5.640 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
72 Svar
Kom hjem til skadet kat Kom hjem til skadet kat
For f..... da. Kommer hjem fra familiemiddag, åbner døren også stikker whiskey i et vral og vælter rundt på tre ben og fultstændig sort i hovdet. Højre forben total hævet og blodig og han piver som pokker.
Har givet ham en kvart alprozulam og må prøve at rense såret når den virker..
0 synes godt om
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Du har forhåbentlig IKKE givet din kat det jeg tror er menneskemedicin ???
I så fald skal du ringe til dyrlægen OMGÅENDE og fortælle dyrlægen præcist hvad det er du har givet din kat !!
Menneskemedicin kan selv i minimale doser være dødbringende for en kat,min gl. nabo gav sin kat et eller andet smertestillende og det døde den af om natten...
Ring til dyrlægen og forklar situationen,omgående !!!
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
jan 2009
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 73
jun 2006
Når du nævner at benet er totalt hævet,så er det ikke noget du selv skal røre ved,bl.a pga de store smerter katten har.
Fatter ikke at du ikke har ringet til dyrlægen,i stedet for at experimentere med noget medicin,du ikke ved er det rigtige til den situation.
Havde jeg gjort tilsvarende i mit job som so.su.ass.,havde jeg godt nok skulle stå skoleret senere !!
jan 2009
feb 2005
Og det er da ret hurtigt den kat har fået det godt i forhold til hvad du starter med at skrive....
feb 2005
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
Stakkels lille Whiskey... han må hellere ha smerter end hans mor får lommesmerter... tsk tsk...
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 120 Svar: 957
jul 2007
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 26
Nej DET er da ikke akut.. Jo det er!
Din kat har sikkert stærke smerter, vil du udsætte den for det, til på mandag?
jun 2006
Forstår så bare ikke helt starten af tråden,der var da godt nok panik på...
I øvrigt koster det ikke noget at ringe til dyrlægen og forhøre sig - og hvis det gør,så er det kun minimalt ift et natbesøg..
Man har trods alt et ansvar over for sine dyr og er man usikker på situationen,ringer man til noget der ved noget om ens problem...!
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
jeg er sikker på at hvis det er nødvendig ringer du til en dyrlæge.
mine dyr kommer kun til dyrlægen når tingene er alvorlige , hvis det er noget i en weekend
feb 2005
jan 2009
Jeg har dyrelæge regninger på mine katte for 15000kr. for det sidste år, så slap lige af. Ringer I efter vagtlægen fordi ungen har slået knæet på legepladsen. Mine katte kommer altid i første række og har faktisk taget førstehjælps kursus hos min dyrlæge.
feb 2005
jun 2006
Nu kan du rode og rage i benet som du vil........
feb 2008
Mette..... Det er ikke at spilde dyrlægens tid i det tilfælde hvor katten ikke vil støtte på benet... en kat har en meget høj smertetærskel og den har ondt hvis den ikke støtter....
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
feb 2008
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 205
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 66 Svar: 480
Håber det går bedre med din Whiskey
Jeg havde selv valgt at gå til dyrelæge med mine katte, hvis de var kommet til skade, men jeg har heller ikke rigtig så meget viden om sår ved katte, så derfor dyrelæge.
held & lykke med ham.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Giver en flænge øjeblikkeligt en så voldsom hævelse??
jul 2008
Følger: 55 Følgere: 52 Katte: 2 Emner: 225 Svar: 1.182
synes I dømmer hårdt .. selvfølgelig skulle en dyrlæge været kontaktet for rådgivning og evt besøg med henblik på behandling .. noget medikament for hævelse og pennecilin og smerte stillende .. en voksen kan kan tåle 1/4 kodimagmyl , ved jeg fra min dyrlæge ..
men håber ikke det er så slemt som ført skrevet i tråden
jul 2008
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 66 Svar: 480
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Angst og urotilstande. Alkohol-abstinenssymptomer. Ikke-psykotiske tilstande præget af angst, uro og depression. Panikangst.
"vælter rundt på tre ben og fultstændig sort i hovdet. Højre forben total hævet og blodig og han piver som pokker."
Der skal utroligt meget til, at en kat giver udtryk for smerter. Gør den først det, har den voldsomme smerter.
