{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vaccination af indekat ???
  • #1   19. nov 2008 De to basisvaccinationer 12 og 16 uger og den et år efter de 16 uger, så er katten omkring 15-14 måneder er et must.
    Når det er gjort kan du nøjes med at vaccinere indekatte hvert tredie år, og gerne med en vaccine uden kattesygedelen da den dækker 7-9 år og er årsag til proteinaflejring i nyrerne.
    Et årligt sundhedfscheck er altid en god ide.

• #2   19. nov 2008 ja det går ned ad bakke, der skulle selvfølgelig stå så er katten 15-16 måneder gammel:-)

• #3   19. nov 2008 Missemor **Du kan sige til din veninde at vi mennesker kan slæbe sygdom med ind udefra..**

Ja, det har jeg tænkt noget over. Hvor stor er risikoen egentlig for det? Pt. har jeg taget orlov fra dyreværnsarbejde, men starter måske igen ... dvs. at jeg så vil komme i kontakt med mange katte. Og så kan mine egne katte måske ikke nøjes med vaccine hvert tredje år ....? hmmm...

• #4   19. nov 2008 Nej Missemor, jeg ved det faktisk ikke, fordi jeg ikke ved, hvor stor risikoen er for at man slæber smitte med hjem. Og jeg vil nødigt vaccinere hvert år, hvis smitte-risikoen er lille.

• #5   19. nov 2008 Risikoen med at slæbe smitte med hjem er lille - men mulig.
    De fleste virus der hopper på katte lever i omgivelserne under to døgn.
    Man kan reelt bringe smitte med hjem hvis man har besøgt syge katte og rørt, eller de har nyst på en og går direkte hjem til sine egne uden at bade og skifte tøj.
    De fleste almindelige rengøringsmidler slår virus ihjel.

• #6   19. nov 2008 Tak. Det er heldigvis ikke syge katte jeg kommer i berøring med, men hvis jeg skulle støde på en syg kat, så må jeg jo skifte tøj og gå i bad.

Forresten, jeg ville kopiere nogle links om vaccine over i et dokument, men øv, Lis Ds indlæg om dette var slettet smiley Kunne man få de links igen? smiley

• #7   19. nov 2008 Tina D,
    Der er absolut ingen grund til at over vaccinere ikke aktive katte = avl og udstilling.

Følges den protokol jeg beskriver længere oppe - kan der måles antistoffer efter Herpes og Calici 3 år efter - kattesyge 7-9 år efter.

Holder du fornuftig hygiejne med dig selv når du kommer hjem kan jeg ikke se der er nogen grund til at overvaccinere.

Især Calici har det med at mutere ligesom menneske influenza- men det kommer der jo ikke hele tiden nye vaccinestammer af.

• #8   19. nov 2008 Ovennævnte var til Rama.

Missemor, grunden til at jeg nødigt vil vaccinere hvert år er, at jeg gerne vil skåne mine kattes nyrer. Jeg har tidligere fået vaccineret udekatte med 12-18 måneders mellemrum, men mine nuværende katte kommer kun ud i indhegnet have, så de kommer ikke i direkte berøring med fremmede katte.

• #9   19. nov 2008 okay : D tak for svarene.. ville bare lige have lidt viden inden jeg fortæller hende at jeg synes hun skal gøre det ( hun har lige fået en ny lille mis) men hvad så med dem der er lidt ældre?? hun ha 3 katte en på 3 år og en på snart 2 år.. men kan hun godt vacc. dem også.. her tænker jeg de nødvendige vacc. som killingerne får??

• #10   19. nov 2008 De to vacciner der gives 12 og 16 uger gives der to af fordi man ikke ved hvornår antistofferne fra moderen klinger af. har killingen en masse antistoffer har vaccinen ingen effekt. Derfor giver man to for at være sikker.
    Ved den 16. uge er killinges eget immunforsvar vågnet og der er moderens antistoffer væk.
    Der menes at een vsccine givet ved 16 uger er nok.
    Altså er en vaccine nok til katte på to og tre år - og så hvert tredie år derefter hvis de er indekatte.

Faktisk er det med udekatte skal vaccineres oftere ikke rigtigt. Vi har stort set ikke kattesyge i Danmark mere - og vaccinen dækker jo i mange år.
    Herpes og Calici er generelt katteri sygdomme - og ikke det man ser på udekattene.

• #11   19. nov 2008 Kamilla - normalt vil dyrlægen vacc den 2 gange som man gør med en killing netop op at dække dem ordenligt op..

Havde en kat som ikk var vacc. Hun blev i en alder 3-4 år da jeg overtog hende vacc. 1 og igen 2 gang 4 uger efter.. Dette hvor metoden min dyrlæge brugte så vil tror de og gør det med katte på 3 & 2 år..

• #12   19. nov 2008 Hvert andet til tredje år, men gerne sundhedscheck hvert år.

Ja, det er skisme ærgerligt at Lis' indlæg er væk, der var meget godt indhold og gode links.

• #13   19. nov 2008 •((¯`angelce - Mangler stadig 3 misseslaver´¯))•

Nej, det har dyrlægen gjort for at tjene penge - eller han ikke har sat sig ind i hvordan det hænger sammen. For der er forskel på killinger der stadig kan have antistoffer fra moderen = vaccinenen er uden virkning og en voksen

En voksen uvaccineret kat har ingen antistofer mere fra moderen - en vaccine er nok og to gør det det ikke dobbelt så godt - tværtimod.

• #14   19. nov 2008 Skal jeg ikk gøre mig klog på overhovedet.. smiley

• #15   20. nov 2008 forstår ikke hvordan mennesker kan bærer smitte til katte ?? Måske er jeg ikke helt med, men syge mennesker smitter da helle ikke katte ????

• #16   20. nov 2008 De virus katten kan få lever ca to døgn udenfor katte - har du det på dine hænder eller dit tøj kan det smitte din katte.
    Præcis som du kan få influenza af at røre ved et håndtag en syg har rørt ved og spise f.eks. et æble uden at vaske hænder først.
    De sygdomme mennesker har smitter ikke dyr.

Kommentér på:
vaccination af indekat ???

Annonce