{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.362 visninger | Oprettet:

Kom hjem til skadet kat {{forumTopicSubject}}

For f..... da. Kommer hjem fra familiemiddag, åbner døren også stikker whiskey i et vral og vælter rundt på tre ben og fultstændig sort i hovdet. Højre forben total hævet og blodig og han piver som pokker.
Har givet ham en kvart alprozulam og må prøve at rense såret når den virker..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kom hjem til skadet kat
  • #1   31. jan 2009 A hvad har du ???????
    Du har forhåbentlig IKKE givet din kat det jeg tror er menneskemedicin ???
    I så fald skal du ringe til dyrlægen OMGÅENDE og fortælle dyrlægen præcist hvad det er du har givet din kat !!
    Menneskemedicin kan selv i minimale doser være dødbringende for en kat,min gl. nabo gav sin kat et eller andet smertestillende og det døde den af om natten...
    Ring til dyrlægen og forklar situationen,omgående !!!


  • #2   31. jan 2009 Øhh du kommer hjem til en kat med hævet og blodigt ben og du ringer IKKE til dyrlægen???? Ja det var sku det første jeg havde gjort, du kan da gøre mere skade ved selv at begynde at pille ved det...

  • #3   31. jan 2009 Nej det er stesolid, som jeg har fået af dyrlægen. Fik dem bl.a til nytår. De er ikke giftige i rigtig doser. Kan også være det ikke er stavet helt rigtigt. Kan ikke helt læse hendes skrift

  • #4   31. jan 2009 Du aner ikke noget som helst om hvad der er sket med poten,du ved ikke om det er en sårskade eller om der er noget brækket og sådan som katten reagere,kan du ikke ordne det selv.
    Når du nævner at benet er totalt hævet,så er det ikke noget du selv skal røre ved,bl.a pga de store smerter katten har.
    Fatter ikke at du ikke har ringet til dyrlægen,i stedet for at experimentere med noget medicin,du ikke ved er det rigtige til den situation.
    Havde jeg gjort tilsvarende i mit job som so.su.ass.,havde jeg godt nok skulle stå skoleret senere !!


  • #5   31. jan 2009 Ringer kun til dyrlægen en lørdag aften kl. 23, hvis det er akut. En blodig flænge og et hævet ben er ikke akut. Det skal bare holdes rent og katten i ro indtil mandag. Han er frisk og lege syg med god appetit. Men hvis det udvikler betændelse og han får feber, så begynder det at blive akut.

  • #6   31. jan 2009 Hold da op Iben skal katten være havl død før det er akut hos dig??? Jeg ville sku være fuldstændig ligeglad med om det er lørdag aften, er min kat kommet tilskade så kommer den sku til dyrlægen, hvad nu hvis flængen skal syes?? Ja så kan det altså ikke vente til mandag morgen...

    Og det er da ret hurtigt den kat har fået det godt i forhold til hvad du starter med at skrive....


  • #7   31. jan 2009 Mette hun skriver det er en FLÆNGE det betegener jeg ikke som en rift og i og med at benet er hævet meget op så synes jeg bestemt ikke at jeg ville vente til mandag... hvis det var mig så havde jeg ringet, hellere engang for meget end en gang for lidt.

  • #8   1. feb 2009 Jeg kan kun sige én ting og det er... Godt man ikke er kat hos dig... med den indstilling til tingene... Desværre bestemmer kattene jo ikke hvornår de bliver syge og det er vores ansvar som ejere at tage vare om dem... og i dit tilfælde hedder det altså dyrlæge nu.... i hvert tilfælde hvis du er en ansvarlig dyreejer...
    Stakkels lille Whiskey... han må hellere ha smerter end hans mor får lommesmerter... tsk tsk...


  • #9   1. feb 2009 hva er han kommet til skade ved?

  • Pernille D
    Pernille D Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 26
    #10   1. feb 2009 flænge i benet, katten vræler, hævet og blodigt ben..

    Nej DET er da ikke akut.. Jo det er!
    Din kat har sikkert stærke smerter, vil du udsætte den for det, til på mandag?


  • #11   1. feb 2009 Jeg opgiver.....hun kan gøre hvad hun vil...
    Forstår så bare ikke helt starten af tråden,der var da godt nok panik på...
    I øvrigt koster det ikke noget at ringe til dyrlægen og forhøre sig - og hvis det gør,så er det kun minimalt ift et natbesøg..
    Man har trods alt et ansvar over for sine dyr og er man usikker på situationen,ringer man til noget der ved noget om ens problem...!


