{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.609 visninger | Oprettet:

Svær beslutning - aflivning {{forumTopicSubject}}

Puhh jeg har i dag taget den svære beslutning og har bestilt tid til aflivning af Hønen og alligevel køre den stadig rundt i hoved på mig, er det nu den rigtige beslutning og skulle man give det en chance mere.... Arrgggg det er bare ikke sjovt det her....

Hønen har siden jeg fik hende 12 uger gammel tisset alle steder og alt er prøvet, men hun bliver ved, i går kom jeg hjem fra arbejde og kom ind i et hus der stank langt væk af kattetis... Jeg åbnede alle vinduer og gik en lang tur med hundene imens, så slemt luigtede der...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svær beslutning - aflivning
  • #1   21. jan 2009 Hov jeg glemte at skrive at hun nu er 6½ år gammel så jeg har kæmpet med det her i så lang tid...

• #2   21. jan 2009 uhhh ha jeg få helt ondt i maven når jeg læser det.
    føst vil jeg sige jeg synes det er utrolig flot af dig du har hold det ud så længe..
    jeg ved hvordan du har det jeg har stået i det samme for cirka 3 år siden jeg fik min lille mille den gang som 10 uger (alt for tidlig ved jeg men den gang hviste jeg ikke beder) når men efter 2 uger efter vi fik hende begyndte hun og tisse alle venge startet på min mors ting, men gik langsom over til alle ting. hun kunne finde på og tisse på din dyne om natte slevom du lå under.. puha beslutningen var svær og havede prøvet forskellige ting men i samråd med dyrlægen fik vi hende aflivet og puha den dag var nok en af de sværeste dage i mit liv for hun var bare en kanon kat dejligt og kælen.. men dyrlægen sagde at man kunne prøve en adfærbehandler men intet var sikker så vi tog beslutningen og fik hende aflivet..

jeg ved slet ikke hvad jeg skal råde dig til det er sværet, har du snakket med en dyrlæge??

• #3   21. jan 2009 ja det har jeg, hun har været med derude flere gange og hun er undersøgt for alt og er tjekket af en adfærdsbehandler... De siger at der ikke er flere muligheder tilbage.

• #4   21. jan 2009 ja okay.. hmm ja så er spøgsmålet jo enlig bare om du kan leve med det??? hvis du forstår hvad jeg mener

• #5   21. jan 2009 Har du overvejet at få en legekammerat til hende ?...altså en mis mere ? Hvis ikke der er noget fysisk galt med hende, er det psykisk, og der kan være mange grunde til de tisser alle vegne. Det kan være bakken, der ikke er ren nok til hende (uanset hvor meget du tømmer den). Det kan være kattegruset, hun ikke bryder sig om. Det kan måske også være fordi hun er alene, og ikke bilver stimuleret på samme måde, som en kat kan gøre det. Har du talt med dyrlæge og adfærdsbehandler om dette ?

• #6   21. jan 2009 Puha, kan godt forstå din frustration ...

Jeg var selv i samme situation med vores første kat (han var en killing) ... Vi snakke også med dyrlægen om aflivning, men jeg kunne ikke få mig selv til det ...

Jeg søgte rundt på forskellige gårde om de kunne bruge endnu en gårdkat, og der var gevinst (den gård hvor han oprindeligt kom fra)... Har fået at vide at han har det rigtig godt denne dag idag og at han ikke har tisset inden døre OVERHOVEDET... Det er hårdt at se realiteterne i øjnene, men vi var bare ikke de rette katteejere for ham (han havde behov for ekstra omsorg, som vi åbenbart ikke kunne give ham dengang...

Jeg kan fuldt ud forstå din beslutning, men håber du har overvejet at ringe rundt til gårde (hvis din kat egner sig til udelivet og en gård)...

En kæmpe potekram og potetrøst er sendt herfra...

