{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
516 visninger | Oprettet:

Soveplads udenfor? {{forumTopicSubject}}

Hej vi har en dejlig hankat på 8 år som er indekat. Vi har et kæmpe stor udfordring med ham. Han vækker os og vores 3 små børn klokken 04-05 hver nat. Han miaver højt og går amok på dørene hvis de er lukket. Han vækker os fordi at han vil have kattemad på dåse og han bliver ved indtil vi står op. Han starter i vores soveværelse og hvis vi ikke står op går han videre til vores børns værelser indtil alle er vækket. Han har mad og vand men vil hellere have dåsemad. Vi har prøvet alt. Vi har prøvet og ignorerer ham. Vi har prøvet at lade dørene stå åbne. Han har den højeste miaven jeg nogensinde har hørt. Det er virkelig tortur for os for vi kan ikke sove igen bagefter. Vi har også prøvet at købe en automat der kan indstilles med en timer. Det gider han ikke at spise. Vi er nu ude i om han skal sove ude på vores altan i en sovekasse men hvis der er nogen der har nogle gode råd vil vi meget gerne høre dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Soveplads udenfor?
  • #1   22. dec 2022 Det er jo en træls situation - sagt på jysk smiley

    Når det er sagt, så går jeg ikke ind for idéen om, at han skal sendes på altanen om natten.
    Inden I går i seng, kan I så ikke stille en skål med dåsemad til ham?

    Du skriver at han mjaver meget højt - han er da kastreret ikke?


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #2   22. dec 2022 Øv hvor irriterende, nu skriver du, at han bliver ved til i står op? Får han så sin vilje der?
    Hvis han gør, er det der problemet ligger, og han vil blive ved med det, fordi at I jo faktisk belønner ham.
    I skal stoppe helt, med at give ham dåsemad så tidligt, så må I tage skaberiet i starten, men han vil hurtigt finde ud af at han ikke får sin vilje, håber det vil lykkes. smiley


  • #3   22. dec 2022 Ændr tiden til dåsemad til om eftermiddagen. Det skal han nok lære. Så længe I ikke giver efter og står op og giver ham det smiley

  • #4   22. dec 2022 Han er kastreret. Han får en stor portion dåsemad inden vi går i seng og Han har også sin tørkost som han godt kan lide. Vi har prøvet at fuldstændig ignorerer ham i 3 måneder, hvor vi "sov" med lukket dør, men selvom han ikke blev belønnet og fik noget ud af det så stoppede han ikke. Han forsætter med at miave højt, kradser og hopper op ad døren med et højt bump hver gang. Når ham har gjort det i et par timer først på vores dør og så på vores pigers døre så løber han miavede rundt igennem hele lejligheden indtil vi til sidst står op klokken 06.00 og giver ham dåsemad. Vi er så trætte at vi næsten ikke kan se ud af øjene om morgenen og vi griner lidt af at det ikke er vores datter på 10 mdr der holder os vågne om natten men vores kat. Jeg er bare ude i at så må han til at sove ude på altanen i en sove kasse på samme måde som hvis han var udekat.

  • #5   22. dec 2022 Han kan altså ikke holde varmen om natten på den her årstid, hvis han ikke er vant til at være udenfor. Det ville være direkte mishandling at smide ham derud.

    Drop at give dåsemad om morgenen, så skal I bare se smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #6   22. dec 2022 Hej Anja.

    Du skriver "" indtil vi til sidst står op klokken 06.00 og giver ham dåsemad. "" Det er der fejlen ligger, han ved at han får dåsemad, når i står op. Prøv at lade være med at give ham dåsemad, når I står op, så vil han hurtig begynde at forstå han intet får og slapper af om morgenen. Vent med at give han dåsemad til senere, så han ikke forbinder det med at "det får jeg jo lidt senere" om morgenen, fint at I giver han det når i skal i seng, som han plejer at få. smiley Prøv at lade jeres dør til soveværelset stå åben, og så sige NEJ når han begynder at miave. Det ville jeg prøve. smiley

    Nej det vil da være så mega synd at han pludselig skal være på altanen, for det første er det mega koldt for ham og for det andet, så vil har står og hyle måske hele natten der ude, fordi han ikke forstå hvorfår han pludselig skal være der. Det vil hans psyke heller ikke tåle. Pøj pøj med guldklumpen og jer alle sammen. smiley


  • #7   22. dec 2022 tak for alle jeres gode råd. Jeg tror vi prøver at lade være med at give ham dåsemad om morgenen.

  • #8   22. dec 2022 Han er godt nok vedholdende! Træls problem for jer.
    Hvis I har ignoreret ham gennem 3 måneder og han stadig bliver ved, så nytter det gængse råd om at ignorere ham jo ikke. Jeg forstår godt, hvis I er ved at være desperate og tænker i alternative løsninger. Det er frygteligt at blive vækket hver nat. Jeg har engang selv haft en seniorkat, der begyndte at mjave om natten. I starten hjalp det med ørepropper, men i takt med at hendes hørelse blev dårligere, mjavede hun højere og højere :-/. Ørepropper virker næppe heller for jer, hvis han mjaver så højt. (og ørepropper er da også en træls løsning).

    Jeg tror det er en god ide, at der aldrig er vådkost om morgenen. Forhåbentlig finder han ud af at vådfoder KUN er om aftenen - ALDRIG andre tidspunkter uanset hvornår og hvor meget han plager.

    Men har det været sådan i 8 ÅR? smiley Ej hva'?


  • #9   22. dec 2022 prøv at se "my cat from Hell"
    jeres problem er tit fremme i de programmer for det er noget rigtig mange katteejere kommer ud for
    Jackson kalder det interntional katten står op tidspunkt - så mange katte gør det

    I skal lege med ham inden I skal i seng
    altså rigtig lege med ham i mindst 30 min. Og han skal være træt, som virkelig træt
    og så må han få natmad. Jackson bruger vådfoder til nat. Netop fordi det mætter mere
    og så er det sengetid

    lav om på hans morgenmåltid sådan at han får det så sent på morgen som det er muligt for jer, og lad det være fast

    men det er meget vigtigt at han bliver gjort træt
    jackson bruger motto er jage dræb spis


  • #10   23. dec 2022 Køb en foderautomat med timer - de lærer hurtigt hvornår den lukker op

Kommentér på:
Soveplads udenfor?

Annonce