1.105 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Katte og diabetes (Fodermærker) Katte og diabetes (Fodermærker)
Min hunkat GiZmo får insulin og har fået Hills P/D (tror jeg det er) tørkost fra dyrlægen, det spiser min anden kat også af.
Men jeg tækte på at skifte mærke til Royal Canin, men der er jo rigtig mange slags, hvilken skal jeg vælge ?
Det skal have et lavt indhold af kulhydrat og fedt.
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Du er vel klar over, at sukkersyge - især hos yngre katte - godt kan forsvinde?
Også, at en blodprøve, taget i forbindelse med narkose, kan vise forhøjelse af blodsukker, uden det er sukkersyge?.
Dette bare for en sikkerheds skyld, hvis du ikke vidste det i forvejen.
Held og lykke!
jan 2009
Følger: 16 Følgere: 6 Katte: 4 Emner: 10 Svar: 25
Jeg synes bare tit at hun kaster op, især her efter jul, men måske er det bare tit til et nyt eftersyn af hende.
jan 2009
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
(link fjernet)
(Om sukkersyge hos katte)
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.281
Så fik den RC Diabetic, og jeg tror at de har den hos Zooplus nu, synes at jeg har set den.
Sprøjterne var heller ikke vildt dyre, der var vist 50 i en kasse.
Så vidt jeg husker skulle man ikke betale for beholderne til at kassere sprøjterne i, men vi er også helt tilbage til 2010, så meget har sikkert ændret sig
jan 2009
Hun fulgte med da vi købte et fritidshus, og hun var igennem forskellige sygdoms forløb og de sidste par år havde hun så diabetes. Selve insulinen og sprøjterne kostede ikke meget. Men hun var til tjek hos dyrlægen lidt oftere end andre katte normalt gør. Men hun var så taknemlig og tiltrods for at hun havde været en herreløs kat som strejfede rundt på grunden. Så flyttede hun med os hjem til en bylejelighed hvor hun blev indekat sammen med vores hankat. Og kom selv når man kaldte, når hun skulle have sprøjterne to gange om dagen. Og penicillin piller slugte hun også direkte fra en flad hånd.
Efter hendes død, kørte vi ned til sommerhuset og der er hun begravet.
Katte og diabetes (Fodermærker)