2.495 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
min kat er blevet bidt ??? min kat er blevet bidt ???
hej
min kat pjevs har de sidste dage været mere rolig end hun plejer at være og idag opdagede jeg der var 3 "bid" mærker på ca 2 cm på hendes mave nede ved bagbenene, det ser okay rent ud, jeg vaskede hendes sår med rent vand men hvad for creme/andet kan jeg bruge ? har noget aloe vera uden parfume kan det evt bruges?
0 synes godt om
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
men ellers så hold øje med at hun ikke får ondt.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Bidsår består som regel af 2 x 2 huller, der sidder et stykke fra hinanden (efter hjørnetænderne i over- og undermund).
Alt efter hvordan sårene er placeret, kan hun så have revet sig?
Har du taget hendes temperatur?
At hun er mere stille end normalt, KAN skyldes hun har feber pgr. infektion eller smerter, og så kommer du ikke uden om et besøg hos dyrlægen.
Er sårområdet ømt?
Jeg ville ikke bruge aloe vera i hverken åbne eller betændte sår, men i stedet noget klorhexidin sårrens (fås hos dyrlægen og på apoteket).
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Når katten er påvirket = mere stille bør du få dyrlægen til at se på den - den skal sikkert ha' antibiotika
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 52
jeg ved ikke om det er bid sår?? hun kan have revet sig for der er ikke rykket totter af pelsen.. hun er jo fritløbende kolonihave kat så det slet ikke udelukkes..
var ude og kigge til hende i aftes og her til morgen hvor hun kom ud og hilste som hun plejer hvilket hun ikke gjorde igår.. så lidt bedring er der, hun spiser os som hun plejer..
kan godt komme til sårene
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 52
det går meget bedre med den lille pjevs, sårene læges fint og hun er mere i hopla for hver dag der går, hun kan dog ikke springe op i sofaen endnu så "vi" har lavet et par trin så hun kan
min kat er blevet bidt ???