5.814 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Loppeeksem Loppeeksem

Hej mine katte har haft/ har lopper. Da jeg fandt ud af det, tog jeg alt hvad der vaskes kan og vaskede. Gjorde hovedrent.

Det viser sig, at en af mine misser, Fluffy, har sår omkring hals og nede ved haleroden. Fik af vide at det højest sandsynligt er loppeeksem.

Jeg kæmmer både vores 2 katte og hund en gang om dagen og finder stadig et par levende lopper, men kun på hunden. Sårene som Fluffy har er ved at gå i sig selv og han har ikke fået flere. De er alle sammen blevet loppebehandlet.

Mit spørgsmål er så - er det muligt at loppeeksemen bare er gået i sig selv, eller kræver det stadig at han får medicin for det?

Håber der sidder en sød sjæl som kan svare mig :o)

Venligst Jeanette

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppeeksem
  • #1   29. nov 2008 Min Picco fik konstateret loppeallergi.. det eneste dyrlægen ku gøre var og gi ham en kløestillende sprøjte, som gør at han fik ro så sårenen ku hele.

Fik avide at vi skal give ham fast loppemiddel og passe på han ikke får lopper, så vidt jeg ved er det det eneste man kan gøre.

• #2   29. nov 2008 Christina - Ja, jeg har også fået af vide at vi skal give loppekure herhjemme jævntligt, dvs een gang om mdr. Det synes jeg er alt for meget, så vil prøve om jeg ikke kan trække den lidt længere :o)

Tror bare jeg venter og ser om det så ikke bare går helt i sig selv uden den sprøjte du nævner.

Har fået af vide herinde, at når en kat får loppeeksem, at de er svage...tror du at det passer?

• #3   29. nov 2008 Hvis det er meget slemt ville jeg nu anbefale den sprøjte, det gir din kat fred, ellers risikere du den blir ved og klø og så heler det aldrig, men igen nu ved jeg jo ikke hvir slemt det er på din kat.

Nu er Picco indekat ved jeg ikke om din også er, førhen kom han ud i sele men det er het slut nu, her i om vintern får han ikke loppemiddel, men hele sommern og efteråret gør han, det er der lopperne er mest aktive og det vil jeg også klart anbefale du gør med din.

• #4   29. nov 2008 Hva mener du med svage????

• #5   29. nov 2008 Alle former for allergi, også loppeallegi, skyldes en immunforsvarsdefekt. Ja man kan vel sige katten på det punkt er svag.
    Det kløer meget på katten.
    Du må komme af med lopperne - hvis katten har svært ved at hele op vil som der allerede er sagt få givet den en injedction med Depomedrol - det er langtidsvirkende, ca. 3 måneder, cortison (binyrebarkhormon).
    Du skal vide en kat på Depomedrol ikke kan vaccineres, da det sætter vaccinen ude af drift.

• #6   29. nov 2008 Christina - jeg synes han havde mange sår før, men der er ikke så mange tilbage nu. De er begge indekatte og jeg plejer at gå tur med dem een gang om måneden. Grunden til at det er så sjældent jeg gør det, er at jeg synes det er synd hvis de står ved døre og vinduer og vil ud.

Tror vi er kommet af med de fleste lopper, for før kunne jeg bare rede igennem deres pels og så var der masser af æg og levende lopper, men det er der slet ikke mere.

Med svage mener jeg at de har lettere ved at blive syge...og at deres immunforsvar ikke er så stærkt som katte der ikke får allergi og eksem. Jeg ved det ikke, det er derfor jeg spørger :o)

• #7   29. nov 2008 Lis - mine katte er slet ikke vacc endnu - det var de nemlig ikke da jeg købte dem. Så synes du at jeg skal få givet ham den sprøjte og så vente med at vacc ham?

Selvom de begge er indekatte synes jeg nu at de skal vacc alligevel, det mente sælger ikke at man behøvede.

• #8   29. nov 2008 Sus - ja jeg tror også at jeg vil have ham til Dr. Dyr, men da jeg snakkede med dyrlægen, lød han ikke som om jeg behøvedes at komme. Sagde at jeg gerne ville have en tid pga eksemen, men han svarede at jeg bare skulle sørge for at give dem loppekur ofte.

• #9   29. nov 2008 Antibiotika vil tage hvis der er kradset så der er infektion i det - den vil ikke fjerne den ligesom fortykkede hud allergien givet - og gå ind og bremse immunforsvarets angren af egne celler - som er hvad der sker ved den type allergi.

At vaccinere en kat der "blomstrer" af allergi er en voldsom reaktion for immunforsvaret - så det ville jeg ikke gøre. Få has på allergien først. Vælges Depomedrol - så kan katten først vaccineres om tre måneder.
    Det virker hurtigt - og katte tåler det godt. Det har ved langtidbrug sine birkninger - men det har det meste jo.

Min hold ning er at indekatte også vaccineres

• #10   29. nov 2008 Lis - jeg tror ikke jeg forstår det første du har skrevet - kan du forklare med andre ord - det med angren og celler :o)

Han har buler under hagen, og der har været sår på.
    Tror jeg smutter til dyrlægen så - bare mærkeligt at dyrlægen ikke sagde noget med at han kunne få en sprøjte eller lign. Men at jeg bare skulle sørge for at få lopperne væk.....

• #11   29. nov 2008 Lopperne skal væk. Heler katten op uden lopper - ingen grund tll at give katten en sprøjte. Og ikke det første dyrlægen anbefaler.

Det er kattens eget immunforsvar der overreager på loppebidene. Når immunfarvaret møder noget ukendt - går det igen med at fjerne det der ikke skal være der. I det her tilfælde loppebidene. Nogen kattes immunforsvar reagerer så voldsomt at de angriber deres egne celler - det er det sprøjten virker mod, angrebet af egne celler.

Mere forståeligt?

• #12   29. nov 2008 Så venter jeg lige og ser om det ikke forsvinder af sig selv, hvis det ikke gør, så må jeg tage til Dr. Dyr.

Og ja, det forstod jeg meget bedre, tak :o)

Kommentér på:
Loppeeksem

Annonce