En rift alene er <b>ikke</b> årsag til, at et ben hæver totalt op. Det skyldes som regel knoglebrud.
Og så skriver du, at katten er fuldstændig sort i hovedet.
Har du fundet ud af, hvad det skyldes?
Katten kan meget vel være påkørt og også have indre kvæstelser, og uanset hvad andre så siger, har jeg kun ét ord for din behandling af katten:
<b>VANRØGT</b>
jul 2008
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 109
WOW hold da ferie man er hurtig på aftrækkeren med diverse ukvems ord her.
Kan godt være katten skulle ha været til dyrlægen, men der findes godt nok en anden og bedre måde at sige det på !
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
En maine coon jeg havde var blevet påkørt af en bil (uden jeg vidste det) og jeg fandt ham i kælderen. Jeg tog ham op og satte ham ned igen og han haltede en smule på det ene bagben. Selvfølgelig gav jeg mig til at undersøge hans pote og ben og fik ved et tilfælde set på hans kløer på forbenene. De var flossede på begge poter hvilket min dyrlæge havde fortalt mig engang var indikator for katten højest sandsynlig var blevet ramt af en bil.
Afsted til dyrlæge omgående hvor røntgenbillede viste et 3-dobbelt bækkenbrud. Trods det at katten må have haft store smerter, kom der ikke så meget som et kny fra ham.
Når en kat reagerer som trådstarter skriver, ja så har den store smerter og bør tilses af en dyrlæge, som minimum bør man i hvertfald kontakte en dyrlæge telefonisk frem for at skrive i et katteforum. At folk selv "leger" dyrlæge bryder jeg mig ikke om. Et er at man har lært førstehjælp (dvs. standse blødninger osv), noget andet er selv at give sig af med at behandle dyret uden at vide om det skader mere end det gavner!!!
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Jeg er begyndt at bekymre mig for mig sellv, da jeg i mange tilfælde er holdt op med at give udtryk for min egen moral/holdning. Ene og alene fordi nogen føler det som nedhagling - jeg mener nu det er mig der bliver nedhaglet.
Der er for mange der aldrig burde have haft kat - de er ganske simpelt ikke ansvaret bevidst. Det er så skammeligt!
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Når en kat viser den har ondt, så har den sku ondt, og der hjælper en førstehjælp ski da ikke, den kat skal til dyrlæge...
Jep vi er nogen der er hurtige på aftrækkeren.. det er da klart, når et dyr er skadet og den ikke kommer i den rigtge behandling...
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
der er vist nogen der tror de er eksperter i katte, man kan selv bedst bedømme hvor nødvendig der er med dyrlæge
jeg synes Iben har handlet fuldt forsvarligt og fornuftig, indlægget lyder nok værre end det er.
dec 2006
Jamen for søren da... katten er skadet, og hun har givet den beroligene..
katten har ondt efter hvad hun skriver, den er blodig skriver hun, sort i hovedet.. hmmmmm
jul 2008
vi hører sikket senere hvordan det går med missen
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 30 Svar: 393
Ja, det er da dyrt at tage katten tilo dyrlæge lørdag aften, men hvis man ikke har lyst tiol at skulle betale det, skal man så bare ikke have dyr.
de ved nemlig ikke hvornår dyrlægen har almindelig åbningstid, og kan derfor ikke planlægge sygdom og ulykker efter det.
Hilsen Dorte, der ville synes det var fedt, hvis hun på et år kunne nøjes med at bruge 15.000,- på dyrlægen.
dec 2006
det kunne jo være man kunne får ro på...
fra Hanne som ønsker sig en bedre dyrvelfær
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
Det eneste jeg vil sige er : Godt jeg ikke er hendes kat
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 109
Nej emnet skulle slet ikke ha været oprettet før der var styr på situationen.
Det er jo skrevet lidt i chok tror jeg og tit så opfatter man tingene lidt forkert når man bliver forskrækket. Og så kan det måske komme til at lyde meget værre end det er.
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 30 Svar: 393
Os der har det sådan vi er jo bare pyldrede ved du nok.
Jeg græder indvendig ved tanken om den stakkels kat, som har så ondt at den ligefrem piver over det.