  • #12   1. feb 2009 Iben : kun godt du tar et overblik efter skaderne, folk burde lære lidt om førstehjælp hos dyr.
    jeg er sikker på at hvis det er nødvendig ringer du til en dyrlæge.
    mine dyr kommer kun til dyrlægen når tingene er alvorlige , hvis det er noget i en weekend


  • #13   1. feb 2009 Annelise lige mine tanker....

  • #14   1. feb 2009 Blødningen er stoppet og han sover sødt ligenu og slapper af.
    Jeg har dyrelæge regninger på mine katte for 15000kr. for det sidste år, så slap lige af. Ringer I efter vagtlægen fordi ungen har slået knæet på legepladsen. Mine katte kommer altid i første række og har faktisk taget førstehjælps kursus hos min dyrlæge.


  • #15   1. feb 2009 Iben ja det er da klart han gør det når du har proppet beroligende piller i ham... OMG.. tror jeg går i seng nu...

  • #16   1. feb 2009 Ja,gu F..... sover han sødt,det var jo det du ville have ham til da du gav ham den pille...!
    Nu kan du rode og rage i benet som du vil........


  • #17   1. feb 2009 Syns altså stadig det er uansvarligt... Du aner ikke hvad der er sket, men hvis den piver (sikkert af smerte), så er det nok fordi den har ondt, mon ikke? Er det så ikke rimeligt at den bliver tilset og ordnet og får noget smertestillende?? Jeg ville ihvert tilfælde ikke lade mine dyr lide på den måde....
    Mette..... Det er ikke at spilde dyrlægens tid i det tilfælde hvor katten ikke vil støtte på benet... en kat har en meget høj smertetærskel og den har ondt hvis den ikke støtter....


  • #18   1. feb 2009 Katte er super gode til at skjule smerter!!!

  • #19   1. feb 2009 Jeg opgiver - og ønsker det bedste for katten....



  • #20   1. feb 2009 Jeg forstå slet ikke........hvorfor du ikke kontakter dyrlægen for at fortælle om situationen..........din kat udtrykker store smerter og der skal sku meget til at dens ben hæver og og får en flænge...........hvad er årsagen til det.har den skåret sig på et eller andet eller blevet bidt men uanset hvad om du kan førstehjælp er du ikke dyrlæge og hvordan kan du vurdere om den ikke har smerter..katte er jo utrolige gode til at holde disse ting tilbage............jeg ved godt at vi nogle gange selv kan klare småting som små rifter sår men ikke i dette tilfælde.........jeg turde simpelthen ikke vente for dyret velbefindene.........

  • #22   1. feb 2009 Hej Iben.

    Håber det går bedre med din Whiskey smiley
    Jeg havde selv valgt at gå til dyrelæge med mine katte, hvis de var kommet til skade, men jeg har heller ikke rigtig så meget viden om sår ved katte, så derfor dyrelæge. smiley Men håber at du har styr på det, og at katten har det godt. men hvis jeg var dig ville jeg ikke vente til mandag, hvis han bliver ved med at halte og give udtryk for smerter smiley
    held & lykke med ham.


  • #23   1. feb 2009 *total hævet og blodig*
    Giver en flænge øjeblikkeligt en så voldsom hævelse??


  • #24   1. feb 2009 py hvor er I hårde .. tag nu lige og slap lidt af .. indlægget er måske skrevet uden omtanke .. det kan jo se værre ud i første omgang end det er ..
    synes I dømmer hårdt .. selvfølgelig skulle en dyrlæge været kontaktet for rådgivning og evt besøg med henblik på behandling .. noget medikament for hævelse og pennecilin og smerte stillende .. en voksen kan kan tåle 1/4 kodimagmyl , ved jeg fra min dyrlæge ..
    men håber ikke det er så slemt som ført skrevet i tråden


  • #25   1. feb 2009 Iben ..hvordan er han dog kommet tilskade ved du det ????

  • #26   1. feb 2009 Benthe H. : Fuldstændig enig med dig, der er dømt meget hårdt smiley

  • #27   1. feb 2009 Alprozulam:
    Angst og urotilstande. Alkohol-abstinenssymptomer. Ikke-psykotiske tilstande præget af angst, uro og depression. Panikangst.

