{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Syg igen… hjælp {{forumTopicSubject}}

Erfaring/ råd søges…
Min lille Holger blev for 1,5 uge siden kastereret, vaccineret osv. (om onsdagen) lørdag kaster han op 3 gange alt hans mad. det går i sig selv og han er frisk og glad. Mandag aften begynder han igen at kaste op, og det er væske og skum, han klager sig meget, så jeg tager på dyrehospitalet om natten (av en pris) han siger han er forstoppet, men ingen feber, ingen dehydrering. Han får for kvalme og noget afføringsmiddel jeg skal give han dagen efter. Om morgen er han glad nok. Spinder og kæle. Jeg skulle desværre afsted med min mor på hospitalet og vil først være hjemme om eftermiddagen, men jeg fik en til at tage hjem til mig og tjekke ham. Der spandt han og var kæle. Da jeg kommer hjem kan jeg se han ikke har spist noget og ikke været på bakken. Og han vil gemme sig og bestemt ikke glad. Onsdag morgen kom han frem og spandt og var kæle, men jeg snakkede med dyrlægen, og vi bliver enig i de skal indlægge ham til drop og undersøgelser hele dagen. Da jeg kom derned kunne dyrlægen konstaterer at det bestemt ikke lignede en syg kat, for selvom han ikke havde spist i 1,5 dag var han ikke dehydreret og ingen feber. Men han kom alligevel i drop, fik røntgen og medicin. Jeg henter ham sidst på eftermiddagen, og det er en glad og sulten kat jeg fik hjem. Men han tissede helt ekstremt meget om aften. Dagen efter alt normalt på bakken, han leger spiser og alt er godt. Han skulle have medicin i 5 dage. Nu her til morgen er han begyndt at kaste op. Kun væske hvilken er underligt da han har spist fint indtil idag. Han kommer til dyrlægen imorgen tidligt.

Er der nogen der har prøvet noget lignende og fortælle at alt nok skal blive ok.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg igen… hjælp
  • #1   6. nov 2022 Øv, hvor er det synd for jer smiley Det må være frygteligt at aflevere en rask kat og få en syg tilbage.
    Desværre har jeg ingen ide om, hvad der er galt. Eftersom det er sket i forbindelse med narkose/medicin/operationen, må det vel have et eller andet med det at gøre smiley .
    Det kan selvfølgelig ikke udelukkes at det er tilfældigt, men den forklaring synes jeg ikke man skal lade sig spise af med. IMO er det rimeligt at forlange, at dyrlægen tjekker grundigt op på, hvad det kan være, der er gået galt. H*n skal ikke bare undersøge katten (det er der jo åbenbart ikke kommet noget ud af) men lave noget ordentlig research - spørge kolleger osv.

    Håber at Holger meget snart bliver helt rask! GOD BEDRING! smiley


  • #2   6. nov 2022 Jeg syntes også min egne dyrlæge tog det alvorligt. Han ved bare ikke hvad der er galt, men han virkede rask selvom han nægtede at spise da han kom onsdag. Vi skulle tage en dag af gangen. Men så var han glad og normalt i 3 dage og nu er det galt igen.
    På hospitalet om natte kunne jeg godt have ønsket han gjorde lidt mere.
    Men nu må han ned til nye undersøgelser i morgen. Evt kikkert for at se om der sidder noget de ikke kunne se på røntgen… Det er bare hårdt at sidde her søndag eftermiddag og se ham have det skidt.


  • #3   6. nov 2022 Som nævnt ved jeg ikke noget om det, men jeg har før hørt om katte, der har fået hoste/halsinfektion efter narkose, pga. at intuberingsrøret (eller hvad det hedder) har generet i halsen.
    Jeg aner ikke, om det kan lade sig gøre at ramme spiserøret i stedet for luftrøret(?).... men jeg ville spørge dyrlægen, om det kan lade sig gøre/kan være sket, og i så fald, hvilke symptomer dét evt. kan give, og hvad man så gør ved det.
    Og spørge om evt. bivirkninger den medicin har har fået / får.

