Fire dage på ferie... måske... {{forumTopicSubject}}
Tinka har haft urinsten i 7 mdr fra november20 - juni21og er derfor i risiko for at få det igen, hvis hun udsættes for stress
Vi har derfor fravalgt alle ferier siden. Forebyggende får hun Virbac tørfoder u1 og u2 50/50 +urinary vådfoder fra RC. Hun trives og viser ikke tegn på sygdom
Nu overvejer jeg så en fire-dages ferie til næste sommer. I udgangspunkt er jeg ikke meget for at andre skal forpligtige sig til at passe... det er jo mig, der har besluttet at have kat Derfor havde jeg også bestilt katte pension i 2020 - men ferien blev aflyst pga. corona.
Har nu overvejet, om hun kan været i huset - altså uden udgang til haven, imens vi er væk. Hun er aldrig ude om natten, og katte passere skal ikke have ansvar for at få hende ind - synes jeg.
Nu er mit dilemma, om det vil være ok, hvis det er 3 forskellige, der kommer og give mad, vand og tømme kattebakke + selvfølgelig fylder vippemusen med "godbidder" (som bare er tørfoder, men det ved Tinka ikke ) Synes ikke at én skal stå for det hele. Kattepasning kan godt fylde lidt meget, hvis det er flere x dagligt, når man også går på arbejde.
Vil det så være bedre, at hun kommer i katte pension mon ? Kom gerne med jeres tanker om det ... overvejelser om at få én til at tage sig af pasningen alle dagene behøver I ikke bruge tid på at skrive om
Det bliver ikke en mulighed
nov 2013
Følger: 18 Følgere: 757 Katte: 19 Emner: 103 Svar: 7.164
Jeg havde to passere på, sidst jeg var på ferie.
mar 2018
Følger: 244 Følgere: 122 Katte: 3 Emner: 23 Svar: 166
dec 2006
Følgere: 103 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 10.037
Hvad angår flere kattesittere, så er det da helt fint.
Hvis jeg skulle have passet katte, ville jeg foretrække at have en aftale med to (ja eller tre) for hvis nu der skete noget med en af dem ...
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 346 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.432
Godt at vide, at andre også har flere katte passere
Det er en god pointe, at det ligefrem kan være godt med mere end en enkelt katte passer. Har ikke set det på den måde - har nok kun set det fra Tinkas perspektiv, og hun vil nok helst kun skulle forholde sig til en enkelt.
Så tak for den vinkel på mit dilemma
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 58 Katte: 4 Emner: 71 Svar: 9.213
Min datters kom ikke i haven den uge, den kommer ikke bare fordi man kalder, jo når min datter kander og kun hende
Jeg blev akut kattepasser her i sommer, et hold naboer havde kattepasser, men han blev syg, så hvem spørger man så, den gamle kone med kattene
Aftalen er, at vi kan passe hinandens katte igen
Jeg håber denne ferie bliver til noget for jer
jul 2008
Følger: 58 Følgere: 707 Katte: 12 Emner: 685 Svar: 7.773
om der er 1 eller 3 der kommer tror jeg ikke gør så meget. Bare det foregår på en stille og rolig måde
bare de lige har lidt tid til at sidde og hygge med Tinka. sådan at det ikke bare er mad og kattebakke. ved selvfølgelig ikke hvordan pigen har det med fremmede mennesker
har selv arbejdet på internat hvor vi passede katte ved siden af. Og de katte som kom hos os trives da fint med det. vi tog meget tid til hver kat, alt efter om hvordan katten havde det med det. Nogle hadede os som pesten. så her var det mad, vand og bakke.
andre var mere til hyg og kæl, så kunne vi så sidde der
Fire dage på ferie... måske...