    "vælter rundt på tre ben og fultstændig sort i hovdet. Højre forben total hævet og blodig og han piver som pokker."

    Der skal utroligt meget til, at en kat giver udtryk for smerter. Gør den først det, har den voldsomme smerter.

    En rift alene er <b>ikke</b> årsag til, at et ben hæver totalt op. Det skyldes som regel knoglebrud.

    Og så skriver du, at katten er fuldstændig sort i hovedet.
    Har du fundet ud af, hvad det skyldes?

    Katten kan meget vel være påkørt og også have indre kvæstelser, og uanset hvad andre så siger, har jeg kun ét ord for din behandling af katten:
    <b>VANRØGT</b>










  • #28   1. feb 2009 ej stop nu det er grove beskylninger ..

  • #29   1. feb 2009
    WOW hold da ferie man er hurtig på aftrækkeren med diverse ukvems ord her.

    Kan godt være katten skulle ha været til dyrlægen, men der findes godt nok en anden og bedre måde at sige det på !


  • #30   1. feb 2009 Jeg er enig i at katte skal have virkelig store smerter før de giver udtryk for det. Det ligger så dybt i kattens natur ikke at vise den er syg/svag da det kan betyde udstødelse af flokken.

    En maine coon jeg havde var blevet påkørt af en bil (uden jeg vidste det) og jeg fandt ham i kælderen. Jeg tog ham op og satte ham ned igen og han haltede en smule på det ene bagben. Selvfølgelig gav jeg mig til at undersøge hans pote og ben og fik ved et tilfælde set på hans kløer på forbenene. De var flossede på begge poter hvilket min dyrlæge havde fortalt mig engang var indikator for katten højest sandsynlig var blevet ramt af en bil.

    Afsted til dyrlæge omgående hvor røntgenbillede viste et 3-dobbelt bækkenbrud. Trods det at katten må have haft store smerter, kom der ikke så meget som et kny fra ham.

    Når en kat reagerer som trådstarter skriver, ja så har den store smerter og bør tilses af en dyrlæge, som minimum bør man i hvertfald kontakte en dyrlæge telefonisk frem for at skrive i et katteforum. At folk selv "leger" dyrlæge bryder jeg mig ikke om. Et er at man har lært førstehjælp (dvs. standse blødninger osv), noget andet er selv at give sig af med at behandle dyret uden at vide om det skader mere end det gavner!!!




  • #31   1. feb 2009 Jeg håber en stakkels kat har været til dyrlæge - den skal undersøges og ikke proppes med alt muligt og umuligt man har i huset.

    Jeg er begyndt at bekymre mig for mig sellv, da jeg i mange tilfælde er holdt op med at give udtryk for min egen moral/holdning. Ene og alene fordi nogen føler det som nedhagling - jeg mener nu det er mig der bliver nedhaglet.

    Der er for mange der aldrig burde have haft kat - de er ganske simpelt ikke ansvaret bevidst. Det er så skammeligt!


  • #32   1. feb 2009 Jeg kan ikke forstå at du har givet den medicin du har, det er beroligene og ikke noget der tager smeten, det enste den medicin gør, er at den beroliger muskler.. ikke andet..

    Når en kat viser den har ondt, så har den sku ondt, og der hjælper en førstehjælp ski da ikke, den kat skal til dyrlæge...

    Jep vi er nogen der er hurtige på aftrækkeren.. det er da klart, når et dyr er skadet og den ikke kommer i den rigtge behandling...


  • #33   1. feb 2009 Hey slap lige af

    der er vist nogen der tror de er eksperter i katte, man kan selv bedst bedømme hvor nødvendig der er med dyrlæge

    jeg synes Iben har handlet fuldt forsvarligt og fornuftig, indlægget lyder nok værre end det er.


  • #34   1. feb 2009 Hmm slap lige af...
    Jamen for søren da... katten er skadet, og hun har givet den beroligene..
    katten har ondt efter hvad hun skriver, den er blodig skriver hun, sort i hovedet.. hmmmmm


  • #36   1. feb 2009 selvfølgelig skal man sige sin mening , men man kunne jo gøre det på en pæn måde .. jeg synes I dømmer Line hårdt

    vi hører sikket senere hvordan det går med missen


  • #38   1. feb 2009 Og jeg er som sædvanligt enig med Lis, Tina, Marianne og Hanne, men det er jo så ikke noget nyt i.

