{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.602 visninger | Oprettet:

Hjælp :'( {{forumTopicSubject}}

Ja, vi har Tjalfe. En kastrat på omkring 2 år.

Han tisser på gulvet.
Vi tog ham til dyrlægen da vi var i tvivl om at han overhovedet VAR kastreret, men det var han. Han havde dog 0,2% testetoron i blodet, men dette var uden betydning.
Han blev testet på sin urin og havde blærebetændelse. I perioden hvor han fik penicillin var der ingenting. Der brugte han bakken flittigt, men så snart vi stoppede på penicillinen startede det igen. Han har fået tjekket sin urin igen, og den er fin.

Men jeg er så træt af det smiley Hans tis lugter meget kraftigt af hankat selvom han er kastreret, og han gør det ALTID i entreen hvor man lugter det med det samme selvom jeg vasker gulvet i rodalon hver gang. Det sker ca. et par gange om dagen.
Hvad kan jeg stille op?
Han er verdens sødeste, smukkeste og bedste kat vi har haft.. Han er bedste venner med vores hunkat Freja, og vil nødig skille dem ad.. Men jeg går virkelig med tanken om at få ham aflivet smiley Jeg syntes det er et stress at træde i det hver morgen og skulle skifte sokker osv. Mine nye vinterstøvler stinker af pis, fordi jeg ikke havde opdaget jeg havde trådt i det smiley
Og vores bademåtte tisser han osse på hvis vi glemmer at lukke døren derud til.

HJÆLP! Jeg er magtesløs og kan virkelig ikke holde ud at leve med det smiley
Dyrlægen anbefalede os "Royal Canin Calm-foder", som ikke hjalp en dyt, og havde derefter ingen gode råd!

Isaa


Kommentarer på:  Hjælp :'(
  • #1   16. dec 2010 sæt en ekstra kattebakke op, han kan være en af de katte der gerne vil have 1 bakke til bimmelim og 1 bakke til bummelum

  • #3   16. dec 2010 Vi har prøvet i 3 mdr, med 2 kattebakker, og det hjalp intet. Det har altså stået på længe, så ja er desperat. Syntes det er virkelig ulækkert med 2 små børn som render rundt i det, og måske ikke opdager det..

    Susan H - Jeg har googlet længe og prøvet meget af det der er blevet foreslået. Vi har osse prøvet Feliway men uden held..
    Og det er ikke strinten, det er en kæmpe pøl han efterlader.


  • #4   16. dec 2010 Og har forresten haft katte hele mit liv, og en katte-syg mor, så har en god håndfuld forstand på katte, og kan ikke leve uden. Men det her, er blevet for meget for mig smiley

  • #5   16. dec 2010 Kunne det måske hjælpe hvis han fik en kurv? :s
    Han ligger tit på vores rya-tæppe i stuen eller på toppen af sit kradsetræ ..

    Syntes virkelig det er svært.


  • #7   16. dec 2010 Louise H - Vi har prøvet krystaller, natur-piller, u-klumpende, klumpende og nu har vi noget superklumpende og lugtbindende.. Lige lidt hjælper det.

  • #9   16. dec 2010 Det kan osse være fordi han lige pludseligt har fået den skøre ide, som en af mine, at han ikke vil bruge bakke der er overdækket.
    Jeg ville osse finde en anden dyrlæge, for at få nye øjne på sagen. Det kan være så mange ting, når en kat bliver urenlig og man kan kun gætte og forsøge sig frem.
    Du kunne måske osse forsøge med Feliway, det er der nogen der har glæde af.


  • #10   16. dec 2010 Jeg ved ikke, om du bor i lejlighed eller hus, men hvis der har været en anden kat (måske tilmed fertil) ved jeres dør, så kan det være, at han med sit tisseri markerer sit territorie.

    Prøv enten at sætte en åben bakke, hvor han tisser, eller en skål med tørfoder, da katte ikke tisser ved deres mad.

    ---

    Og så skriver du:
    "Der brugte han bakken flittigt, men så snart vi stoppede på penicillinen startede det igen. Han har fået tjekket sin urin igen, og den er fin."

