{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
366 visninger | Oprettet:

Fire dage på ferie... måske... {{forumTopicSubject}}

Tinka har haft urinsten i 7 mdr fra november20 - juni21og er derfor i risiko for at få det igen, hvis hun udsættes for stress smiley
Vi har derfor fravalgt alle ferier siden. Forebyggende får hun Virbac tørfoder u1 og u2 50/50 +urinary vådfoder fra RC. Hun trives og viser ikke tegn på sygdom smiley
Nu overvejer jeg så en fire-dages ferie til næste sommer. I udgangspunkt er jeg ikke meget for at andre skal forpligtige sig til at passe... det er jo mig, der har besluttet at have kat smiley Derfor havde jeg også bestilt katte pension i 2020 - men ferien blev aflyst pga. corona.
Har nu overvejet, om hun kan været i huset - altså uden udgang til haven, imens vi er væk. Hun er aldrig ude om natten, og katte passere skal ikke have ansvar for at få hende ind - synes jeg.
Nu er mit dilemma, om det vil være ok, hvis det er 3 forskellige, der kommer og give mad, vand og tømme kattebakke + selvfølgelig fylder vippemusen med "godbidder" (som bare er tørfoder, men det ved Tinka ikke smiley ) Synes ikke at én skal stå for det hele. Kattepasning kan godt fylde lidt meget, hvis det er flere x dagligt, når man også går på arbejde.

Vil det så være bedre, at hun kommer i katte pension mon ? Kom gerne med jeres tanker om det smiley ... overvejelser om at få én til at tage sig af pasningen alle dagene behøver I ikke bruge tid på at skrive om smiley Det bliver ikke en mulighed smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fire dage på ferie... måske...
  • #1   18. sep 2022 Det ville da være så fint med tre passere. smiley

    Jeg havde to passere på, sidst jeg var på ferie.


  • #2   18. sep 2022 Jeg håber du og Tinka finder den bedste løsning smiley

  • #3   18. sep 2022 Jeg er sikker på, at Tinka vil foretrække at blive passet hjemme i vante omgivelser.
    Hvad angår flere kattesittere, så er det da helt fint.

    Hvis jeg skulle have passet katte, ville jeg foretrække at have en aftale med to (ja eller tre) for hvis nu der skete noget med en af dem ...


  • #4   18. sep 2022 Tak for jeres svar.
    Godt at vide, at andre også har flere katte passere smiley
    Det er en god pointe, at det ligefrem kan være godt med mere end en enkelt katte passer. Har ikke set det på den måde - har nok kun set det fra Tinkas perspektiv, og hun vil nok helst kun skulle forholde sig til en enkelt.
    Så tak for den vinkel på mit dilemma smiley


  • #5   19. sep 2022 I sommer var min datter og jeg på ferie i en uge, og vi har begge katte smiley min søster skulle passe dem begge steder, vi var lige ved at tro, at alt gik i vasken, for min søster fik en slem forstuvning smiley men hun var stædig og klarede det, vi havde ellers troet at min lejlighed skulle deles op, så min datters kat kunne være her, for min bolig kan nåes med bus og ikke meget gang, men jeg tror kattene satte pris på, at være hjemme.
    Min datters kom ikke i haven den uge, den kommer ikke bare fordi man kalder, jo når min datter kander og kun hende smiley
    Jeg blev akut kattepasser her i sommer, et hold naboer havde kattepasser, men han blev syg, så hvem spørger man så, den gamle kone med kattene smiley så mig op og fodre 3 gange om dagen, afmålt mad, og en kat som ikke kan lide fremmede, vi blev nu gode venner nok, til at jeg fik mærket, at hun var rund, trods foderforvirring og afmåling, så åd hun rup og stup, før kattebakken var gjort ren og jeg tjekkede, og snakke ville hun godt, ind til hun havde fået maden smiley
    Aftalen er, at vi kan passe hinandens katte igen smiley
    Jeg håber denne ferie bliver til noget for jer smiley


  • #6   19. sep 2022 jeg tror også at den bedste løsning er at blive passet i eget hjem, hvor hun trives
    om der er 1 eller 3 der kommer tror jeg ikke gør så meget. Bare det foregår på en stille og rolig måde
    bare de lige har lidt tid til at sidde og hygge med Tinka. sådan at det ikke bare er mad og kattebakke. ved selvfølgelig ikke hvordan pigen har det med fremmede mennesker

    har selv arbejdet på internat hvor vi passede katte ved siden af. Og de katte som kom hos os trives da fint med det. vi tog meget tid til hver kat, alt efter om hvordan katten havde det med det. Nogle hadede os som pesten. så her var det mad, vand og bakke.
    andre var mere til hyg og kæl, så kunne vi så sidde der


Kommentér på:
Fire dage på ferie... måske...

Annonce