1.335 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Vådfoder. Vådfoder.

Hej KG..

Har læst så mange der fraråder Royal Canin i diverse tråde herinde.

Derfor var jeg liiiiige en tur, i Maxi zoo hvor jeg fortalte alt dette med foder ift korn og spurgte om de havde noget med minimalt korn/helst ingen.. Har nemlig fodret med RC kitten, både vådkost og tørkost.
Blev forslået denne og en anden med anden smagsvariant:
http://www.maxizoo.dk/kitten-poltru-400-g.html
købte en af hver, for at prøve om det faldt i god jord hos hende den kræsne her i hytten.
Tørkosten spiser hun kun RC og får hende ikke til andet (har prøvet)
Kender nogle denne vådkost og kan sige om det er godt eller skidt? Evt som kan fortælle hvad jeg skal gå efter på varedeklarationen?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vådfoder.
  • #1   17. jan 2014 Lux vådfoder fra Aldi er godt og billigt. 5,5 kl pr dåse med 400g, ingen korn, ingen sukker og Ca 60 %kød
    Jeg ser efter om der er plantedele i eller andre ting som jeg synes er ulogiske i kattemad (granatæble, yucca, lavendel og den slags) ved ikke om det er det rigtige jeg ser efter...
    Jeg ser først og fremmest på kødindholdet, det skal være så højt som muligt! Og så ellers så lidt af andre ting som muligt...
    Det er mit bud

• #2   17. jan 2014 Jeg fodre også med lux fra aldi.

• #4   17. jan 2014 Giver også vores LUX fra Aldi

• #6   17. jan 2014 Ja jeg har prøvet det mærke, dog i voksen varianten, det er rigtig fint fyldt med kødstykker så vid jeg husker, dog syntes jeg den er for dyr og vælger hellere Bio Plan: (link fjernet)
    Eller Select Gold dåse: (link fjernet)
    De er billigere og lige så gode stadig uden korn og sukker, Select gold dog kun når der er tilbud smiley men er meget glad for Bio Plan, der er 60 % kød og det dufter og ligner kød stykker der er i dåsen, og kattene er vilde med det..
    Dog køber jeg mest LUX fra Aldi, de andre mærker får de når de skal have lidt ekstra godt smiley

• #7   17. jan 2014 Ja Natascha smiley hvis dine katte vil spise det smiley mine vil i perioder men bliver hurtig træt af LUX og så får de en pause.
    Nille det er altid godt, at satse på så meget kød som muligt og helst ikke for meget korn og sukker, men i sidste ende er det jo katten der bestemmer om den vil spise det vi syntes den skal smiley og det er vigtigt din kat får vådfoder, så jeg håber du finder noget den vil spise smiley

• #8   17. jan 2014 Vores gider kun den gule og den orange lux fra aldi. De gider i det hele taget kun hvis det er bidder i gele, alt hvad der hedder pate det sender de kun et fornærmet blik. Skøre kræ smiley

• #9   17. jan 2014 Ha mine gider kun Pate og hader alt der er i gele, er det bidder i sovs kan det gå an, men kun hvis jeg moser bidderne med en gaffel, sjovt som kattene har deres ideer smiley smiley

• #11   17. jan 2014 Mine vil helst have det i sovs smiley

De 2 unge spiser råt.

• #12   18. jan 2014 Jeg fodre med LUX fra aldi (gul og orange), mine er vilde med det, derudover fik jeg en pakke med potions poser med, sidst jeg købte tørkost på zooplus.de, og så køber jeg vådfoder i potions poser, når jeg er ude og handle, og synes kattene skal have lidt andet, dog bliver det kun købt uden sukker og korn. Netto har lige fået en ny billig udgave, gav 20 kr. for 8 x 100 g. dyre end LUX, men okay til en afvæksling. Det var kun den ene slags der indholdt lidt sukker (stod rimlig langt nede på indholds listen).

• #13   18. jan 2014 Tilde vil have den blå fra Aldi smiley

• #14   18. jan 2014 Mine spiser alle 4 lux og indtil videre også alt andet jeg har serveret smiley
    Pt får de bozita 93%kød morgen og lus aften. Så er der lidt afveksling og begge er ok i pris smiley

• #15   18. jan 2014 Jette, ved godt det er vigtigt misseren får vådkost osv smiley Det eneste jeg kan få hende til at spise (nok af) er det der i tørkosten hedder Royal Canin kitten 36 og i vådfoder Royal Canin Kitten Instinctive.. Og alt andet jeg servere, bliver der snust til og så er det det..
    Prøvede idag at hælde mere vand til i håb om det kunne ændre, frøknens appetit, men nej. Og igår prøvede jeg så at hælde en pose Royal Canin Kitten Instinctive og bum, så var skålen tom..
    Hvad gør jeg ved dette, da vi begge ved Royal Canin ikke er godt? Er det 'godt nok' når hun ikke vil spise andet? Handler det om Royal Canin, har hun nemlig intet problem med spise (meget endda) .. smiley

• #16   18. jan 2014 Alt vådfoder er bedre end intet... Uanset mærke i min verden..

• #17   18. jan 2014 Det eneste vådkost som gør noget godt er jo det som lander i kattens mave smiley og du kan ikke tvinge dem, og alt det som ender i skraldespanden og ikke i maven er dyrtså giv dem det de vil have.
    Og vil du forsøge, at ændre noget skal det være super langsomt, og sammen med det de kan lide smiley

• #18   18. jan 2014 Super smiley Tak

• #19   18. jan 2014 prøv evt, med lakseolie ovenpå i tilvænnings perioden, vi bruger Aniifit vådfoder som vi køber i Tyskland, det er levnedsmiddel kvalitet kød der brugt til at lave det af, så de spiser ikke så meget af det da der ikke er alt det fyldstoffer i det, men det er lidt dyrere end Royal Canin at fodre med.

• #20   18. jan 2014 Jeg har forresten haft held med at overtale mine til at prøve nyt kød, ved at kamouflere det med Miamor creme (lever-, vitamin og malt) De smager på hvad som helst der er en af de cremer på smiley

Kommentér på:
Vådfoder.

Annonce