Katte sammenførsel {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har lige anskaffet mig en 12 uger gammel maine coon killing, men har ikke den store erfaring med hvordan men bedst fører den sammen med min 5 måneder gammel maine coon (har haft den i godt og vel 2 måneder). Og det skulle da gerne ske uden at den lille blev revet til blods.
Min lejlighed er 70 m2 og har kun døre ind til badeværelset og soveværelset.
Skal jeg lade den lille blive i soveværelset med en dør på klem (det gør jeg når jeg sover) og så tage den ud når jeg er hjemme og vågen? Eller er det bedst at den er bag en dør de første mange dage?
Der er kun gået en enkelt dag og man kan allerede blive helt frustreret over situationen. Enten har man ondt af den ene eller den anden. Alt efter hvilket rum man nu befinder sig i. Vil gerne give den lille killing (som lige har mistet sin mor) en hel masse opmærksomhed, men så bliver den anden jo jalous
Hvis der er nogle som har nogle fantastiske gode råd om hvordan jeg gør det bedst tager jeg meget gerne imod dem. Vil super gerne have at de på et eller andet tidspunkt vil acceptere hinanden, men tvivler bare SÅ meget lige pt.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 114 Svar: 573
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
jeg lod mine være sammen fra starten, ellers er det en ny sammenføring hver gang de ses. du skal kun gribe ind hvis totterne flyver. hvæs og knur er helt normalt, og sundt for dem begge så de får prøvet grænser af.
den nye kat lugter forkert så du skal sætte ind overfor hans duft, ved at tage missen med i seng om natten og gnubbe den gamle på kinderne og så gnubbe den nye bagefter, så duftmarkerer du den lille.
mine gik fra at snige sig rundt langs panelerne og hvæse helt vildt, til tre dage senre at putte og lege. det skal nok gå stærkt når de får lov selv at finde ud af det.
tillykke med den lille ,-)
jul 2008
Følger: 28 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 484
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
jul 2007
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 22
Hentede en lille killing igår, og har i forvejen Morgan på snart 6 mdr. De er også stride .. Lyder som om jeg har slanger i huset!
Dog er Morgan efterhånden mere nysgerrig, og nok også lidt jaloux eftersom den lille hele tiden ligger ved os.
Vi lader den også bare rende rundt og hvæse, og satte dem sammen fra start. Man kan allerede se lidt forbedringer nu
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204
Hvorimod den nye helt gerne skal ligge helt oppe i hovedet på mig.
Så om den gamle så bliver jaloux over at den lille ligger ved én ved jeg så ikke. De er sku ikke til at blive klogere på.
Katte sammenførsel