Jeg har for en del år tilbage arbejdet hos en dyrlæge. Vi fik en kat ind med knust bækken og en 18 cm. flænge i siden, hvor tarmene kunne ses, den sagde ikke et kvæk. (den blev aflivet øjeblikkeligt, og køteren der havde tilredt den sådan gjorde også)
Så hos mig ville jeg om det havde været nødvendigt taget en taxa til dyrlægen med min kat hvis den var hævet og peb.
Og så kan i kalde mig pyldret alt det i vil, jeg kan leve med det.
Spørgsmålet er om denne stakkels kat kan det?
Og Charlotte, hun har jo givet katten beroligende medicin, så jo den soverjo, men hvad når den vågner?
Hilsen Dorte der stadig synes det er vanrøgt ikke at kontakte dyrlægebn.
jul 2008
dec 2006
Jeg tæker ligesom så mange andre, på hvordan, den kat har det, og på hvordan ejeren har det...
apr 2005
feb 2005
Hvad fanden skulle jeg have sagt da min hund skulle bruge en tarm operation der ville koste omkring 15000 kr... Øhh desværre ven du må vente til i snære uge der har jeg fået løn.... Nej han blev da opereret da han havde brug for det og han har det perfekt i dag, jeg fik en regning på 13500 kr og hvad så, jeg fik en afbetalings ordning med min dyrlæge og betalte det meste da jeg fik pengene retur fra forsikringen....
dec 2006
dec 2006
Det koster ikke noget at ringe til dr. dyr, og det vil altid være det første jeg gjorde, hvis der skulle ske noget med mine katte... om ikke andet, så for at blive beroliget!
Jeg kan heller ikke slippe denne tråd, før der er godt nyt om katten.
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
dec 2006
Men det kan jo være ( og det håber jeg) at hun har skrevet indlægget, med den tanke at "overdrivelse fremmer forståelsen". Hun har jo sørme fået opmærksomhed. Men jeg ved da også fra mig selv, at hvis jeg går i panik, så kan jeg sige nogle uforståelige ting, og i dette tilfælde, kan man måske skrive nogle mærkelige ting. (Jeg tror nu aldrig at KG ville være min første tanke, hvis en af mine elskede katte skulle komme til skade).
Men jeg forstår så ikke at hun kan tage det såååå roligt, bagefter og så sev lege dr. dyr. Det lød helt klart, som noget jeg ville ringe til en dyrlæge om. Så kunne dyrlægen i telefonen, så vurdere om det var nødvendigt at se katten. Jeg ville være MEGET overrasket, hvis dyrlægen ikke så det nødvendigt at undersøge denne kat!!!
apr 2005
apr 2005
maj 2007
(Han er en tidligere staldkat fra naboen).
apr 2005
maj 2007
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 104
Janni L
dec 2006
Vi er ikke fejlfrie, netop derfor ville vi kontakte dyrlægen, i stedet for selv at diagnostisere!!!! Det er da de færreste der kan behandle en kat, der hjemme, som måske har et brækket ben.... Jeg værken kan eller vil!
nov 2008
Jeg er hverken fantastisk eller fejlfri - men jeg er omsorgsfuld over for mine dyr for de er mit ansvar og det er mig der har valgt at have dem
jan 2008
i så fald, del gerne med os der sidder og er bekymrede
jan 2008
maj 2007
Jo, måske noget i retning af, at katten har det fint og spurter rundt på alle fire ben, som om intet var hændt.
Eller også bliver tråden bare slettet som lignende tråde før.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Man er ikke ekspert fordi man har førstehjælp til dyr. Synes det er fint at have, så man i en akut situation kan hjælpe, men man bør da altid få undersøgt dyret af dyrlæge bagefter. Den kan jo have brækket noget eller have indre blødninger du ikke kan se.
jul 2008
er sgu bange for den ikke overlevede
dec 2006
Jeg har aldrig hørt om en kat, der kan blive sort i hovedet af en ulykke..... kan de det??
jan 2009
Jeg ved heller ikke hvor det med Kodimagnyl kommer fra??? Gav ham en beroligende pille, som jeg har fået udleveret ved dyrlægen og han fik halvdelen af normaldosis for hans vægt.
Kan bare sige han har det fint og gik allerede på sit ben om søndagen.
Som tidligere nævnt har jeg betalt dyrlægeregninger for 14788kr. i 2008 og mine katte har alle tænkelige vacc. osv. Mine kattes velbefinden kommer altid først og var han ikke faldet til ro efter en time, så ville jeg ikke tøve et sekund med at tage til vagtlæge.