• #7   21. jan 2009 Jette øhh jeg tror altså hun har nok legekammerater da jeg har 5 katte og 2 hunde smiley Jeg troede også i sin tid at hun måske var ensom så jeg fik 2 killinger som hun tog til sig med det samme, men hun tissede stadig alle steder... Så flyttede jeg hen et sted hvor hun havde mulighed for at komme ud, men nej det har heller ikke hjulpet, jeg har prøvet næsten alle salgs kattegrus der findes og hun bruger også bakkerne, men desværre nøjes hun ikke med dem, hun tisser også i sko, dyner, tæpper, sofen, sengen og ja nu også gulvet og afløbet... Jeg har 5 bakker stående rundt omkring i huset og de bliver renset 3 gange dagligt og 1 gang om ugen bliver de vasket af i rodalon.
    Hun har fri adgang til haven...

Hun er undersøgt at dyrlægen med blodprøvnnger, scanning, urin prøver osv og det er sket rigtig mange gange og der er intet at finde, min dyrlæge er også uddannet adfærdsbehandler og har både set hende på klinikken og herhjemme og hun kan heller ikke sige andet end det er psykisk, men vi kan ikke finde ud af hvorfor...

Sanne. jeg har haft overvejet at finde et hjem til hende et andet sted, men jeg rpøvede i en periode på ½ år at lade hende bo hos min mormor i en kæmpe villa med fri adgang til have og hygge men det hjalp heller ikke...

Hun er samtidig en meget sky og utryg kat overfor fremmede så jeg tvivler på hun vil kunne fungere hos fremmede mennesker og så føler jeg også lidt at det er at give problemet videre...

• #8   21. jan 2009 Ok...nu klikkede jeg jo ikke lige ind på din profil, da jeg læste dit indlæg, og der fremgik det ikke.

Jeg kan anbefale dig at læse den tråd, hvis ikke du har gjort det - det kan være der kan hentes nogle råd der. http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=34114

Der findes deciderede kattepsykologer, som muligvis kan hjælpe, og dyrlægen kan henvise til en. Også selv om hun adfærdsbehandler.

• #9   21. jan 2009 Min Coco begyndte også at blive urenlig og tissede alle mulige steder. På plastikposer, på min dyne, op ad døre, i skabe osv. selvom han blev kastreret som killing. Jeg købte feliway til stikkontakten og steder han havde tisset blev afvasket med rodalon eller eddikevand.

Jeg fandt ud af at antallet af bakker i huset var for få. Jeg havde 3 bakker til 5 katte og de kan rende frit ud i lukket have når de ønsker det. Jeg øgede mit antal af bakker fra 3 til 6 bakker fordelt jævnt over hele huset, det hjalp utrolig meget nu var der kun spisestue han tissede i. Jeg var rimelig desparat og forsøgte at sætte en kasse op derinde også og vupti var Coco renlig og han har ikke haft et eneste "uheld" siden midt i oktober.

Mit bud på Coco's urenlighed er at jeg tror han føler sig mest tryg hvis han kan "dufte" sig selv i hele huset. Katten opfatter nemlig deres egen duft som værende beroligende.

Jeg ved ikke om du har prøvet at sætte bakker i alle rum i huset? Det har jeg nemlig undtagen køkken og gæstetoilet (der står en kattebakke i gangen tæt på dette toilet) og så har jeg et værelse (det ligger lige over for mit soveværelse) der heller ikke er bakke i, men ellers er der i alle andre rum i huset.

Blot en ide? Jeg ville synes det ville være synd at sende hende videre til en anden familie for det er ikke sikkert det er en lige så tålmodig og forstående ejer som dig, og du risikerer at de ikke vil lade katten komme ind.

Hvis du har forsøgt så meget og hun er en utryg og nervøs kat, så er spørgsmålet om det ikke er den rigtige beslutning, du har taget, ved at få hende aflivet. Jeg synes du har været utrolig tålmodig og har forsøgt en masse, det er bare ikke altid at det hjælper desværre.

• #11   21. jan 2009 Jette det er helt ok.

Tina jeg har en bakke i hvert rum og det ene er der 2 bakker i, jeg har både prøvet feliway og dap til stikkontakterne, hver gang hun har fundet et nyt sted at tisse er der sat en bakke der, så jeg synes efterhånden jeg har bakker alle steder...

