Vaccination og orm {{forumTopicSubject}}
Hej Alle..
Jeg ringer til dyrlæge imorgen, men kunne være en af jer kan besvare mit spørgsmål..
Første gang siri blev vaccineret gik der ca 1½ uge, og så gik hun rundt og hostede og havde lidt diarre, og jeg fik ringet til dyrlægen og begge kattene fik en milbemax ormekur..
Nu er siri blev vaccineret for anden gang her for 1½ uge siden, og hun er nu begyndt at hoste igen..
Så jeg har egentlig et spørgsmål.. Er det normalt sådan at katte får orm kort efter at de har fået vaccination? Når jeg tænker over det giver det meget god mening, at man går ind og piller ved immunsystemet ved vaccinationen og derefter får katten orm fordi det er nede efter indsprøjtningen.. passer det eller? (jeg fik ikke spurgt dyrlægen første gang)
Bare sådan så jeg næste gang (3. vaccination da hun ikke har haft sin mors antistofer) får en ormepille med hvis det sker endnu engang..
Jeg må indrømme, har haft kat før hos mine forældre som selvfølgelig havde orm engang imellem men den var jo også en huskat og udendørs, så jeg kan ikke rigtig se hvordan en kat som går indendørs får orm..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Har man udekatte er det en god ide at aforme dem ca. 14 dage FØR de vaccineres.
Det lyder mærkeligt med indekatte - kræver moderen også er indekat
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 21
Så han regnede vel med at hun havde orm..
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Aldrig - mere - vaccination og ormekur samtidig.....
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Godt og rigtigt tænkt Rie
Og omvendt reagerer immunsystemet ikke optimalt på vaccinen, hvis katten har orm, når den vaccineres.
Mine får derfor altid ormekur ca. en uge <b>før</b>, de vaccineres.
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 946
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
Jeg har godt nok fået ormekur til mine uden at lave de prøver da de er udekatte og
jeg har set orm på en af mine katte fornylig, så blev alle behandlet på en gang...
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Vaccination og orm