3.502 visninger
|
Oprettet:
Både vådfoder og tørkost eller kun?? {{forumTopicSubject}}
Giver i jeres katte både våd og tørfoder eller kun en af delene??
Mine får kun tørfoder og så våd engang i mellem når jeg synes de fortjener...
Men jeg er i tvivl om de skal have mere...
Selvom de har tørkost stående hele tiden så skriger de efter mad flere gange om dagen. Er de sultne eller er det bare for at se om de kan lokke lidt ekstra ud af mig..
Hvad gør i og hvorfor?
mvh Pia
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 240
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg lader kattene have konstant adgang til tørkost døgnet rundt ,fordi jeg synes at katte altid skal have adgang til mad når de bliver sultne. Der er tørfoder en fin opfindelse, for det kan holde sig i mange timer i skålene.
Og så ærgrer jeg mig ellers over, at de ikke gider æde ret meget vådfoder, for jeg mener ikke, at katte fra naturens hånd er skabt til at æde tørkost. Desværre er det eneste vådfoder mine katte synes om, Whiskas vådposer, så det får de. De plejer også at få laks en gang om ugen, (men det kan man åbenbart ikke li' mere :S )
Dagligt vådfoder (herunder fisk eller kød) ville ellers være det optimale udover fri adgang til lødigt tørfoder.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Tørkost klistrer i længere tid på tænderne og er medvirkende rsag til de mange tandproblemer katte har.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
maj 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 281
Tusind tak for svar... så vil jeg da straks begynde at fodre dem med vådfoder noget oftere... De elsker det:)
De har som sagt tørkost stående hele tiden. De får en blanding af Royal Canin Kitten og Maine Coon. Og så får de pt noget godt for maven fra vetxx fordi jeg synes Sally er for tynd...
Jeg synes de både spiser og drikker godt alle sammen, men når de så gerne vil have det og i siger det er ok, så synes jeg da de skal til at have våd 1 gang om dagen...
Mange tak
okt 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 22
Både vådfoder og tørkost eller kun??