{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Hvad hvis man ikke har råd til dyrlæge? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Som emnet indikerer: hvad gør man egentlig, hvis man ikke har råd til at tage sin kat til dyrlæge?

OBS: jeg spørger IKKE på egne vegne, men blot fordi jeg er nysgerrig.

Jeg har nemlig tit tænkt på, hvad man egentlig gør, hvis ens kat er kommet akut til skade, men man ikke har råd til dyrlæge. Hvis katten lider, er det jo uetisk, at man ikke tager den til dyrlæge. Men omvendt: vil en dyrlæge behandle, hvis man ikke kan betale?
Ja, hvad gør man overhovedet i sådan en situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad hvis man ikke har råd til dyrlæge?
  • #1   28. feb 2023 Jeg tror, at hvis man er mangeårig, fast kunde hos dyrlægen og ellers betaler sine regninger, så bør de kunne dele regningen op i eks. 3 bidder.

    Der er også et initiativ der hedder Frynseklinikken som hører ind under Dyreværnet.


  • #2   1. mar 2023 Dyrlægen må ikke nægte behandling. Men behandling kan også være en aflivning, så katten ikke lider mere.

  • #3   1. mar 2023 Man kan altid få sin kat aflivet

    Men tænker at de fleste dyrlæger gerne vil dele regningen. Hvis det er en regning som ikke er mere end nødvendigt


  • #4   1. mar 2023 Så får man katten aflivet. Man kan ikke byde den et liv, hvor man ikke tager til dyrlægen, hvis den trænger til det smiley

  • #5   3. mar 2023 Det er noget man må tage stilling til, ja måske før man får en kat, og selvom man syntes man har tænkt sig godt om, så kan der opstå situationer, man ikke kunne forestille sig.
    Da min første kat, fik FORL, ja så tænkte jeg, det må jeg klare, men det var ved at slå benene væk under mig, da jeg mindre end et år efter, fik samme besked med kat nr 2, og ingen af dem var 2 år da dommen faldt, så på mindre end 3 år, brugte jeg 35000kr på 10 operationer og de var tandløse før de fyldte 4 år, hver gang før en operation, fik de helbreds tjek, og dyrlægen vidste, at en operation skulle kun udføres, hvis katten var rask/ ikke var kronisk syg.
    Nu er de to katte mine sidste katte, og det er nok godt, for jeg tror ikke jeg kunne klare sådan en omgang igen, og der tænker jeg ikke økonomi, men mentalt.
    Jeg har så været heldig med mine drenge, de har aldrig haft en sygedag, akut sygdom eller andet, så i længden har det været mine “billigste katte” når det kommer til dyrlægeregninger.
    Mit dyreste år, var flere år før jeg fik de 2 drenge, jeg har nu, det blev til over 25000kr, fordelt på 3 katte, og de 2 endte alligevel med aflivninger, da der ikke var anden løsning.
    Jeg har altid kunnet bide min regninger over af et par gange, bare man spørger på forhånd, men man skal jo også vide, om man kan klare det.
    Nogen er så fornuftige, at have forsikring på kattene, det har jeg haft på tidligere katte, men da mine 2 drenge fik FORL, var det ikke normalt, at forsikringerne dækkede mere end en tandoperation, så pengene til forsikring gik til operationer i stedet for.


  • #6   4. mar 2023 Jeg kan godt huske 2008! 2 katte med astma og den ene reddede vi på målstregen. Det år lå mine dyrlægeregninger på næsten det samme som huslejen i hver måned. Aner i dag ikke hvordan jeg klarede det mentalt og økonomisk, men det gik.

Kommentér på:
Hvad hvis man ikke har råd til dyrlæge?

Annonce