Camilla hun vil ikke trives med kun at bo uden for, hun er ikke ude mere end ½ time af gangen så vil hun ind og er der vildkatte ville hun slet ikke kunne klare dem...

• #12   21. jan 2009 Nadia...

Du har truffet den rigtige beslutning for dig, - ellers havde du ikke bestilt tid -(som du sikkert har brugt lang tid på)
    men bagefter kommer ens dårlige samvittighed og du får brug for at høre om vi andre er eninge.....

Det kan lyde lidt hårdt...
    men det er dig der har "kæmpet" med katten og du kan selv mærke hvornår nok er nok.....

Har selv stået der.... og hørt på en masse velmenende ord om hvad der også lige kan prøves af eller hvem du kunne give katten til....
    men jeg nåede frem til at min kat havde haft en godt liv i 6 år - jeg ville ikke kunne klare tanken at den skulle bo andre steder ... og hvad nu hvis også de blev træt af den... og hvilket liv ville den få....osv...osv...

Hold fast i din beslutning - og giv så dig selv lov til at sørge over den lækre kat du har mistet - selvom det var din beslutning.

Det er nu engang nogle svære beslutninger der skal tages når man anskaffer sig dyr.

• #13   22. jan 2009 Nadja jeg giver marianne ret. Hold fast i din beslutning. Du kender katten bedst og du har jo forsøgt mange ting.

Det ville i hvertfald være synd at en kat der er vant til at være inde pludselig bliver henvist til kun at måtte være udenfor. Det er jo ikke kattens skyld hvis den er nervøs eller ikke trives.

Katte har meget følsomme sind og det kan være utrolig svært at tage den beslutning du har måtte træffe. Jeg har også selv måtte træffe den beslutning på en kastrat jeg havde og det er ikke behageligt.

Trøst dig med du har givet hende et godt liv og at du får hende aflivet af kærlighed til hende, desuden ved katten jo ikke den skal aflives og mærker ikke noget.

Trøstekrammer herfra

• #14   22. jan 2009 Hej nadja :o)
    Jeg er enig med de andre.. men kan godt forstå det er svært :o((
    Du kender din kat bedst og som tina skriver vil det være synd som inde kat til Udekat..
    Og så ved du også hvor hun* er henne*
    Du har gjot det bedst for hende og det ved hun også*
    Kæmpe trøsekram til dig.. *føler med dig*

• #15   22. jan 2009 Tak skal i have, jeg holder også fast i min beslutning, det har taget mig flere måneder at lave den opringning til dyrlægen og nu er den tid bestilt så i morgen kl.16.15 er der tid hos min egen dyrlæge som jeg er tryg ved. Har ringet til hende igen i dag og fik mig en lang snak med hende og hun synes også det var den eneste løsning der var tilbage...

Jeg lavede heller ikke tråden her for at få gode råd, for dem har jeg allerede fået flere gange og de er prøvet af. Jeg havde bare brug for at fortælle om min beslutning.

Lige nu skal hun forkæles godt, så jeg er ved at tø rejer op til hende som hun elsker.

• #16   22. jan 2009 Uha Nadja :o(( Jeg begynder Helt og tude :o((
    Stærkt Gået...
    Føler med dig og trøsteknus til dig..

• #17   22. jan 2009 Det er den rigtige beslutning selvom den er svær at tage, men du gør det jo af kærlighed til hende, katte har det jo heller ikke selv godt med at være "urenlige" og jeg synes du har forsøgt meget og længe, så det er helt sikkert det bedste at give hende fred.

Trøstekrammer herfra for jeg ved hvor ondt det gør....

• #18   23. jan 2009 Nadja - jeg adfærdsbehandler katte... hvad er årsagen til aflivningen?

Har de adfærdsbehandlere du har kontaktet set dig og din kat?

MVH Helle

www.kattene.blogspot.com

Kommentér på:
Svær beslutning - aflivning

Annonce