    Ja, det er da dyrt at tage katten tilo dyrlæge lørdag aften, men hvis man ikke har lyst tiol at skulle betale det, skal man så bare ikke have dyr.

    de ved nemlig ikke hvornår dyrlægen har almindelig åbningstid, og kan derfor ikke planlægge sygdom og ulykker efter det.

    Hilsen Dorte, der ville synes det var fedt, hvis hun på et år kunne nøjes med at bruge 15.000,- på dyrlægen.


  • #39   1. feb 2009 Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan katten har det...
    det kunne jo være man kunne får ro på...

    fra Hanne som ønsker sig en bedre dyrvelfær


  • #40   1. feb 2009 Jegg læste også tråden igår aftes da den blev oprettet,og blev godt nok chokeret over trådstarters ligegyldighed for sin kat ..
    Det eneste jeg vil sige er : Godt jeg ikke er hendes kat


  • #41   1. feb 2009 Heidi.

    Nej emnet skulle slet ikke ha været oprettet før der var styr på situationen.

    Det er jo skrevet lidt i chok tror jeg og tit så opfatter man tingene lidt forkert når man bliver forskrækket. Og så kan det måske komme til at lyde meget værre end det er.


  • #42   1. feb 2009 Ja, Denise, men du er jo også ligeglad med prisen, dine dyr skal bare have det de har brug for.

    Os der har det sådan vi er jo bare pyldrede ved du nok.

    Jeg græder indvendig ved tanken om den stakkels kat, som har så ondt at den ligefrem piver over det.

    Jeg har for en del år tilbage arbejdet hos en dyrlæge. Vi fik en kat ind med knust bækken og en 18 cm. flænge i siden, hvor tarmene kunne ses, den sagde ikke et kvæk. (den blev aflivet øjeblikkeligt, og køteren der havde tilredt den sådan gjorde også)

    Så hos mig ville jeg om det havde været nødvendigt taget en taxa til dyrlægen med min kat hvis den var hævet og peb.

    Og så kan i kalde mig pyldret alt det i vil, jeg kan leve med det.

    Spørgsmålet er om denne stakkels kat kan det?

    Og Charlotte, hun har jo givet katten beroligende medicin, så jo den soverjo, men hvad når den vågner?

    Hilsen Dorte der stadig synes det er vanrøgt ikke at kontakte dyrlægebn.



  • #43   1. feb 2009 nej slap nu lige lidt af med jeres vanrygt ,, det er ikke pænt af jer .. tror vi hører fra line idag om hvordan det går missen

  • #44   1. feb 2009 slap lige lidt af, over for hvem....

    Jeg tæker ligesom så mange andre, på hvordan, den kat har det, og på hvordan ejeren har det...


  • #45   1. feb 2009 Hende Iben er da for svag siden hun ikke reflekter over de ting folk skriver konstant .................hvorfor reagere hun ikke på de spørgsål som stilles............er hun blevet flov............og forhåbentlig taget til dyrlægen.............ja detsværre er der mange dyr som må igennem den slags menneskers hænder og der er ikke kontrol med hvor dårligt dyr har det................men at man så selv skriver det direkte hvor ansvarsløst man behandler sine dyr...............burde anmeldes for kattens tarv..................dit førstehjælp up yours............jeg håber sku kun at din kat har en lille rift ...........som der kan sættes et plaster på...........

  • #46   1. feb 2009 Ja jeg tænker stadig OMG...

    Hvad fanden skulle jeg have sagt da min hund skulle bruge en tarm operation der ville koste omkring 15000 kr... Øhh desværre ven du må vente til i snære uge der har jeg fået løn.... Nej han blev da opereret da han havde brug for det og han har det perfekt i dag, jeg fik en regning på 13500 kr og hvad så, jeg fik en afbetalings ordning med min dyrlæge og betalte det meste da jeg fik pengene retur fra forsikringen....


  • #47   1. feb 2009 Hun har ikke været online siden i nat

  • #48   1. feb 2009 Måske tør hun ikke logge ind, efter den behandling hun har fået herinde, men hvad havde hun forvendtet???
    Det koster ikke noget at ringe til dr. dyr, og det vil altid være det første jeg gjorde, hvis der skulle ske noget med mine katte... om ikke andet, så for at blive beroliget!

