2.495 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

min kat er blevet bidt ??? min kat er blevet bidt ???

hej

min kat pjevs har de sidste dage været mere rolig end hun plejer at være og idag opdagede jeg der var 3 "bid" mærker på ca 2 cm på hendes mave nede ved bagbenene, det ser okay rent ud, jeg vaskede hendes sår med rent vand men hvad for creme/andet kan jeg bruge ? har noget aloe vera uden parfume kan det evt bruges?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min kat er blevet bidt ???
  • #1   6. jan 2009 var jeg dig ville jeg nok lige tage en smut forbi dyrlægen for lige at være på den sikre side. Der kan let gå betændelse i bid smiley

men ellers så hold øje med at hun ikke får ondt.

• #2   6. jan 2009 To cm lyder godt nok ikke til at være bidmærker, med mindre der efterfølgende er opstået bylder, der er gået hul på.

Bidsår består som regel af 2 x 2 huller, der sidder et stykke fra hinanden (efter hjørnetænderne i over- og undermund).

Alt efter hvordan sårene er placeret, kan hun så have revet sig?

Har du taget hendes temperatur?
    At hun er mere stille end normalt, KAN skyldes hun har feber pgr. infektion eller smerter, og så kommer du ikke uden om et besøg hos dyrlægen.

Er sårområdet ømt?
    Jeg ville ikke bruge aloe vera i hverken åbne eller betændte sår, men i stedet noget klorhexidin sårrens (fås hos dyrlægen og på apoteket).

• #3   6. jan 2009 Bidsår skal hodes åbne s de ikke lukker bakterierne inde, for så går det galt.
    Når katten er påvirket = mere stille bør du få dyrlægen til at se på den - den skal sikkert ha' antibiotika

• #4   7. jan 2009 hej

jeg ved ikke om det er bid sår?? hun kan have revet sig for der er ikke rykket totter af pelsen.. hun er jo fritløbende kolonihave kat så det slet ikke udelukkes..

var ude og kigge til hende i aftes og her til morgen hvor hun kom ud og hilste som hun plejer hvilket hun ikke gjorde igår.. så lidt bedring er der, hun spiser os som hun plejer..
    kan godt komme til sårene

• #5   10. jan 2009 hej igen..

det går meget bedre med den lille pjevs, sårene læges fint og hun er mere i hopla for hver dag der går, hun kan dog ikke springe op i sofaen endnu så "vi" har lavet et par trin så hun kan smiley

Kommentér på:
min kat er blevet bidt ???

Annonce