{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Anja N
Anja N
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204

Katte sammenførsel {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lige anskaffet mig en 12 uger gammel maine coon killing, men har ikke den store erfaring med hvordan men bedst fører den sammen med min 5 måneder gammel maine coon (har haft den i godt og vel 2 måneder). Og det skulle da gerne ske uden at den lille blev revet til blods.
Min lejlighed er 70 m2 og har kun døre ind til badeværelset og soveværelset.
Skal jeg lade den lille blive i soveværelset med en dør på klem (det gør jeg når jeg sover) og så tage den ud når jeg er hjemme og vågen? Eller er det bedst at den er bag en dør de første mange dage?
Der er kun gået en enkelt dag og man kan allerede blive helt frustreret over situationen. Enten har man ondt af den ene eller den anden. Alt efter hvilket rum man nu befinder sig i. Vil gerne give den lille killing (som lige har mistet sin mor) en hel masse opmærksomhed, men så bliver den anden jo jalous smiley
Hvis der er nogle som har nogle fantastiske gode råd om hvordan jeg gør det bedst tager jeg meget gerne imod dem. Vil super gerne have at de på et eller andet tidspunkt vil acceptere hinanden, men tvivler bare SÅ meget lige pt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte sammenførsel
  • #1   22. dec 2008 De gange jeg har skulle sammenføre katte har de fået lov at gå sammen fra starten af.. Og i starten ser de selvfølgelig hinanden an, og der bliver væst.. Men inden for en uge er de blevt gode venner.. Så jeg har aldrig haft behov for at adskille dem mellem døre... Og den anden kat du har er også killing, så bare sæt dem sammen, de skal nok finde ud af det.

• #2   22. dec 2008 jeg har lige ført en ny mis ind til mine to. jeg kan 100% genkende den måde du har det på. man vil gerne give den nye en masse tryghed, men de gamle skal jo ikke føle sig overset.

jeg lod mine være sammen fra starten, ellers er det en ny sammenføring hver gang de ses. du skal kun gribe ind hvis totterne flyver. hvæs og knur er helt normalt, og sundt for dem begge så de får prøvet grænser af.

den nye kat lugter forkert så du skal sætte ind overfor hans duft, ved at tage missen med i seng om natten og gnubbe den gamle på kinderne og så gnubbe den nye bagefter, så duftmarkerer du den lille.

mine gik fra at snige sig rundt langs panelerne og hvæse helt vildt, til tre dage senre at putte og lege. det skal nok gå stærkt når de får lov selv at finde ud af det.

tillykke med den lille ,-)

• #3   22. dec 2008 jeg har lige fået en lille ny i lørdags. min kat på 8 mdr, hvæste af den, og den hvæste igen. jeg var også lidt nervøs, men i dag da jeg kom hjem fra arbejde, gik de rundt og slikkede og gned sig op af hinanden smiley Så jeg ville også bare lukke dem sammen med det samme. bare hold øje med dem. Vær forberedt på lidt potedask og hvæs - det skal der jo til for at de kan sætte rangorden. tålmodighed og tid er vidst nøgleordet smiley

• #4   22. dec 2008 Takker for forslagene, det ser allerede ud til at gå lidt bedre. Den "gamle" er til at komme til nu. I går ville hun hverken det ene eller det andet, kun skule til den lille. Lidt potedasken har der også været, men intet voldsomt. Selvfølgelig skal de have fordelt dominansen. Men man bliver da lidt nervøs når men ser sin kat hvæse for første gang, og at den så også lige er dobbelt så stor smiley

• #5   22. dec 2008 nå det var godt at høre at det går fremad. du skal bare være tålmodig så kommer det af sig selv. masser af god mad og kærlighed til dem begge så er de hurtigt pot og pande skal du se.

• #6   23. dec 2008 Sidder i samme situation ..
    Hentede en lille killing igår, og har i forvejen Morgan på snart 6 mdr. De er også stride .. Lyder som om jeg har slanger i huset!
    Dog er Morgan efterhånden mere nysgerrig, og nok også lidt jaloux eftersom den lille hele tiden ligger ved os.

Vi lader den også bare rende rundt og hvæse, og satte dem sammen fra start. Man kan allerede se lidt forbedringer nu smiley

• #7   23. dec 2008 Man skal altid tage sig mest af den kat der kom først. Den kan lige nu slet ikke se hvad formålet er med en mere - og slet ikke hvis den nye får mest opmærksomhed

• #8   23. dec 2008 Det eneste jeg kan gøre med den "gamle" er at lege med hende. Hun er ikke typen som gider pusse nusse, med mindre hun selv har lyst (hvilken generelt er meget sjældent...og mest om morgenen inden hun for morgenmad). Hun ligger for det meste bare på måtten i gangen eller på sofaen/tv'et/computerskærmen.
    Hvorimod den nye helt gerne skal ligge helt oppe i hovedet på mig.
    Så om den gamle så bliver jaloux over at den lille ligger ved én ved jeg så ikke. De er sku ikke til at blive klogere på.

Kommentér på:
Katte sammenførsel

Annonce