1.105 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Katte og diabetes (Fodermærker) Katte og diabetes (Fodermærker)

Min hunkat GiZmo får insulin og har fået Hills P/D (tror jeg det er) tørkost fra dyrlægen, det spiser min anden kat også af.

Men jeg tækte på at skifte mærke til Royal Canin, men der er jo rigtig mange slags, hvilken skal jeg vælge ?
Det skal have et lavt indhold af kulhydrat og fedt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte og diabetes (Fodermærker)
  • #1   14. jan 2009 Jeg går ud fra, at det er dyrlægen, der har anbefalet det foder, hun får nu, og hvis hun trives med det, ville jeg IKKE skifte foder uden at kontakte dyrlægen først.

Du er vel klar over, at sukkersyge - især hos yngre katte - godt kan forsvinde?
    Også, at en blodprøve, taget i forbindelse med narkose, kan vise forhøjelse af blodsukker, uden det er sukkersyge?.
    Dette bare for en sikkerheds skyld, hvis du ikke vidste det i forvejen.

Held og lykke!

• #2   14. jan 2009 Jeg er godt klar over at blodprøvet kan vise lidt forhøjede værdier ved stress, hun har haft det i tre år nu.

Jeg synes bare tit at hun kaster op, især her efter jul, men måske er det bare tit til et nyt eftersyn af hende.

• #3   14. jan 2009 tit= tid

• #4   14. jan 2009 Du kender det nok, men alligevel:
    (link fjernet)
    (Om sukkersyge hos katte)

• #5   14. jan 2009 det er klart at din kat er på specialkost. jeg ville ikke umiddelbart skifte til andet foder. men tag en snak med dyrlægen om det.

• #6   14. jan 2009 Jeg ville ikke anbefale dig at skifte foder uden at snakke med dyrlægen først, rigtig meget kattemad indeholder nemlig sukker og det tåler din kat jo ikke. Du er heldig at din kat kan leve med sukkersyge, jeg måtte desværre aflive min på den konto.

• #8   1. sep 2015 Insulin er ikke så dyrt. Min kat fik Caninsulin og jeg lånte en blodsukkermåler af dyrlægen og skulle kun selv købe strimlerne.
    Så fik den RC Diabetic, og jeg tror at de har den hos Zooplus nu, synes at jeg har set den.
    Sprøjterne var heller ikke vildt dyre, der var vist 50 i en kasse.
    Så vidt jeg husker skulle man ikke betale for beholderne til at kassere sprøjterne i, men vi er også helt tilbage til 2010, så meget har sikkert ændret sig smiley

• #9   2. sep 2015 Jeg vil nok sige, at Gizmo, min kat med sukkersygen. Var verdens dyreste kat smiley
    Hun fulgte med da vi købte et fritidshus, og hun var igennem forskellige sygdoms forløb og de sidste par år havde hun så diabetes. Selve insulinen og sprøjterne kostede ikke meget. Men hun var til tjek hos dyrlægen lidt oftere end andre katte normalt gør. Men hun var så taknemlig og tiltrods for at hun havde været en herreløs kat som strejfede rundt på grunden. Så flyttede hun med os hjem til en bylejelighed hvor hun blev indekat sammen med vores hankat. Og kom selv når man kaldte, når hun skulle have sprøjterne to gange om dagen. Og penicillin piller slugte hun også direkte fra en flad hånd.
    Efter hendes død, kørte vi ned til sommerhuset og der er hun begravet.

Kommentér på:
Katte og diabetes (Fodermærker)

Annonce