{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

Killing: Hvad bør prisen indeholde? {{forumTopicSubject}}

Jeg er igang med at undersøge mine muligheder for at få en dejlig brittekillling smiley
De forskellige opdræt tilbyder generelt stamtavle, 1. vaccinnation, ormekur (hvis nødvendigt), sundhedsattest/-tjek samt en startpakke med foder.

Jeg er dog stødt på opdræt, som tilbyder købskontrakt. Det forvirrer mig lidt, er det ikke være inkluderet hos alle ved at man køber en killing? Eller er det en speciel kontrakt? Ydermere hvad er en købs-/salgskontrakt?

Derudover er der ét opdræt som inkluderer en navnelbroksattest. Er det "nødvendigt" siden kun et opdræt inkluderer dette?

Priserne er selvfølgelig lidt varierende de forskellige steder. Dog er der ikke helt sammenhæng mellem pris og det der inkluderes.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killing: Hvad bør prisen indeholde?
  • #1   9. jan 2009 Jeg er helt med på, at min misser skal chip- eller øremærket. Neutralisation er også et must, da det bare skal være en (for)kæle(t)kat! smiley Disse regner jeg selv med at måtte "ordne".

Jeg har kun ledt efter killinger fra killingelisten.dk. Selvfølgelig skal man se steder grundigt efter før man køber, men er de nævnte opdræt på killinglisten ik seriøse? Eller kan alle "være med"?

• #2   9. jan 2009 Nu kan jeg jo kon svare for mig selv...
    jeg skriver om kontrakten i mine salgsanonncer, så dem der læser dem er klar over at der er sådan en...plus alt det andet, for det der skal følge en kat fra et reg opdræt er
    stamtavle
    vaaccinationsattest og sundhedsattest
    købskontrakt

• #4   9. jan 2009 Hvad dækker en sundhedsattest? Bør den inkludere en navlebroksattest?

• #5   9. jan 2009 I prisen på min Main Coon Nimbus fik jeg følgende, som jeg i den grad synes er en dejlig færdigpakke:

- Katten (selvfølgelig smiley )
    - Sunhedsattest, med diverse tjek - inkl. navlebroksattest.
    - Stamtavle
    - 1. vaccine
    - Neutralisering
    - CD med billeder
    - Købskontrakt
    - Startpakke.

Det eneste "negative", jeg har at sige om min opdrætter, er at hun da godt kunne have sagt at jeg skulle medbringe en trailer, med alle de startpakker jeg fik. smiley

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #6   9. jan 2009 Stamtavle
    1-2 vacciner afhængig af alder
    Købskontrakt
    Chipmærkning
    Registrering i Katteregisteret
    Killingepakke
    legetøj
    Livslang support
    Sundhedsattest
    navlebroksattest
    Og selvfølgelig katten smiley

• #7   9. jan 2009 Hvad dækker en sundhedsattest? Bør den inkludere en navlebroksattest

jep.. og at katten er sund og rask

• #8   9. jan 2009 Registrering i Det Danske Katteregister:
    er det en del af det at få katten chippet eller øremærket?
    Eller er det forskellige "ting"?

• #9   9. jan 2009 Køber du en racekat skal der følge en kontrakt med. Det vil jeg også tro der gør alle steder, men ikke alle skriver det på, da de tager det som en delvfølge.

• #11   9. jan 2009 Altså der SKAL følge kontrakt, vaccine (sundhedsattest inkl. navlebrok), stamtavle og kontrakt.
    Derudover når JEG sælger killinger medfølger:

Til kæl:
    1. + 2. vaccine
    Sterilisering
    Chip + reg. i det danske katteregister (ja, det hænger som regel sammen)
    ormekur
    madpakke
    billeder
    livslang support (som der så pænt står ovenover) smiley

har jeg glemt noget ??

Til avl bliver de selvfølgelig ikke steriliseret, tilgengæld medfølger en blodtypetest, og røde katte medfølger også om de bærer chokolade osv (farven). Evt kan et pas medfølge.

• #12   9. jan 2009 Da jeg købte bailey fik jeg

Stamtavle
    vacciner
    ormekur
    Chip
    Pas (da han er fra sverige)
    Legetøj
    En killingpakke fra royal canin, hills også nogle andre som jeg ikke lige kan huske navnet på
    Billeder
    tæppe som luget af mor og søskene
    Sundhedsattest
    købskontrak

• #13   9. jan 2009 Navlebroksattest er påkrævet hvis det er en kat, der skal bruges til avl, ligesom det skal dokumenteres at den har begge testikler og ikke er kryptorkid eller monorkid. Hvide katte skal desuden være testet, at de er hørende.

Det er altså ikke nødvendigt med navlebroksattest, når det er en kælemisser.

• #14   9. jan 2009 nu kommer det jo først og fremmest an på racen....nogle racer er dyerere end andre....

mine kommende killinger (fladsnuder) vil koste 5.500 kr....og det er med:
    sund og rask killing (min 16 uger) som er fuld af selvtillid og gåpåmod
    stamtavle
    1.+2. vaccination
    øremærke/chip (frit valg) incl. registrering
    neutralisation
    billeder på cd
    livslang support
    kontrakt ( som indekat)
    killingepakke
    noget af det grus vi bruger (hvis du ønsker det)
    seng + legetøj
    fuld returet inden 1 md.

• #15   9. jan 2009 hov jeg glemte lige
    Negative PKD attester fra begge forældrekatte og navlebroksattester, samt sundhedsbøger
    at killingerne er orme og loppe fri er en selvfølge

Kommentér på:
Killing: Hvad bør prisen indeholde?

Annonce