{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Kat uden tænder og mad {{forumTopicSubject}}

Min kat fik fjernet de fleste tænder i tirsdags pga FORL ( resorptioner) og vi kan mærke han har fået det meget bedre end før!
Men da han mangler tænder ,har han rigtig svært ved at få fat i sin mad fra skål eller lignende.
Jeg prøver så vidt muligt at fodre ham, men det er han ikke altid vild med.
Nogen forslag?
Og så savler han virkelig meget! Er der nogen der ved om det bliver bedre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat uden tænder og mad
  • #1   23. okt 2022 Har den fået smertestillende i de første dage?
    Jeg fik at vide, da Andersen fik 13 tænder ud, måtte han kun få vådfoder i 14 dage, men han ville absolut have tørfoder, så jeg tog chancen med killingefoder.


  • #2   23. okt 2022 Og mht. savl, så skal han bare lige vænne sig til at der ikke er nogle tænder.

  • #3   23. okt 2022 prøv med blød mad i starten

  • #4   23. okt 2022 Jeg fik ikke sagt at han kun får blød mad, men han har svært ved at få fat i det uden tænder. Han får stadig smertestillende, indtil på tirsdag

  • #5   23. okt 2022 Det bliver bedre med tiden, og det kan svinge fra kat til kat.
    Mine 2 drenge er tandløse af samme årsag, i starten havde Røde en del problemer med at samle både vådt og tørt op, men det hjælper hvis du fodre i en lav rundbundes skål eller tallerken, jo fladere skålen er jo svære er det at få maden op, og der må ikke være kanter hvor fodret kan gemme sig.
    Mine spiser af platter, til det våde, de virker for Røde, men der ryger også noget ud over kanten ind i mellem.
    Mitti har altid opført sig som om intet er ændret, og kan sagtens samle op fra flad overflade, det kan Røde ikke, men han får altså nok at spise smiley han er overvægtig.
    Mine har spist tørkost selv lige efter en operation, de har fået 5 operationer hver, og var begge færdige da de var 4 år, idag er de 11 og snart 10år.


    profilbillede
  • #6   23. okt 2022 Ps, jeg har valgt et foder med små bidder, så de ikke skal kløjs i tørfodret.

  • #7   23. okt 2022 Tak for svar. Ja han skal lige vænne sig til det. Det går bedst med kogt kylling på en tallerken. Han får en bestemt slags tørfoder mod urinstress da han ellers tisser virkelig mange gange i løbet af dagen og også i møbler! Men det foder er ret stort i stykkerne, så jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre

  • #8   23. okt 2022 Måske kan du bruge et andet foder, med samme egenskaber, men med mindre bidder?
    Det er en udfordring smiley ikke alle produksender oplyser størrelsen, men måske vil de fortælle det, hvis du fortæller hvorfor det er vigtigt med størrelsen.
    Måske kan du være heldig her inde, at andre bruger et andet mærke, og kender størrelsen på bidderne.
    Nogle katte knuser bare bidderne med gummerne, men det gør mine ikke, de sluger dem bare.


  • #9   23. okt 2022 Riyal Canin Urinary Care er ikke ret store. Det er selvfølgelig ikke diætfoder, men noget skal han jo spise

  • #10   23. okt 2022 Her er størrelsen

    profilbillede
  • #11   23. okt 2022 jeg havde en som endte med 5 tænder tilbage i munden
    jeg fik også at vide at hun skulle have vådfoder, men nej damen spiste hendes almindelige tørpiller så snart hun kom hjem. Forsøgte at give hende dem opblødt, men nej tak
    havde ingen problemer med hende

    pt har jeg så en på 18 år som hellere ikke har så mange tænder tilbage. han har også svært ved at spise af dybe skåle. Her er flad skål meget bedre

    prøv dig lidt frem. prøv lidt forskellige typer skåle
    det vigtigste er at han spiser og trives. Om det hedder det ene eller andet

    han skal nok spise hans tørfoder igen. Når gummerne er helet helt op så bliver de så hårde at han nemt kan bruge dem til at trygge igen
    mange katte bruger slet ikke tænderne men sluger bare pillerne


  • #12   24. okt 2022 Tak for jeres svar! Der skal godt nok afprøves mange ting! Pt har vi gang i 2 forskellige slags vådfoder, paté, kogt kylling, ostehaps, opblødt tørfoder, knust tørfoder osv. Han vil gerne spise, men det skifter hvad han vil have.
    For at få ham til at spise lidt mere prøvede jeg at købe en billig paté hos vores lokale købmand som han var helt vild med! Det er åbenbart bedre end alt det dyre foder han har smiley


  • #13   24. okt 2022 Nyt mad er altid sjovere smiley
    Det vigtigste er jo bare han spiser smiley


Kommentér på:
Kat uden tænder og mad

Annonce