991 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Stort dilemma :-( -Urenlighed Stort dilemma :-( -Urenlighed

Pænt godaften til alle I katteglade smiley
Er ny her, så her kommer mit første indlæg (lidt langt) smiley

Min mor har et stort problem med sin kat (som også er min, men er flyttet hjemmefra såå..), for han er urenlig. Det har han været i godt 3 år! Og vi ved slet ikke hvad vi skal gøre mere, og det er synd både for katten og for min mor. Vi har prøvet ALT. Skiftet grus, kattebakke, haft flere kattebakker, tjekket for urinvejsindfektion hos dyrlæge, feliway (både i stikkontakt og spray), citrus, lægge mad hvor han gør det... ja alt. Jeg har læst bøger om katteadfærd, snakket med adfærdspsykolog. Men intet har hjulpet.
Min mor er på randen til frustration, og det gør mig virkelig ked.. Vil egentlig bare høre om der er nogen her der har noget klogt at sige om alt det her.. om I ved hvad man ellers kan gøre? smiley

//Tams

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stort dilemma :-( -Urenlighed
  • #1   15. dec 2008 Der er altid en grund til at en kat pludselig bliver urenlig - det er "bare" med at finde ud af hvad årsagen er ... det kan være svært. Og det kan desværre nok også blive svært at gøre noget ved, når det har stået på i flere år. Neutraliseret må han selvfølgelig være, når der både har været dyrlæge og terapeut inde i billedet.
    Måske er der noget i nedenstående link din mor kan bruge ...
    http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed

• #2   15. dec 2008 Ja han er neutraliseret for langt tid siden..
    Vi har prøvet alt, har også set linket før, men tak for tankerne smiley
    Vi ved godt hvad der startede det hele, det var nemlig da vi fik en ny kat, at den blev urenlig -altså i protest (og at der var kommet en ny ind i dens territorium). Den anden kat er nu helt ude af billedet, og vi kunne ikke få ham vænnet fra urenligheden på trods af alle de råd og metoder der er/vi fik. Så vi er på helt bar bund, og min mor vil simpelthen ikke have ham mere. Og jeg tror næppe der er nogen der vil have en kat, der har dette problem..

• #3   15. dec 2008 Sikke da et kedeligt problem I er rendt ind i. Min Coco kræver at der er en kattebakke i stort set alle rum i huset ellers bliver han urenlig.

Jeg har ikke kattebakke i et gæstetoilet (fordi der står en kattebakke næsten lige ved siden af, i et værelse (fordi der er en ved døren lige overfor og så i køkkenet (fordi jeg har en i spisestuen lige ved siden af), men ellers har jeg 7 bakker stående til 5 katte.

Han tissede nemlig også alle vegne inden jeg udvidede mit antal af bakker fra 3 til 7 og han har ikke tisset ved siden af siden midt i oktober tror jeg det var. Jeg er overbevist om han har brug for at kunne "lugte" sig selv i hele huset for at føle sig tilpas.

Jeg brugte at sprøjte Feliway på de steder jeg havde opdaget han havde haft tisset (efter jeg havde afvasket det med rodalonvand) og han har ikke gentaget tisseriet der.

Jeg håber at I måske kan bruge ovenstående råd for selvfølgelig er det ikke rart at få overtisset hele sit hjem. Det er jo også et tegn på at der er noget galt med katten.

Kommentér på:
Stort dilemma :-( -Urenlighed

Annonce