    Jeg krydser fingre for, at der kommer en god opdatering her i tråden inden alt for længe, for ja, det er virkelig hårdt at have en syg kat og tilmed ikke vide, hvad der er galt trods undersøgelser smiley .


  • #4   6. nov 2022 Han er lige blevet indlagt på dyrehospitalet …. Turde ikke lade ham gå til imorgen.

  • #5   6. nov 2022 smiley

  • #6   6. nov 2022 Har lige hørt fra dyrlægen. Heldigvis ingen tegn på alvorlig organlidelse, men skal fortsætte behandling til imorgen.

  • #7   6. nov 2022 har du prøvet dråberne?

  • #8   6. nov 2022 Årh hvor trist, men godt du har fået ham til dyrlægen. Håber det bedste for dig og søde Holger smiley

  • #9   6. nov 2022 Krydser fingre for, at de finder ud af hvad det er smiley
    Eneste gang jeg har oplevet en kat være mega syg, uden særlige mange tegn på det, var de 2 gange Tulla havde galdegangsbetændelse.


  • #10   7. nov 2022 De har lige ringet, og de vil beholde ham til i morgen. Men her til morgen har de en super frisk kat, der har gnavet hans drop over, og laver ballade så de har svært ved at styre ham. (Som han plejer at være)
    Fik ikke prøvet dråberne


  • #11   7. nov 2022 Det lyder godt, at han laver ballade. Lad os håbe, at han bliver ved med det smiley

  • #12   7. nov 2022 Har de givet nogen forklaring på hvorfor han bliver ved?

  • #13   7. nov 2022 Nej.. ikke andet end det muligvis er en reaktion på narkose og medicin. Det er jo kommet efter han blev kastreret og vaccineret d. 26/10. Nu er han af alt medicin og håber han har det lige så godt imorgen, og der tager de også nye blodprøver. Så det er bare at krydse finger

  • #14   8. nov 2022 Han er stadig glad og frisk. Spiser, drikke og normalt på bakken. Så han kommer hjem i eftermiddag smiley savner også den bette rod (3 dage er laaang tid)
    Blodprøvesvar kommer først sidst på ugen eller starten af næste. Krydser alt hvad jeg for det er negativ svar. Vil blive sønderknust hvis han har en af de dødelige virusser smiley
    Men angsten er der, fordi sidst var han glad, frisk og normal i 3 dage. Og så gik det galt igen.


  • #15   8. nov 2022 Lyder godt smiley
    Krydser alt for at han ikke får det dårligt igen og at blodprøverne er fine smiley


  • #16   8. nov 2022 Hun mistænker FIB eller han ikke kan tåle smertestillende (håber selvfølgelig det sidste)
    Jeg søger og søger på FIB, men alt jeg finder passer ikke på Holgers symptomer, så lidt håb har jeg dog, men i guder det er svært at sidde og vente på resultatet smiley


  • #17   8. nov 2022 Og nu læser jeg så om metacom, og nu giver det hele pludselig mening… hvad jeg kan læse mig til, har han symptomer på han ikke kan tåle det. Det giver lidt ro og et håb om hans blodprøver er normale. Selvom det selvfølgelig ikke er det fedeste han ikke kan tåle smertestillende i tilfælde af sygdom senere. Men lidt ro i maven giver det da. Har forøvrigt en kat der spinder, spiser og går normalt på bakken nu. Bare lidt træt efter 3 dage et fremmede sted i et bur.

  • #18   8. nov 2022 oftes hænger det hele sammen

    men overvej igen de dråber. Bare en dråbe om dagen i de næste 2 uger
    det skader ikke og påvirker ikke andet medicin

    min tanke er nemlig at tarmene ikke virker ordenligt efter operationen og smertestillende. Men det hjælper dråberne med. sådan at de kommer rigtig i gang igen

    for det forløb du har været igennem ligner min Rosas. Det forsvandt først efter hun kom i gang med dråberne. hun blev dog ikke indlagt


Kommentér på:
Syg igen… hjælp

Annonce