Men hvad folk skriver herinde er jeg efterhånden ligeglad med. Man kunne jo lige spørge ekstra ind til problemet , hvis der var noget man ikke kunne forstå, istedet for at bygge videre på andres fortolkninger og meninger
jan 2009
Derfor gad jeg sku ikke rigtigt at gå herind igår og brugte dagen med at hygge med whskey og mine andre katte fordi de alle er lukket inde, da jeg ikke vil lukke whiskey ud for hans ben er helt ok
nov 2008
Hvad du har betalt hos din dyrlæge, hvad gavner det din kat der var kommet til skade, ikke det mindste.
dec 2006
Ville ønske at du havde fortalt os tidligere at han havde det bedre. Vi spekulerede jo, og når vi så ikke hørte noget, så drager man sine egne konklusioner og tænker de værst tænkelige tanker, for katten. Det lød jo meget kritisk i dit indlæg!!
Vi sagde netop at vi ikke var dyrlæger og derfor, i det mindste ville ringe til dyrlægen, hvad enten det så var en vagtdyrlæge ( så vidt jeg ved koster det kun almindelig telefontakst) eller en alm. dyrlæge.
Men jeg er RIGTIG glad for, at der ikke var noget mere alvorligt med din kat.
apr 2005
jan 2008
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 104
Sikke dog en moden udtalelse at komme med, virkelig velformuleret!
Hvad angår mit kattehold, og dermed "min støbning" så kan jeg ikke på nogen som helst måde se det vedkommer dig
Jeg kan også en masse grimme gloser ligesom dig, men jeg vil undlade at bruge dem her, så lavt synker jeg ikke.
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204
Jeg vil slet ikke starte på at dømme folk og da slet ikke begynde at kaste diverse ukvemsord rundt i luften.
Jeg tror sku egentlig alle herinde vil deres dyr det bedste. Og lige så meget som folk er forskellige, lige så mange meninger vil man finde herinde, hvad der er korrekt eller forkert dyrehold. Men hvis man ikke er af den støbning, som vil sine dyr det bedste, hvorfor filen melder man sig så til et forum som dette?
Var tråden helt gennemtænkt af Iben? måske ikke. Men hvad hun gjorde ved sin kat var sikkert i bedste mening fra hendes side. Hun mente hun gjorde katten en tjeneste ved at give den noget smertestillende/bedøvende (hvad det nu end var) og så rense såret for at se hvor slemt det stod til.
Men helt velskrevet var det nok ikke hvilket får andre katteejere til at himle op og sige hvor forkert det hele er og hvor dårlig en person hun måtte være, spekulative tanker om hvorfor det mon måtte være, hvilket andre igen reagere på og så kører hele møllen. Om folk så er i deres fulde ret til det, kan man så diskutere. (jeg vil slet ikke begynde. Alle har hver deres mening)
Men måske alle lige skulle lære at overveje at tænke inden de kaster bolden i luften og inden der bliver skudt med skarpt.
Og lige for en god ordens skyld: Jeg har ingen interesse at klappe, hverken den ene eller den anden side på skulderen. Jeg kender ikke én eneste af jer nok til at dømme nogen for noget. Ligeledes har jeg ikke set kattens tilstand til at vurdere hvad jeg selv ville have gjort. Om man så er enig med mig eller ej er helt jeres egen sag.
Sandra L: Ja en kat kan vist godt blive temmelig sort hvis den har været under en bil. Det blev mine forældres kat da den gemte sig under deres bil (bare rolig, ingen ulykke involveret)...eller ville være blevet hvis det ikke var fordi den allerede var kulsort fra naturens side. Men fedten var den nu
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
dec 2006
Hehe, Det med at blive sort i hovedet ;o) Jeg tror slet ikke jeg havde tænkt så langt, som til at det sorte kunne være skidt... Jeg ved slet ikke, hvad jeg havde tænkt, bortset fra "Wow, den blev sort i hovedet!!! Hvordan i al verden kan den blive det? Det må have været vildt" hehe.
Det må da have været et skrækkeligt syn at komme hjem til..... Men jeg ville stadig personligt ringe til dyrlægen, fordi jeg ikke ved bedre.
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 7
Kom hjem til skadet kat