    Jeg kan heller ikke slippe denne tråd, før der er godt nyt om katten.


  • #49   1. feb 2009 Det kan ikke undgåes at der sidder en masse mennesker og bekymrer sig (incl. jeg)... det ville være rigtig rart med en opdatering, på kattens tilstand.

  • #50   1. feb 2009 Nej, jeg vil heller ikke mene at det kan misforståes.
    Men det kan jo være ( og det håber jeg) at hun har skrevet indlægget, med den tanke at "overdrivelse fremmer forståelsen". Hun har jo sørme fået opmærksomhed. Men jeg ved da også fra mig selv, at hvis jeg går i panik, så kan jeg sige nogle uforståelige ting, og i dette tilfælde, kan man måske skrive nogle mærkelige ting. (Jeg tror nu aldrig at KG ville være min første tanke, hvis en af mine elskede katte skulle komme til skade).
    Men jeg forstår så ikke at hun kan tage det såååå roligt, bagefter og så sev lege dr. dyr. Det lød helt klart, som noget jeg ville ringe til en dyrlæge om. Så kunne dyrlægen i telefonen, så vurdere om det var nødvendigt at se katten. Jeg ville være MEGET overrasket, hvis dyrlægen ikke så det nødvendigt at undersøge denne kat!!!


  • #51   2. feb 2009 Mine tanker går faktisk på om det er derfor at hun har taget sit førstehjælp så hun undgår at bruge penge hos dr. dyr.............og hvis hendes katte generalt kommer let til skade kan det jo være en dyr affære og billigere at lege dyrlæge selv........det er helt ok med et kursus i småtings afdelingen med småskavanker som dårlig mave, sår, bylder og lign......men i dette tilfælde som hun har beskrevet burde den have været til kontrol det er vi alle enige om.......men vi kan jo håbe på at hun vender tilbage imorgen hvor hun oprindeligt ville gå til dyrlægen hvis det var nødvendigt......og giver os en tilbagemelding så vi kan sove trygt og godt igen.......vi tænker på dig lille mis............

  • #52   2. feb 2009 Er der nogle af jer andre som har bemærket at den sårede kat Whisky ikke er på hendes profil selvom hun omtaler den............har den været lagt ind inden ulykken........det bliver mere og mere mærkeligt...........håber ikke den er død i week-enden------------

  • #53   2. feb 2009 Whisky står i profilen som nummer tre kat under *Beskrivelse*.
    (Han er en tidligere staldkat fra naboen).


  • #54   2. feb 2009 Jo Mega men der er ikke noget billed af ham og det er mærkeligt.......når hun har billeder af de 2 andre..............

  • #55   2. feb 2009 Jeg mener nu heller ikke, der var billede af ham i går, får jeg går som regel ind for at se billeder og beskrivelse af den kat, der spørges om, og især her, hvor han skulle været blevet helt sort i hovedet.

  • #56   2. feb 2009 Hold da helt op hvor er I simpelthen bare fantastiske og fejlfrie - det er næsten til at kaste op over - og præcis en af grundene til at jeg ikke på noget som helst tidspunkt i fremtiden kommer til at oprette en tråd om mine kattes helbred, eller spørgsmål dertil. Sådan tror jeg efterhånden mange har det herinde, at dømme på antallet af tråde.... så klap jer selv på skulderne, de katte og ejere I reelt kunne have hjulpet slipper I vist for at høre fra

    Janni L


  • #57   2. feb 2009 Jannie L.
    Vi er ikke fejlfrie, netop derfor ville vi kontakte dyrlægen, i stedet for selv at diagnostisere!!!! Det er da de færreste der kan behandle en kat, der hjemme, som måske har et brækket ben.... Jeg værken kan eller vil!


  • #58   2. feb 2009 Janni L
    Jeg er hverken fantastisk eller fejlfri - men jeg er omsorgsfuld over for mine dyr for de er mit ansvar og det er mig der har valgt at have dem


  • #59   2. feb 2009 nogen der har kendskab til kattens tilstand...

    i så fald, del gerne med os der sidder og er bekymrede


  • #60   2. feb 2009 slet ingen der ved noget ?

