{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

skal flytte. hva bedst {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg skal flytte om 2 uger, men kan begynde at flytte mine ting ind fra på søndag, om 2 dage.. Hvad er bedst mht flytning af min kat-er overgangen bedst fra den ene dag til den anden, eller vil det være en god ide at have den med derover nogle gange inden? Og vil det ik være en fordel at hun ik må komme ud det nye sted den første måned? (hun kommer ud her hvor jeg bor nu)
På forhånd tak!
Mvh Judith

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal flytte. hva bedst
  • #2   30. jan 2009 okay. tak;-)
    Hvor langt kan en kat finde hjem igen.. Jeg flytter 18 km....

• #4   30. jan 2009 Jeg synes ikke du skal begynde at tage katten med frem og tilbage inden du flytter ind.

Hvis du allerede nu er begyndt at flytte dine ting ind i den nye bolig, så kan du gøre et rum klar til katten. Sådan gjorde jeg, da jeg flyttede med en kat:
    Et rum var gjort klar med hyggetæpper, grusbakke, vand- og madskål, og sprayet med Feliway.
    Da flyttemændene ankom, fik jeg katten i transportkasse og kørte afsted med hende til ny bolig.
    Katten og jeg blev så siddende i det rum, der var gjort klar, indtil flyttemænd og venner havde flyttet resten ind.

Hvis din kat falder hurtigt til, vil jeg mene at 14 dage er nok at holde hende inde. Og lad endelig en dør stå åben de første gange hun er ude, så hun hurtigt kan smutte ind igen, hvis noget forskrækker hende.

God flytning!

• #5   30. jan 2009 Som Krista skriver, så vent med at flytte hende til aller sidst.
    Lad hende evt. være på et aflukket værelse med sin bakke, mad og vand og en hule, hun kender, mens I pakker det sidste læs.

Sæt hende også ind på en lukket værelse det nye sted med de samme tin, og når tingene så er kommet delvist på plads i resten af huset, kan I lukke døren op.

Jeg ville også vente i hvert fald en god måneds tid med at lukke hende ud.

• #6   30. jan 2009 Jeg foretrækker det så omvendt. Det kræver selvfølgelig at der er mulighed for at andre overtager resten af flytningen, så man selv kan være hos katten til tingene er på plads.
    Hvis du flytter katten som det sidste, så hold hende i roligt aflukket rum imens der bliver flyttet slæbt og regeret.

• #7   30. jan 2009 jeg er 100% enig med Krista...

Har efterhånden flyttet mine katte nogle gange, og min erfaring siger at det er bedst at flytte katten som noget af det sidste... Det gamle hjem, vil stadig have lugten af jer når mange af tingene er væk. I det nye er der intet der lugter af hjemme...

Hold gerne katten inde i ca 1 til 2 mdr hvis det er muligt. De første gange den skal ud i det nye hjem, så er du med så den føler sig tryk ved tingene...

• #8   31. jan 2009 Da jeg flyttede for 1½ år siden,kom alle mine katte i pleje hos en sød kollega,for så var der ingen der skulle være nervøse for åbne døre m.m. og der var ingen stressede katte.
    Det var en super god løsning og har man ikke mulighed for dette,så ville jeg sætte katten i et værelse i det gamle hjem med alt tilbehør m.m. og så låse døren,simpelthen for at undgå at nogen ved en fejltagelse for åbnet døren og missen smutter ud i panik...

• #9   31. jan 2009 okay. tusind tak for svarene!
    Vil måske prøve det med at hun skal passes stille og roligt hos min veninde, så der ik er stress på..
    knus

Kommentér på:
skal flytte. hva bedst

Annonce