{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Tisser på bademåtte {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg flyttede i ny bolig med mine 2 katte 31/05 - Begge er kastrerede og har været sammen hele livet (de er 5 år)
Den ene tissede på bademåtten 05/06, da jeg havde en veninde til at holde øje med dem, mens jeg var væk hele dagen. Jeg tænkte det sikkert var stres, da han fra starten havde brugt bakken fint.
Nu har han så igen her sent i aftes tisset på bademåtten ?? Han har fortsat brugt bakken stabilt, så jeg forstår ikke hvorfor han laver dét nummer igen?
Men er det mon stresrelateret? Eller har bademåtten måske stadig lugtet af urin efter vask?

- Han havde "mulighed" for at tisse på 2 sofaer, dørmåtte, 3 kattesenge/puder og et tæppe
- De er udenfor på terasse med et stykke græs ca. 15-30 min. under opsyn
- De har 2 kattebakker, en på hver etage og han har brugt begge to
- Kattegruset er ikke ændret og typen af bakke heller ikke (det er åbne bakker)

Nogen bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser på bademåtte
  • #1   9. jun 2022 Få lige tjekket for blærebetændelse.
    Min afdøde kat valgte brusenichen da han fik blærebetændelse - og det blev så en vane, men han var også svækket.

    Hvis den ikke har blærebetændelse (kan være stressrelateret), så fjern måtten for bestandigt.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #2   10. jun 2022 Tror han har markeret pga af stress og utryghed.
    Først nyt hjem, som i sig selv er en omvæltning af de store for en kat, og så pasning af din veninde oveni. Får du ikke lugten ud af måtten, bliver den ved med at tisse på den.
    Prøv at vaske måtte i rodalon, og spray lidt i omgivelserne med feliway, som kan give lidt tryghed.




  • #3   10. jun 2022 tænker at du skal starte med at vaske måtten i rodalon, bare i vaskemaskinen - brug rodalon i stedet for vaskepulver

    sørg for at vaske under måtten også

    prøv evt at sæt en feliway op i stikkontakten. det kan nemlig godt hjælpe med evt stress
    flytning kan godt være hårdt for katte


  • #4   2. jul 2022 Kunne godt tyde på en evtentuel urinvejsinfektion.
    Pas på med Rodalon det er giftigt for katte og det fjerner ikke lygten fra kattens næse anyways, kun fra vores. Det eneste der fjerner lugten fra kattens næse er ting som urine-off eller lignende der nedbryder molekylerne i urinen. Skal dog bruges inden andre rengøringsmidler for og have effekt


Kommentér på:
Tisser på bademåtte

Annonce