{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

"Katten efter katten" {{forumTopicSubject}}

Vores hunkat er begyndt at drille vores hankat!!
Vi har to neutraliserede Cooner, der har stor glæde af hinanden. MEN hunkatten er begyndt at drille vores hankat.
Hankatten (Cody) elsker at ligge i et af vores store vinduer i stuen, på vindueskarmen med varme. Vores hunkat (Avalon) har fundet ud af at hun ude fra vores (lukkede) have kan løbe hen til vinduet, som går helt ned til jorden, og "angribe" Cody, så han bliver vildt forskrækket og gemmer sig inde i stuen. Hun står og bokser på vinduet og når så Cody har gemt sig, så går hun hen til det næste vindue for at kigge efter ham.
Idag lukkede vi hende ind af stuedøren, for at se hvad hun havde gang i, og så løb hun direkte hen til Cody og ville slås. Det var åbenbart meget kortvarigt, og ikke alvorligt for han gjorde ikke videre modstand. Kort tid efter puttede hun sig hen til ham, hvor han så lige slikkede hende lidt oven på hovedet.

Cody har altid været en forsigtig kat, hvor Avalon er den eventyrlystne kat, som er med på sjov og ballade hele tiden. De er begge 5 år gamle, med ca 3 måneders mellemrum. Det har altid været svært at finde ud af, hvem af dem der var den dominerende kat. De spiser begge af samme skål på samme tid, selvom de har en hver, men det er som regel Cody der sidder højest ( har engang læst at det var et dominanstegn). De har aldrig rigtig "leget sammen". De har ind imellem haft nogle kampe, hvor totterne er fløjet rundt om ørene på os alle, men de er jo stadig glade for hinanden.... Det er mystisk....

Hvad kan jeg gøre?? Hun gør det flere gange om dagen. Vi leger da med hende og hun har fri adgang til kæmpe have med sø osv, som hun elsker, så hun keder sig sikkert ikke....

Cody bliver utryg, hver gang hun forskrækker ham i vinduet. Og den skøre Avalon ser bare ud, som om hun synes det er sjovt.

Er der nogle med geniale idéer til, hvad jeg kan gøre for de 2 cooner?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Katten efter katten"
  • #1   23. jan 2009 Næh men det kan jo være Avalon har fundet ud af hun kan dominere ham på den måde?

    2 af mine katte har også en underlig adfærd over for hinanden. Lillemand kan finde på at jagte Coco rundt alt imens Coco knurrer og hvæser, men Lillemand tager sig overhovedet ikke af det. De kan have nogle sprinteture igennem hele huset, det er sjældent de går i totterne på hinanden. 5 minutter efter kan de ligge sammen i sofaen og vaske og soignere hinanden.

    Jeg tror at Cody og Avalon er glade for hinanden og du ikke skal lægge noget særligt i hendes adfærd over for ham, selvom det selvfølgelig er synd han bliver forskrækket.


  • #2   23. jan 2009 Jamen hun er skør ;o)
    Hun gør det flere gange dagligt nu, og Cody er i forvejen en ret nervøs kat.... Men det går heldigvis hurtigt over. Han gemmer sig kun i kort tid ad gangen, Stakkels Cody-cat...
    Jeg vil bare så gerne skåne ham fra det. Avalon synes til gengæld at det er vildt fedt ;o)


  • #3   23. jan 2009 ... Men jeg vil jo heller ikke blande mig for meget i deres "magtkampe", hvis det er det det går ud på.

Kommentér på:
"Katten efter katten"

Annonce