordi en af mine får specialfoder og mine avlskatte til tider skal have foder til drægtige katte og det feder for meget til mine kastrater smiley

    Jeg er virkelig glad for skålene.
    Dog deler min ene kat glædeligt med de andre.
    Når han sidder ved skålen så skraber han foderet ud med poten. Spiser lidt af det og efterlader rester til de andre. Suk.

    Jeg tror du vil opleve din kat godt kan snige sig til en bid. Men spørgsmålet er hvor stort et problem det vil være. For han vil jo kun få lidt ekstra når den anden kat har åbnet skålen.

    Så snart han går fra den vil skålen lukke sig igen og din tyv kan derved ikke sjæle mere. Og det er jo ikke 5 bidder mere på en dag der gør en kat overvægtig smiley


  • #2   17. maj 2022 Han er jo i voksealderen og sulten !

    Mine har fri adgang til mad 24/7. Og det er både voksen- og killingefoder. Og så får de alt det vådfoder, de kan spise 2 x om dagen. Killinger får alt det de kan spise. De skal vokse.


  • #3   17. maj 2022 jeg har en lidt brugt sureflap feeder - den kan blive din for 600 kr + fragt

  • Maria P
    Maria P Tilmeldt:
    maj 2022

    Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
    #4   19. maj 2022 #1 Et par enkelte stykker tørfoder sker der ikke noget ved. Hvor hurtig lukker sådan en automat sig, når katten går?

  • Maria P
    Maria P Tilmeldt:
    maj 2022

    Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
    #5   19. maj 2022 #2 Luffy er selvfølgelig stadig ung endnu, men han har krydset 5 kg grænsen, så han er en ordentlig basse i forholdet til Tulle og Mike. smiley
    Han har lige været til et års tjek hos dyrlægen og hun sagde, det ikke ville skade at holde noget kontrol over maden, nu hvor han er færdig med at vokse - for han er efterhånden både ret høj, lang og nu også rund om maven. Vi tænker det er noget psykisk som gør at han trøste-/stress spiser, for han har haft en hård start på livet. Han er en killing jeg har haft ude i pleje for Inge’s. De første 36 timer var han så sløj, så han indtog meget lidt væske og mad. Men da medicinen begyndte at virkede, huggede han maden i sig og det har han så gjort siden.


  • #6   19. maj 2022 Du kan indstille lukkehastigheden i 3 forskellige hastigheder.

    Mine køre på den hurtigste lukning.
    Har ikke taget tid på det. Men Max 10 sekunder efter de er gået fra den vil jeg gætte på smiley


Kommentér på:
Søger erfaring med foderautomat m. chip

Annonce