  • #61   2. feb 2009 Tror ikke, I skal forvente at høre nyt!
    Jo, måske noget i retning af, at katten har det fint og spurter rundt på alle fire ben, som om intet var hændt.

    Eller også bliver tråden bare slettet som lignende tråde før.


  • #62   2. feb 2009 Jeg synes godt nok også det er forfærdeligt at katten ikke kom til dyrlægen. Og jeg undrer mig endnu mere over at vedkommende har haft tid til at oprette dette indlæg - var det hos mig, var jeg da kørt med katten med det samme. Så kunne KG høre om det senere, hvis det var nødvendigt at dele oplevelsen..

    Man er ikke ekspert fordi man har førstehjælp til dyr. Synes det er fint at have, så man i en akut situation kan hjælpe, men man bør da altid få undersøgt dyret af dyrlæge bagefter. Den kan jo have brækket noget eller have indre blødninger du ikke kan se.


  • #63   2. feb 2009 ja nu undre jeg mig også .. har den kat nogensinde været oprettet ..
    er sgu bange for den ikke overlevede smiley


  • #64   2. feb 2009 Jeg har aldrig set katten oprettet. Jeg gik ind og ville se, hvad farve den havde normalt i ansigtet, da hun oprettede denne tråd.

    Jeg har aldrig hørt om en kat, der kan blive sort i hovedet af en ulykke..... kan de det??


  • #65   2. feb 2009 Inden man begynder at dømme folk til højre og venstre, så burde man måske LÆSE HELE INDLÆGET inden man drager egne forhastet konklusioner og dømmer til højre og venstre. HAR ALDRIG sagt jeg ikke ville tage ham til dyrlæge, men at jeg ikke ville tage til vagtlæge, når han ellers var frisk og ville spise. Jeg går ikke op i at spare penge, det har jeg ikke behov for. Vi HAR været til dyrlæge idag, som HAR været planen hele tiden og fået pencilin for betændelse inde i benet og dyrlægen var meget tilfreds med ham

    Jeg ved heller ikke hvor det med Kodimagnyl kommer fra??? Gav ham en beroligende pille, som jeg har fået udleveret ved dyrlægen og han fik halvdelen af normaldosis for hans vægt.
    Kan bare sige han har det fint og gik allerede på sit ben om søndagen.

    Som tidligere nævnt har jeg betalt dyrlægeregninger for 14788kr. i 2008 og mine katte har alle tænkelige vacc. osv. Mine kattes velbefinden kommer altid først og var han ikke faldet til ro efter en time, så ville jeg ikke tøve et sekund med at tage til vagtlæge.

    Men hvad folk skriver herinde er jeg efterhånden ligeglad med. Man kunne jo lige spørge ekstra ind til problemet , hvis der var noget man ikke kunne forstå, istedet for at bygge videre på andres fortolkninger og meninger



  • #66   2. feb 2009 Jeg indså hurtigt samme aften hvordan man bare drager egne konklusioner og hvordan folk kritisere og samtidig selv mener de er dyrlæger for det var jo den generale mening at min kat var døden nær.
    Derfor gad jeg sku ikke rigtigt at gå herind igår og brugte dagen med at hygge med whskey og mine andre katte fordi de alle er lukket inde, da jeg ikke vil lukke whiskey ud for hans ben er helt ok


  • #67   2. feb 2009 Iben, du er godt nok grov - der er ikke en eneste af dem der har kommenteret i den tråd her der mener de er dyrlæge. Den eneste der mener det er dig.

    Hvad du har betalt hos din dyrlæge, hvad gavner det din kat der var kommet til skade, ikke det mindste.


  • #68   2. feb 2009 Dejligt at høre, at Whiskey har det godt.
    Ville ønske at du havde fortalt os tidligere at han havde det bedre. Vi spekulerede jo, og når vi så ikke hørte noget, så drager man sine egne konklusioner og tænker de værst tænkelige tanker, for katten. Det lød jo meget kritisk i dit indlæg!!
    Vi sagde netop at vi ikke var dyrlæger og derfor, i det mindste ville ringe til dyrlægen, hvad enten det så var en vagtdyrlæge ( så vidt jeg ved koster det kun almindelig telefontakst) eller en alm. dyrlæge.
    Men jeg er RIGTIG glad for, at der ikke var noget mere alvorligt med din kat.


