{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stambog
  • #1   15. nov 2008 Måske fordi "opdrætteren" endnu ikke har stamnavn eller ikke er medlem af klub eller en/begge forældre til killingen har avlsforbud. Det er opdrætteren, der skal søge stamtavle til killingen.

• #3   15. nov 2008 det er noget sludder at hun ikke kan få stambøger på killingerne. Medmindre begge forældre har avlsforbud.
    Enten er forældrene ikke persere med stamtavle, ellers har de avlsforbud, enten den ene af forældrene eller begge to.

Jeg ville ikke selv købe en kat som ikke har stamtavle, hvis jeg fik en søforklaring om at "jamen begge forældre har stamtavle". det ville være noget andet hvis jeg gik ud og købte en kat, uden forventninger om at denne kat "burde" have stamtavle.

Hvis det er fordi hun ikke selv har stamnavn, kan hun stadig søge om stamtavle til sine killinger.

• #4   15. nov 2008 Snak med opdrætteren om hvorfor, hun er helt sikkert ikke registreret opdrætter hvis ikke hun mener der kan søges om stamtavle på killingerne.

• #5   15. nov 2008 Så er det fordi hun ikke er registreret opdrætter, og de katte hun avler på er købt med lukket stambog og avlsforbud. Kan kun råde dig til IKKE at købe en kattekilling fra hende, hun må ikke have rent mel i posen.

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #6   15. nov 2008 Nu kunne opdrætter vel i realiteten være CFA medlem og derfor ikke have søgt srtamtavler til sine killinger.
    Alle killinger i CFA får en greenslip= registreret og der kan søgesstamtavle senere.

• #7   15. nov 2008 Tak for de svar der er kommet indtil nu.
    der er stamtavle på begge forældre, men har fået et klart nej til at kan købe en af killingerne med tavle, så er noget i tvivl, killingen er lige den jeg gerne vil have, men men men noget må der være galt.

VB

• #8   15. nov 2008 CFA opdrættere i Danmark er normalt medlem af FD også - og så skal de først søge stamtavle hos FD.
    Og skulle opdrætteren være i CFA - så kan killingen da stadig stambogsføres.
    Der lugter med forældrene har og killingen ikke.

• #9   15. nov 2008 så er spørgsmålet om du vil købe killing hos en der ikke har rent mel i posen, hvem ved hvad grunden er til at de katte hun har avlet på havde lukket bog der kan jo være arvelige sygdomme eller fysiske defekter i spil. jeg turde ikke gøre det.

• #10   15. nov 2008 Hun må jo så ik være registreret opdrætter.

Hvad skal killingen koste?

• #11   16. nov 2008 2000,-kr
    kan man ikke få stamtavle uden at være registeret?

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #13   16. nov 2008 NEJ ingen stamtavle hvis du ikke er registreret som opdrætter.
    Iøvrigt synes jeg at 2000 kr er dyrt for en killing uden papirer.

• #15   16. nov 2008 Det er bare skide svært når man sidder og kigger på billede af en sød lille killing! Nej jeg kan ikke få en forklaring på hvorfor den er uden tavle, har tilbudt at betale mere end de 2000,- men får bare et klart NEJ!
    Nogen af jer der ved hvor der er perserkillinger tilsalg?
    Hilsen VB

• #16   16. nov 2008 kig inde på killingelisten.dk smiley

Hvis du ikke 100% stoler på sælger, eller måske føler der er noget underligt ved det hele, så synes jeg du skulle finde et andet sted hvor du også "svinger" med sælger. ikke kun katten smiley
    men ja det er rigtig svært når man kigger billeder

• #17   16. nov 2008 Tak til alle der har skrevet - det blir nok til, ingen killing til mig denne gang.

• #18   17. nov 2008 Rama: Der er da i hvert fald opdrættere herhjemme, som kun er medlem af TICA og ikke FD. Om det samme er tilfældet med CFA ved jeg ikke, men det kunne det sagtens være. I dette tilfælde lyder det bare ikke som om det er det, det handler om. Kan man som opdrætter ikke levere en FD-stamtavle, fordi man ikke er medlem af en klub under FIFè, så kan jeg ikke på nogen måde forestille mig, at man ikke ville gøre et stort nummer ud af at forklare, at man derimod er medlem af et andet forbund, hvor man registrerer killingerne på en anden måde. Her hvor der tilsyneladende ikke bliver givet nogen forklaring på hvorfor....det virker underligt.

Sanni: Jo, man kan faktisk få registreret et enkelt kuld uden at have stamnavn. Killingerne bliver så registreret med deres navn (og vist nok et nummer). Men man skal selvfølgelig være medlem af en hovedklub ;o)

For mig virker hele denne situation noget ulden, og jeg ville personligt ikke betale 2000,- for en kat, som jeg ikke har en god fornemmelse af.

• #19   17. nov 2008 Hej

Manglende PKD - test afgjorde især den handel!!!
    Har haft en perser med den sygdom, det har jeg bestemt ikke lyst til engang mere.
    Hilsen Vibeke

Kommentér på:
stambog

Annonce