    Jeg ville nok prøve at sætte ham på penicilin igen - frem for at overveje aflivning,
    Det kunne jo være, det hjalp!



  • #11   16. dec 2010 Mega - Kattebakken og madskålen har altid stået i samme rum, men ikke klods op og ned af hinanden. Kan det hjælpe hvis jeg rykker madskålen ind i et andet rum, eller hænge det sammen sådan at hen ikke ville spise hvis kattebakken var for tæt på?
    Vi har lukket kattebakken, så vi åbne den?
    Vi bor i lejlighed og nede i vores gård er der mange andre katte, men de kommer ikke i nærheden af vores lejlighed på 2. sal.


  • #12   16. dec 2010 Hvis du med "lukket" mener, at der er låge foran, så fjern den. Mange katte føler sig "fanget" i den og desuden bliver lugten derinde alt for koncentreret.

    Er den kun overdækket (altså med låg), er det da forsøget værd at tage det af.

    Mad og bakke i samme rum er BVADR!
    Du ville nok heller ikke bryde dig om at spise ude på wc smiley

    Hvis jeg var dig, ville jeg sætte en ekstra bakke ved døren, hvor han tisser.


  • #13   16. dec 2010 Har i også fået checket urinen for grus/krystaller?
    Jeg går ud fra den er checket for protein mv, men er den også dyrket, dvs checket for bakterier?

    Det kan også give urenlighed.

    Kender nogen der havde en urenlig kat, han begyndte at bruge bakken igen, straks låget var fjernet fra den, så det ville jeg helt bestemt også gøre, som noget af det første. De brugte i øvrigt fyrrenåle-skumbad til at vaske, der hvor han tissede, det bryder katte sig ikke om lugten af.
    Go' bedring og held og lykke med det
    smiley
    Pia


  • #14   17. dec 2010 Pia D - Ja, vi har fået tjekket hans urin for alt tænkeligt. Han havde også krystaller i hans urin, og har derfor fået royal canin "ph-nedsættende" foder for at nedbryde det smiley

  • #15   22. dec 2010 Hmmmmmmmm! Nu er han begyndt at tisse på gulvet LIGE foran bakken istedet for midt på gulvet :S
    Har rykket mad og vand et nyt sted hen for 3 dage siden og taget låget af bakken for et par dage siden osse. Det er altså mærkeligt.


  • #16   22. dec 2010 Han forbinder nok bakken med noget ugehageligt - enten smerter eller at være blevet "fanget" på bakken. Er den forresten lang nok til ham?

    Hvad angår urinvejssten er det en godt, gammelt dyrlægeråd (anbefales også i dag) en gang om ugen at give sin kat en ascorbinsyretablet. Det er rent C-vitamin på størrelse med en sødetablet.
    Det holder urinen så tilpas "sur", at der ikke dannes sten. En tillægsgevinst er, at det også er godt for kredsløb og hjerte; Det gælder også for vores vedkommende.


  • #17   23. dec 2010 *Mega* - Ja det er den smiley Det er den største man kan få til katte. Som sagt, er den ikke lukket mere, så mon han føler sig "indeklemt"?
    Tak for rådet, det må vi prøve.


  • #18   2. feb 2011 jeg har også prøvet det
    jeg satte min kat ud om natten og så var han inde om eftermiddagen jeg går også ture med ham hvor han løber ved siden af mig og lige siden det har han ikke gjort det
    vi har endda ikke enggang en en kattebakke mere
    det virkede rigtig godt for mig du skulle virklig prøve


  • #19   3. feb 2011 Mille - Atlukke katten ude om natten og ikke have nogen kattebakke vil jeg ABSOLUT fraråde.
    Dels er det hundehamrende koldt om natten, og dels drejer det sig om en kat, der normalt har brugt kattenbakken, MEN har haft blærebetændelse, der måske ikke er fjernet helt.

    Hvordan skulle man finde ud af, om der var blod i urinen, eller om der var tilstoppet urinrør pga. sten, hvis katten ikke var inde og havde sin bakke?


Kommentér på:
Hjælp :'(

Annonce