  • #69   2. feb 2009 Dygtig pige Iben.......det var rart at få en tilbagemelding om din Whisky.....og at den stadig er i live...........du burde bare fremover hvis du har tænkt dig at skrive et indlæg igen overveje dine ord..........og måske ikke overdramatisere situationen..........for så får du netop folk op i det røde felt..........og det var på sin plads...........hvis folk skal respektere og tage dig seriøst burde du også tage ansvar for det du skriver og give tilbagemeldinger i steder for at vente i flere dage lige som du gjorde med din kat inden du reagere fornuftigt............vi er mange som gerne ville vide hvad der var sket siden din kat var sort i hovedet og havde en flænge og hævet ben............er den blevet påkørt eller noget i den retning.........en dygtig dyrlæge må ha svaret hvis ikke du selv har det............og det svar kunne give en rød tråd i din historie..........vi undrer os også over at du ikke har billeder at Whisky når du har det af de andre......det virker mærkeligt.............men du har sikkert din grunde

  • #70   3. feb 2009 tak for din tilbagemelding, den var længe ventet

  • #71   3. feb 2009 Pia L

    Sikke dog en moden udtalelse at komme med, virkelig velformuleret!

    Hvad angår mit kattehold, og dermed "min støbning" så kan jeg ikke på nogen som helst måde se det vedkommer dig
    Jeg kan også en masse grimme gloser ligesom dig, men jeg vil undlade at bruge dem her, så lavt synker jeg ikke.



  • #72   3. feb 2009 Hold da op det har jo udviklet sig til en ren hønsegård smiley
    Jeg vil slet ikke starte på at dømme folk og da slet ikke begynde at kaste diverse ukvemsord rundt i luften.
    Jeg tror sku egentlig alle herinde vil deres dyr det bedste. Og lige så meget som folk er forskellige, lige så mange meninger vil man finde herinde, hvad der er korrekt eller forkert dyrehold. Men hvis man ikke er af den støbning, som vil sine dyr det bedste, hvorfor filen melder man sig så til et forum som dette?
    Var tråden helt gennemtænkt af Iben? måske ikke. Men hvad hun gjorde ved sin kat var sikkert i bedste mening fra hendes side. Hun mente hun gjorde katten en tjeneste ved at give den noget smertestillende/bedøvende (hvad det nu end var) og så rense såret for at se hvor slemt det stod til.
    Men helt velskrevet var det nok ikke hvilket får andre katteejere til at himle op og sige hvor forkert det hele er og hvor dårlig en person hun måtte være, spekulative tanker om hvorfor det mon måtte være, hvilket andre igen reagere på og så kører hele møllen. Om folk så er i deres fulde ret til det, kan man så diskutere. (jeg vil slet ikke begynde. Alle har hver deres mening)
    Men måske alle lige skulle lære at overveje at tænke inden de kaster bolden i luften og inden der bliver skudt med skarpt.

    Og lige for en god ordens skyld: Jeg har ingen interesse at klappe, hverken den ene eller den anden side på skulderen. Jeg kender ikke én eneste af jer nok til at dømme nogen for noget. Ligeledes har jeg ikke set kattens tilstand til at vurdere hvad jeg selv ville have gjort. Om man så er enig med mig eller ej er helt jeres egen sag.

    Sandra L: Ja en kat kan vist godt blive temmelig sort hvis den har været under en bil. Det blev mine forældres kat da den gemte sig under deres bil (bare rolig, ingen ulykke involveret)...eller ville være blevet hvis det ikke var fordi den allerede var kulsort fra naturens side. Men fedten var den nu smiley


  • #73   3. feb 2009 Jeg vil lige henstille til at vi debatter uden at begynde at kalde hinanden alt muligt grimt, tak!

  • #74   3. feb 2009 Anja N.

    Hehe, Det med at blive sort i hovedet ;o) Jeg tror slet ikke jeg havde tænkt så langt, som til at det sorte kunne være skidt... Jeg ved slet ikke, hvad jeg havde tænkt, bortset fra "Wow, den blev sort i hovedet!!! Hvordan i al verden kan den blive det? Det må have været vildt" hehe.
    Det må da have været et skrækkeligt syn at komme hjem til..... Men jeg ville stadig personligt ringe til dyrlægen, fordi jeg ikke ved bedre.


  • #75   19. feb 2009 Vor herre bevares.....

Kommentér på:
Kom hjem til skadet kat

Annonce