{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

Kat uden tænder! {{forumTopicSubject}}

Jeg har siden starten af sommeren set en rød kat rende rundt i nærheden af vores hus. Han var en stor rød killing (måske et år) og så ikke syg ud, måske lidt tynd, men ellers ikke.

Han begyndte at gå ind og spise vores kats mad, da vores dør altid står åben, og efterhånden er han blevet fast inventar! (Dog kan vi ikke røre ham. Han godtager en afstand på en meter!) Vi er begyndt at fodre ham udenfor i sin egen madskål, og han kommer gerne tre gange om dagen for at få sin ration. Men nu hvor vi er kommet lidt tættere på ham, kan vi se at han ikke har nogen tænder i undermunden, hvorfor vores kat nok også har accepteret at han var i haven...!!!

Men mit spørgsmål er nu, om nogen kender nogle sygdomme hvor katte miste deres tænder, eller om i tror katten kan have fået dem revet ud i slåskamp el. lign.??

Han hiver en smule efter vejret, og kan ikke miave rigtigt, hvorfor jeg er bekymret for en kræftknude i månden (men ved det jo ikke!) Har nogen erfaringer med dette?

Jeg er jo bange for at vi går og fodrer en kat som egentlig ikke burde leve, og vi derfor gør noget forkert? Jeg er klar over at vi ikke må stoppe med at fodre den, da den jo ikke har mulighed for at fange fugle, mus m.v. desuden er fuglene heller ikke bange for ham, hvilket jeg synes er yderst mærkeligt???

Hvad ville I gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat uden tænder!
  • #1   4. okt 2005 Deter jo lidt svært at tale med en dyrlæge, da de altid vil foretrække at se og undersøge katten. De vil jo ikke rigtig kunne gøre noget ved nogle symptomer jeg ser (end ikke skrive recept ud til den!) Men vi regner med at den vil blive mere og mere tam, så vi til sidst selv kan undersøge den lidt!

    Vi har lige fået lokket en ormekur i den, da den ser lidt ud til at have orm!

    Vil I så mene den skal have tørfoder eller vådkost? I øjeblikket får den tørfoder (Royal Canan Outdoor 30) som vores egen kat, og det spiser den rup og stub af. Sommetider tygger den også pillerne men de fleste ryger ned hele! Jeg hører bare tit om at katte kan få nyreproblemer af vådkost (bl.a. vores gamle kat!) hvorfor vi holder os væk fra dette!


  • #2   4. okt 2005 Nu har jeg sat et billede ind af Laban (som vi har døbt ham!) i mit profilbillede. Så kan i se ham!

  • #3   4. okt 2005 Tak for jeres råd, de er til stor gavn! Og så må han jo få en godbid en gang imellem nu hvor I siger god for det!!!

Kommentér på:
Kat uden tænder!

Annonce