849 visninger
|
Oprettet:
Tisser og har fedtet pels {{forumTopicSubject}}
Vi har fået en somali hankastrat på omkring 2 år. Da vi fik ham, va han blevet kastreret en uge forinden. Han fik et bad første dag han kom, men efter det er hans pels begyndt at fedte utroligt meget omkring hans halsparti og ned langs ryggen.
Han tissede på badeværelset første dag han var her, men ellers har han ikke gjort det siden, troede jeg. I dag tissede han ind i min computer, og han har haft tisset på et tæppe inde på soveværelset fandt jeg også ud af i dag.
Jeg har hørt, at man kan give dem kvindelige hormoner? og jeg har prøvet med feliway.
Heidi
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
Var han avlskat inden du fik ham, og strintede han i det gamle hjem?
Det er jo noget stressende for en kat at flytte, så det kan jo være han stopper med det i længden.
Man kan give dem en sprøjte med hormoner, men det er ikke bare lige noget man gør. -Snak med dyrlægen.
Hvorfor blev han badet første dag hos jer? Fedtpels, er også tegn på stress. Fertile hankatte fedter i halen, og nogle gange andre steder i pelsen, særligt når de stresser og hvis den shampoo du har brugt ikke er skyllet ordentligt ud? Man skal virkelig skylle grundigt, og selvom man mener den er skyllet ud, skal man lige skylle 10 gange mere. Pelsen skal "knirke" når du kører hånden henover, før den er skyllet ordentligt.
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 17
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
nov 2006
Følger: 55 Følgere: 53 Katte: 3 Emner: 39 Svar: 222
Min lille misse pige har fedt pels og det bruger jeg til hende.
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 17
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Ja fedtet pels skyldes gerne fertilitet. Fedtet hale, fedtet krage, evt op af ryggen. Fedtet pels er ligeledes en sygdom, kan dog ik huske hvilken - mener den er arvelig, men det er så hele pelsen
At bade en sådan kat, det plejer bare at give endnu mere fedtet pels. Kroppen siger "NÅ, nu er der INTET fedt....så må jeg hellere......"
Hvis det var min kat, så ville jeg lade stå til, indtil alle hormonerne var ude af kroppen.
Derefter ville jeg puttte godt med babypudder i (nuldre-nuldre), og lade det trække til næste dag. Føle om halen stadig var fedtet - hvis, så mere pudder.
Så ville jeg ellers kæmme/børste, udefra og ind.
Børsten ville være af naturhår, eller som minimum med gummidutter, da huden er MEGET øm.
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
.......glemte lige, at hvis din hankat har været showet en del med vask/føn, så kan det ligeledes være årsagen. Pelsen reagerer, ellere nærmere huden gør.
Tisser og har fedtet pels